/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Laaangsom udskrvning...
Fra : vantage
Vist : 421 gange
200 point
Dato : 02-11-03 21:55

Hej alle..

Jeg har et møj-irriterende problem med mine forældre's PC..

Det drejer sig om en 800 Mhz 256 mb pc, der kører XP Pro, med tilhørende HP PSC 2210 multi-printer samt en eller anden Oki Laserprinter..

Jeg har lagt mærke til at når der udskrives tager det meget lang tid inden printeren går igang, og går man ind i "Printerstatus" under en udskrivning fylder dokumentet voldsomt meget (i forhold til dokumentets størresle..), hvilket gør at computeren næsten fryser..

Eks. I dag skulle der udskrives 12 billeder på HP'en - direkte fra digitalkamera'et. 2 billeder pr. A4-side, og hvert billede fylder omkring 1 mb stykket. Da jeg så vælger "Udskriv" går der 2-3 min hvor computeren arbejder voldsomt, og næsten fryser, og går jeg ind i "Printerstatus" tælles der langsomt op i MB under størrelse.. Da den endelig begynder at udskrive er den helt oppe på over 125 MB for disse 12 billeder á omkring 1 mb.

Jeg oplever det hele tiden både med HP'en og Oki'en, samt både fra Word, Acrobat Reader, Acdsee og internet explorer..

Er der nogen der ved hvorfor computeren gør dette??

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 02-11-03 22:35
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-11-03 00:29

Det har noget at gøre med hvor meget billedet allokerer i hukommelsen. Et jpg billede der er komprimeret fylder nøjagtigt lige så meget som et bmp som ikke er pakket! For det skal naturligvis pakkes ud i hukommelsen for at se det, og osse for at printe det! og det tror jeg er hovedårsagen!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-11-03 00:31

Det skal godt nok osse være en hurtig printer hvis den skal skrive 12 billeder ud på under 3 minutter!

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 03-11-03 08:23

tedd <>

Han skriver den står stille, næsten fryser i 3 minutter, inden den begynder at printe

Kommentar
Fra : vantage

Dato : 03-11-03 08:56

--> tedd

Det forklarer ikke Acrobat reader og word udskrivnigen!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-11-03 12:56

prøv at gå ind under kontrolpanel og printere. Højreklik på printer og gå ind under egenskaber! Under avanceret sætter du mærke i Udskriv direkte til printeren.