/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Tea tree oil ?
Fra : Mikael_hansen
Vist : 3481 gange
50 point
Dato : 02-11-03 13:33

Jeg har i de seneste par år kæmpet med uren hud/bumser i ansigtet, i nakken og lidt på brystet.
Lige nu bruger jeg matas ansigtsvask og matas ansigtsvand bagefter, og det synes jeg fungerer nogenlunde, idet der sker en reducering af bumser...! men det er jo stadig ikke nok!! Jeg har tænkt mig at prøve dette "tea tree oil" som ekstra-middel, men hvordan / hvornår skal det bruges ? og hvor kan det købes ? tænker her på 100& ren tea tree oil...

Og hvis det ikke duer render jeg sgu nok en tur til lægen, for nu skal de sku væk! :)
Men vil lige give olien en chance!

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 02-11-03 13:43

Jeg har prøvet at bruge ren Teatree oil, med det resultat at jeg fik forbrændingsagtige røde mærker, det sved som ind i helvede.

Jeg er gået over til at bruge 3% brintoverilte, som jeg kommer ovenpå specialcremen fra Matas, og det har fungeret fint i 5 år nu. Jeg har ikke det vilde problem, men bruger det egentlig forebyggende, for jeg ved at hvis ikke jeg kommer brintoverilte på får jeg hurtigt en mindre opblomstring.

Men bottomline er, at jeg ikke vil anbefale dig Teatree oil i den rene form, det er skrappe sager!!!

Kommentar
Fra : Mikael_hansen

Dato : 02-11-03 13:48

Ok, er der nogen der kan anbefale en mindre blanding af teatree oil? eller måske noget andet til at smøre på ? eller måske 3% brintoverilte som icecap nævner ?

Kommentar
Fra : nsl

Dato : 02-11-03 13:56

Hvordan havde du tænkt dig at bruge ren teatree oil, det giver irritationer på huden, jeg kan kun anbefale dig at læse hvad jeg har skrevet til en anden som har spurgt om det samme problem, der handler om kostforandring som den bærende faktor og så bruge nogle mildere former for rensevæsker, teatee oil er godt for for fod- og neglesvamp vel at mærke i fortyndet udgave.

mvh nsl

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 02-11-03 13:57

Har du fulgt dialogen her: http://www.kandu.dk/dk/spg/24827 ?

Kommentar
Fra : Mikael_hansen

Dato : 02-11-03 14:06

nsl: jeg ved jo netop ikke hvordan det skal bruges :)
Har bare lydt til at prøve et altarnativ / supplement til de ting jeg har prøvet i sin tid...
Har prøvet clerasil, duede ikke, brugte en serie der hedder "vichy" fra apoteket, duede ikke. Nu bruger jeg bare det her fra matas, men nu skal de bumser som sagt VÆK ! :)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-11-03 14:06

Jeg kan kun anbefale dig at gå til din egen læge og få en henvisning til hudlæge.
Måske er det en kostforandring, der skal til.
Måske har du allergi. Få dette undersøgt.

mvh ans

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-11-03 14:33

Noget andet er aloe vera, et godt middel.
Det finder du i de fleste butikker.

Kommentar
Fra : nsl

Dato : 02-11-03 15:21

Hej Mikael_hansen, jeg vil ikke anbefale dig at ekspermentere med antiseptiske midler sådan bare! man kan godt komme galt afsted også når det gælder naturmidler, bumser/acne er et signal om at udskillelsesorganerne ikke fungerer optimal og jeg kan give dig det råd, at du kan prøve at stimulere leveren, ved at drikke 1 del rødbedesaft med 3 dele gullerodssaft iblandet 2 dele vand, spis derudover 3 x 500 mg solbærfrøoliekapsler om dagen, gennem en 3 mdr. for at se om det er noget du kan bruge, men hold dig fra æg, opvarmede olier animalsk fedt og andre fede måltider,

mvh nsl

Kommentar
Fra : Mikael_hansen

Dato : 02-11-03 16:03

ok tak skal du have for de gode råd :) men jeg gider ikke begynde at spise alt muligt mærkeligt over en 3 måneder lang periode... Hvis jeg skal det, tror jeg jeg kontakter lægen inden. Men som sagt tror jeg jeg hopper et smut op til lægen og spørger til råds / får en kur :)

og så tror jeg da jeg holder mig fra alle de der ting som tea tree oil og andet, det lyder farligt ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-11-03 16:23

God ide at du vil kontakte din læge. Det kan være få ting som du skal undgå i din kost, så din hud bliver pænere"sundere" Få taget en allergitest.
Held og lykke med det

mvh ans

Kommentar
Fra : ture

Dato : 02-11-03 18:13

Jeg vil også lige henvise til http://www.kandu.dk/dk/spg/24827
Jeg har rettet folks svar og givet dem et profetionelt svar jeg fuldt ud KAN stå inde for!!!
Held og lykke alle :)

Mvh. Lægeeksamineret Kosmetolog

Kommentar
Fra : Mikael_hansen

Dato : 02-11-03 18:43

Ok det prøver jeg lige at læse :)
tak for det

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 02-11-03 20:04

Har selv prøvet den lille tea tree olie, som er en olie. Tror nok den var ren. Den har virket fint på mig. Den bedste kur mod bumser i creme typer og tro mig jeg har prøvet alt, er en maske du sover med natten over. Så forsvinder de næten på en gang og lukker dine porer. Det er verdens bedste og det siger mine veninder også som har prøvet den og den er lavet på naturlige ting, så den er samtidig meget blid. Hvis du er interesseret i at prøve den skal du ringe til , " Boutique Florence" i Vejle. Kan ikke huske nummeret. Jeg ved bare at det virker vildt godt mod bumser og åbne porer. Også burde man faktisk købe hele serien. Det er dyrt, men bare det virker..

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 02-11-03 20:10

Har fundet adr. glemte hvordan man stavede til butikkens navn og glemte også byen. har det skrevet i en tlf. bog på mit arbejde. Boutique Fleurance
Adelgade 14
7800 Skive
Tlf: 97 52 23 44

Kommentar
Fra : nsl

Dato : 03-11-03 07:09

Jamen så har du jo selv svaret på spørgsmålet, du bliver det du spiser, du er som de fleste, alt skal helst klares med en pille og så kan man ellers leve og spise det man har lyst til, for hvad du ikke kan deponere i udskillelsesorganerne bliver
automatisk ført til hudenfor at blive udskildt der, jeg skal selfølgelig ikke råde dig til noget, dog vil jeg prøve at få dig til at tænke over hvad du putter i munden, det må da også være tæmmelig længe at gå med bumser i 2 år og så først reagere nu, hvor 3 måneder virker uoverskuelig, men god vind.
mvh nsl

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 03-11-03 11:21

Nsl

Du har fuldstændig ret i det du siger. Jeg kan tydeligt se hvad jeg har spist dagen i forvejen. Så det er meget vigtigt.. Men derfor er det også vigtigt at pleje sin hun med ordenlige cremer. Det hele skal kombineres ellers kan det være lige meget.

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : Mikael_hansen

Dato : 03-11-03 18:40

Jeg gider ikke have de masker på der, specielt ikke dem man skal sove med... har prøvet at smøre en creme på bumserne inden jeg skulle i seng i en periode for nogle år siden. Cremen lå bare smurt smurt ud på hovedpuden dagen efter.. derfor vil jeg gerne prøve dette tea tree oil, da jeg har hørt at det trænger ind i huden ? Lige for tiden er jeg nemlig specielt udsat i nakken..

Og jeg spiser forrensten ikke specielt usundt... Holder mig helt fra chips og spiser stort set aldrig slik f.eks. Det bliver da til en cola i ny og næ men heller ikke det store. Og jeg spiser mig da mæt i ordenlig mad og drikker en en del vand...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-11-03 19:20

Alle gode gange 3.
Det kan være, at der er noget, som du er allergisk over for. Få det undersøgt. Måske er der noget, som du skal undvære i din kost.Tal med din læge og få en henvisning til en specialist. Det er gratis og måske det vil løse dit problem fremover.

mvh ans

Kommentar
Fra : Mikael_hansen

Dato : 03-11-03 19:38

Ok, skal man ringe og bestille tid til sådan noget ?
til læge / specialist ?

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 03-11-03 19:47

En biopat kan se hvad du er allergisk overfor og ser hvad blodtype du har, så du kan spise efter din blodtype. Jeg ved, har og kender mange mennesker der har været til biopat og det har kureret dem for hud, hår, sygdomme, hovedpine/migræne, allergi og ingen energi/overskud. Jeg har været til en dygtig biopat med 20 års erfaring. Han hedder Herbert og arbejder på Rosenvængets Alle 1 ved Trianglen på Østerbro tlf. 35386681... Men tag imod alle gode råd og sorter, hvad der er bedst for dig.. Og den maske jeg fortalte dig om, smører jeg selv på som en creme, den er blød. Hader selv at få det på hovedpuden

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 03-11-03 19:55

Pas på hvis en dermatolog giver dig piller. Undersøg hvad indholdet er, for jeg fik en gang nogle piller som gav mange farlige bivirkninger. Heldigvis gik jeg på kosmetolog skole dengang og de havde en bog som oversatte de medicinske ord. Så jeg droppede dem lige med det samme. Kan ikke huske hvad de hed, men kan huske at jeg kun skulle have haft 5 mg og dermatologen gav mig 20 mg. Det var helt hen i vejret. Min kæreste tog engang nogle piller og det forsvandt og kom aldrig igen, så han var meget tilfreds. Men det har jo noget at gøre hvem man er og hvem lægen er..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-11-03 20:08

Hvis du kontakter din læge er der den mulighed at lægen vil tale med dig før en henvisning til specialist bliver udskrevet. Du har krav på at få en henvisning til en specialist, som du så skal bestille tid hos. Hvis det er til en hudlæge er det gratis. Der kan du få foretaget en allergitest. Som jeg tidligere har skrevet er der måske noget, som du ikke kan tåle.
Så længe det er gratis er det da værd at prøve.

mvh ans