/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Afløb fra vandvarmer
Fra : sidepower
Vist : 2838 gange
20 point
Dato : 02-11-03 13:09

Når der i monteringsvejledning til Metro-elvandvarmer står, at "overløbet skal udmunde synligt og frit til afløb" betyder det så, overløbet skal føres til kloak eller vil en spand være nok?
Hvis I kan hjælpe med et sted (forskrift, lov eller lignende) hvor det fremgår, vil det være til stor hjælp.

Venlig hilsen
Anni Jensen

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 02-11-03 16:20

Hej Anni
Afløbet skal munde frit ud over et afløb eller en afløbstragt der løber til afløb.
mvh mcloud
Blikkenslager

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-11-03 17:55

Dit afløb fra sikkerhedsventilen (overløb) vil hver gang varmtvandsbeholderen varmer vandet op (som udvider sig) give en lille sjat ud af røret. Røret må ikke formindskes eller spærres af med en ventil og skal hvis det er rigtigt også skæres skråt over ved udløbet.
Emesen.

Kommentar
Fra : sidepower

Dato : 02-11-03 19:32

Det er helt sikkert rigtigt som I skriver, men hvad siger detail foreskrifterne om afløb fra el-vandvarmere????
Anni Jensen

Kommentar
Fra : katana45

Dato : 23-02-04 14:27

hej anni det du nok søger det er hvor du kan finde det på skrift (loven) den du skal kigge i er enten DS 432 som er normen for afløb samt DS 439 som er normen for vand i disse to normer står det udtrykkeligt at den skal opstilles i et rum med afløb samt sikkerheds ventilen skal føres til afløb.
Venlig hilsen
skvvs.