/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
opgørelse af timer :o[
Fra : Fnollerpige
Vist : 2182 gange
175 point
Dato : 30-10-03 00:10

Tæller G-dage med når man tæller timer sammen til dagpengeret ??

- eks.: har man 16 G-dage af 7,4 timer, og så mister sin dagpengeret ( ophør ) - skal disse G-dags timer så tælles med i de 962 timer man skal have for igen at være i dagpengesystemet?!?

Forestiller mig man kan finde noget om det på Nettet - men jeg er ved at få en mindre hjerneblødning og gider simpelthen ikke lede efter det mere - så måske nogen andre ved noget om det.

Karina

Kommentar
Fra : ingole

Dato : 30-10-03 01:45

Kære Karina,
Reglerne ændre sig hele tiden og det er mit intryk at det ikke altid er til vores fordel.så du får det bedste svar ved at spørge i din A-kasse/Fagforening.Du skal nok forklarer lidt mere af hensyn til dem der ikke ved det, for som ! f.eks. bygningsarbejder og med skiftende arbejdspladser og arbejdsgivere kan det godt betyde noget hvis du har flere arbejdsgivere og det kan man nemt have på denne årstid hvor de alle sammen skal ha´lavet deres udvendige arbejde færdigt.
God opklaring. *Ingole*

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 30-10-03 01:46

Spørg dit forbund!

Kommentar
Fra : joker

Dato : 30-10-03 07:02

Hejsa Fnollerpige

Jeg er næsten helt sikker på at man ikke skal tælle g-dage med. Dette gælder ihvertfald indenfor Bygge/Anlæg.

Med venlig hilsen
Dansk Håndværker Udlejning

Kim Christensen

Accepteret svar
Fra : hedefelt

Modtaget 175 point
Dato : 30-10-03 13:30

G-dage kan ikke bruges til arbejdskravet

Her er hvad der kan bruges ud over direkte løntimer:
Bekendtgørelse om beskæftigelseskrav og dagpengeperiode
Nr. 504 af 16. juni 2003 Beskæftigelsesministeriet Arbejdsdirektoratet

§ 4. Til beskæftigelseskravet kan, uanset at betingelsen om overenskomstmæssig eller tilsvarende løn i § 2, stk. 1, ikke er opfyldt, medregnes:

1)
Beskæftigelse, der udføres af ulandsfrivillige i forbindelse med frivilligprogrammer, hvortil der ydes bistand i henhold til lov om Internationalt Udviklingssamarbejde, eller private frivilligprogrammer udført for humanitære organisationer, der er godkendt i henhold til ligningslovens § 12, stk. 3.

2)
Afholdt ferie med feriegodtgørelse samt supplerende feriedage i henhold til § 8 i lov om ferie eller § 6 a i den tidligere gældende lov om ferie, medmindre der er udbetalt dagpenge eller feriedagpenge.

3)
Søgnehelligdage i et beskæftigelsesforhold, medmindre der er udbetalt dagpenge eller feriedagpenge.

4)
Overenskomstmæssige fridage i et beskæftigelsesforhold, medmindre der er udbetalt dagpenge eller feriedagpenge.

5)
Perioder, hvori en afskediget tjenestemand modtager rådighedsløn.

Stk. 2. Opgørelsen, jf. stk. 1, nr. 24, sker efter de af direktoratet fastsatte regler om supplerende dagpenge ved belægning for egen optjent ferie.

Godkendelse af svar
Fra : Fnollerpige

Dato : 30-10-03 13:46

Tak Hedefelt - lige præcis det jeg ville vide - kort og enkelt

Karina

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 30-10-03 13:51

Jeg vil gerne vide om alle syntes at det er OK at vi skal give faglig "førstehjælp" til de "mennesker" der har valgt fagbevægelsen fra og kun ønsker at betale A-kassebidraget??

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 30-10-03 14:03

Så gå du ud og opret et spørgsmål modersvilje - da det her spørgsmål allerede er lukket - og det rager ikke dig - men jeg betaler til BÅDE A - kasse og forbund - men kl. lort i aftes var min fagforening ligesom lukket derfor forsøgte jeg at få svar herinde.
Da jeg skulle bruge et svar på det der ... bevares kunne vel have ventet til idag - men således blev det ikke !!!!!!!!!!!!

Så hvad jeg har valgt og ikke har valgt - det er ikke din hovedpine eller andres.

Karina