/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
2 pcer på samme router med samme spill
Fra : oksi
Vist : 367 gange
240 point
Dato : 24-10-03 23:55

Hei,

Lurer på om det ikke er muligt å sette opp en router til å spille samme spill på 2 pcer??Dette gjelder jo selfølgelig over internett..Eg må jo da åpne riktig port,for å spille det aktuelle spille.Det er gjort på den ene pcen.Men når eg skal gjøre dette via neste pc sin ip port.får eg feil melding.Kan ikke åpne samme port på 2 forkjellige ip adresser.Stemmer dette?? Hva må eg gjør? Har en Jensen Router.

Mvh
Oksi

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 25-10-03 09:18

Du vil vel ikke starte en gameserver på begge?

Hvis du bare vil connecte til en gameserver på nettet, så behøver du ikke rode særlig meget med routeren. Det er nemlig outbound trafik og så skal man ikke rode med NAT i routeren. Det lyder nemlig som om du har forsøgt at route den samme port til 2 maskiner og det kan den jo ikke finde ud af.

Fortæl lidt mere om hvad det lige præcis er du vil.

mvh/HJP

Kommentar
Fra : oksi

Dato : 25-10-03 09:57

Eg har som sagt 2 pcer som eg og en kopis ønkser å spille på nette. Eks. Delta Force..For å spille det på nette må eg åpne port 3100-3999 i router. Når eg gjorde dette funka spillet på server.Men eg får det kun til på en av maskinene.
eks:: ip 198.198.1.10 pc 1.....ip 198.198.1.11 er pc2...Eg har klare åpne port 3100-3999 på begge iper.Men ikke samntidig slik vi kan begge spille på nette.

Oksi

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-10-03 13:15

I kan selvfølgelig spille mod hinanden, direkte gennem routeren, men det vil i ikke vel?
Hvis i vil spille mod hinanden og andre på nettet, og spillet/serveren kræver bestemte porte åbnet, så skal det angives i routerens software. Der kan angives at DMZ kan slåes til på routeren, så vil alle porte være åbne (det er også lettere for hakkere at angribe dig)
Ellers skal der angives som du selv er inde på at comp.1(dens IP), skal have portene 3100-3999 åbne, og at comp2 også skal.
Du skal selvfølgelig være sikker på at comp1 har 198.198.1.10 og at comp2 har 198.198.1.11
Jeg kan heller ikke se hvorfor 2 forskellige IP-adr. ikke kan have samme porte åbne, du kan evnt. forsøge at give den anden feks.2900-4100
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 25-10-03 16:08

Hvilken server???

Prøv lige at fortælle hvordan I spiller.
I vil begge spille på den samme gameserver på nettet? Eller opretter du selv en gameserver på den ene PC og så skal den anden PC samt folk fra internettet spille på den?

Kommentar
Fra : oksi

Dato : 25-10-03 19:15

Det er en novaworld server for Deltaforce...Vi skal begge spille på samme server,men når eg skal åpne porten som eg må ha for å spille. Porten skal være 3100-3999...Eg får åpne denne for den ene ip adressa..Men ikke for 2 ip adresser...Hva er galt??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-10-03 20:11

Har du prøvet 2900-4100????
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 25-10-03 23:40

Er det routerend firewall du har sat til at blokere for al trafik og nu gerne vil åbne nogle få specifikke porte til spillet?

Har du så prøvet koble firewall'en fra og se om det hjælper?

Kommentar
Fra : oksi

Dato : 26-10-03 13:20

Har ikke noe med firewall og gjør.
http://www.bgc.no/veiledninger/Jensen/Broadband%20Router/FAQ.pdf
Her kan dere lese om hvordan en åpner en port for spill osv.Eg har gjort dette,men det fungere kun på en ip.

Kommentar
Fra : oksi

Dato : 28-10-03 09:36

Er det ingn som har en ide???

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 240 point
Dato : 28-10-03 17:31

Jo en ide, har du prøvet, at angive de porte som jeg skrev på den ene comp???????
Har du prøvet at slå DMZ til??????
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-12-03 21:29

Oksi: Spørgsmålet har stået over 2 mdr. uden indlæg, du bedes lukke det, og give point til den du syntes kom nærmest, uanset om du fik spørgsmålet besvaret.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : oksi

Dato : 26-12-03 23:13

Tak for svaret pallebhansen.