/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Et link til et website
Fra : crha
Vist : 636 gange
50 point
Dato : 03-11-03 17:05

Hejsa, jeg synes det har været svært at finde ud af hvordan man på en simpel måde kan lave et link til en internetside eller anden form for sti.

Det jeg skal bruge (hvis det er muligt) er en simpel kode jeg f.eks. kan give en knap, og hvor den efter at blive trykket på går til en internet side.

Ville hører om nogen kan hjælpe mig med dette =)

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 03-11-03 19:56

<a href="http://home1.stofanet.dk/jeannie.kristensen/"
target="_blank">Homepage</a>

Viser at når du klikker på Homepage, kommer du til:
http://home1.stofanet.dk/jeannie.kristensen/

se det på:
http://home1.stofanet.dk/jeannie.kristensen/slaegt/default.htm

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : crha

Dato : 03-11-03 19:59

Det er jo HTML... Jeg skal bruge det til Visual Basic

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 03-11-03 20:02

øps- undskyld
Jeannie

Kommentar
Fra : crha

Dato : 03-11-03 20:11

Går nok :P

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 06-11-03 23:14

prøv med api
Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" (ByVal hWnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long

og så kalder du den med:
ShellExecute hWnd, "open", "http://kandu.dk", vbNullString, App.Path, 1

Mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : crha

Dato : 07-11-03 11:58

Nu er jeg ikke særlig god til VB, så hvor indsætter jeg dette kode?

Jeg har prøvet at lave en knap hvor jeg indsatte det hele, men den kommer med en fejlmeddelelse, noget med kun kommentarer må komme funktioner, subs osv.

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 18-11-03 20:23

Declare skal stå uden for al koden i toppen før sub og funktioner

ShellExecute hWnd, "open", "http://kandu.dk", vbNullString, App.Path, 1 skal være under knappen sub

sorry med den lange svar tid ... har ikke lige tjeket op på mit kandu på det sidste ... men det ska der gøres noget ved :)
mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : crha

Dato : 18-11-03 21:25

Det gør ikke noget...

Jeg indsatte følgende i toppen:

Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" (ByVal hWnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long

Så der nu står:

Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" (ByVal hWnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long

Private Sub Command1_Click()

ShellExecute hWnd, "open", "http://kandu.dk", vbNullString, App.Path, 1

End Sub

Men det virker desværre ikke. Der står noget med: Not allowed as public members of object modules

Accepteret svar
Fra : Phylock

Modtaget 50 point
Dato : 19-11-03 22:57

ohhh ...
prøv at lave et modul(.bas) og skriv

Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" (ByVal hWnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long

i den ...

mvh
Phylock`

Godkendelse af svar
Fra : crha

Dato : 20-11-03 11:32

Tak for svaret Phylock.
Wee, det var lækkert, og nu   virker det som det skal :D
MANGE tak!!!

Forresten: Hvis man har flere moduler, loader den så alle?