/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Dværghamstre
Fra : mdo
Vist : 2629 gange
100 point
Dato : 24-10-03 08:26

Hej,

Jeg går og overvejer at anskaffe mig 2 dværghamstre til mine børn men har følgende spørgsmål:

Er der nogen som har erfaringer med dværghamstre ?
Kan man godt have 2 i samme bur og skal det være hunner eller hanner ? (evt. søskende)
Laver de meget larm om natten ?
Er det noget for børn som har allergi ?

På forhånd tak.

/MDO

Kommentar
Fra : sambo

Dato : 24-10-03 08:44

Flere i samme bur er ok, men undersøg om de kan danne par allerede ved købet i dyrhandlen.

dværghamstre er nattedyr og derfor rimelig aktive om natten, buret kan evnt. flyttes væk fra sovestedet om natten.

Er børnene allergiske over for pelsdyr vil jeg ikke anbefale et køb af dværghamstre, men prøve at finde en anden form for dyr/kæledyr

Accepteret svar
Fra : s_ild

Modtaget 110 point
Dato : 24-10-03 08:50

allegi går ikke sammen med pelsdyr skulle jeg mene.
ja dekan larme om natten, men det kan nok ordnes ved at smøre deres løbehjul
En han og en hun er lig med lige pludselig mange-mange små søde små unger, bare husk at 100 unger spiser meget mad
2 hanner vil nok slås.
2 hunner går nok.
De samme ting gælder for marsvin, men de kan steriliseres, og viser glæde sammen med (søde)børn
marsvin bider heller ikke og kan gå på gulvet. og kan gå i flok. har selv haft 13 ! der var nok at se til
de bode i 3 bure der aldrig var lukket og to babybadekar de gik altid på besøg hos hinnanden og mødetes i badekarne, fyldt med hø og høvlspåner.
Prøv ellers lige http://www.allergilabyrinten.dk der er måske noget at lære (om allergi).
Hej fra S_ild

Kommentar
Fra : mdo

Dato : 24-10-03 08:54

Tak for det gode link vedr. allergi

Kommentar
Fra : mdo

Dato : 24-10-03 11:58

Kender I sted der er godt at handle ?
Evt. privat ?

/MDO

Kommentar
Fra : pavon66

Dato : 24-10-03 14:19

Hej MDO

Hvis du tænker pa at anskaffe dig marsvin, findes der masser af private opdrættere rundt omkring i landet. Mig selv incl. Hvor omkring bor du, hvis jeg skal henvise dig til nogle?

Hilsen Laila
http://pavon.dk

Kommentar
Fra : s_ild

Dato : 25-10-03 06:14

hvis du bor omkring er det zoo-city ved rødovre station
http://www.zoozity.dk/templates/groupplus.asp?group=1
hilsen. S_ild
p.s. du kan osse stille spørgsmål på deres side (allegi)

Kommentar
Fra : musen21

Dato : 26-10-03 18:27

Hej har selv haft dværghamster og har også selv allergi mod husdyr jeg kan se at der er nogle der har skrevet at hamsterne kan gå sammen men det aller bedste er at de har hvert sit bur... da de er meget enspænder andgående allergien så er det ikke det store problem da dyrene er så små... De kan larme en del om natten for der er de jo vågne men den vender du/i jer hurtigt til eller kan man jo sætte dem i et andet rum... Håber at svaret hjælper...

Godkendelse af svar
Fra : mdo

Dato : 26-10-03 21:44

Tak for svaret s_ild.

Kommentar
Fra : dittekvist

Dato : 21-11-03 18:40

To hunner går slet ikke. Kun hvis det er af samme kuld.

Kommentar
Fra : mdo

Dato : 23-11-03 21:13

Jeg har nu fået 2 hunner som har gået sammet hos i ca. 1 mdr. og det er ca. 1 år gamle.
Det går bare super - de har det faktisk rigtig godt sammen- sover ved siden af hinanden o.s.v.
De kan faktisk ikke undvære hindanden. SÅ DET KAN LADE SIG GØRE !!!