/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
D-Link og Cybercity
Fra : WINGS_Voyager
Vist : 973 gange
20 point
Dato : 28-10-03 22:33

Kan det passe at jeg ikke kan bruge en D-Link DI-624 ved Cybercity.
Er der nogen der kender den tekniske årsag?
De siger det er fordi de kører PPPoA på ZyXEL og D-Linken bruger PPPoE. Jeg vil være træt af at skulle sætte en router til en router.

Accepteret svar
Fra : Per.Frederiksen

Modtaget 20 point
Dato : 29-10-03 09:13

Når nu CyberCity siger at det ikke kan lade sig gøre pga. PPP... protokollen, så er der nok noget om snakken. CyberCity lever trods alt af at koble den type udstyr sammen.

Er der overhovedet et ADSL interface på D-Link wireless routeren?

Det jeg umiddelbart kan se på diverse web sider, det er at DI-624 er "ethernet <-> ethernet" router. Så du skal under alle forhold have en "ADSL (som kører ATM) <-> ethernet" konverter, og sådan en konverter kan også nemt indeholde en TCP/IP router funktion, og da de fleste - indtil nu - har haft glæde af TCP/IP router funktionen, så er det hvad fx. CyberCity benytter.

TDC har valgt en anden opsætning. Deres "ADSL <-> ethernet" konverter kalder de et "modem", og i TDC's ADSL modem der er der ikke indbygget en TCP/IP router funktionalitet. Sådan skal man købe seperat.

Jeg kan godt se at router til router kan virke lidt underligt hos en almindelig "internet forbruger", men faktum, det er at internettet består af kabler der sammenkobler routere. Og helt ude i periferien af internettet står der servere og pc'ere.

I dit tilfælde, så kan det ende med at du har to "routere". Eller det er ihvertfald hvad vi kalder dem. Fordi sandheden det er at du har en række konverterings enheder indbygget i to bokse, ved et forklarligt tilfælde, så indeholder hver af boksene også en TCP/IP router funktionalitet.

mvh. Per

Godkendelse af svar
Fra : WINGS_Voyager

Dato : 29-10-03 15:20

Tak for svaret Per.Frederiksen.