/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
E-mail der vender tilbage igen igen
Fra : ram2
Vist : 491 gange
50 point
Dato : 17-10-03 18:06

Når jeg sender en e-mail fra min OE via TDC webspeed, og adressaten har modtaget den, ligeledes via TDC webspeed, men på en @msn.com adresse, så kan den ikke slettes hos adressaten. Den vender til adressatens indbakke igen og igen -

Hvem kan forklare dette?? - Hvordan kan det stoppes??

Er der tale om Ghostbuster

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-10-03 18:18

Man skal ind på MSN for at slette mails. Tjenesten er webbaseret. Man kan læse mails fra MSN i OE men ikke slette dem!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 17-10-03 18:24

> tedd

Du skal lige ta' lige udgangspunkt i, at spørger er komplet idiot, og derfor ikke fatter ret meget af IT tekniske besvarelser. Jeg forstår ikke hved du mener.

Du skriver, at man skal gå ind på MSN for at slette mails - Ja men jeg har ikke problemer med at slette fra MSN - det er den der får mails til en msn adresse fra mig via min OE der ikke kan slette mails. Gider du prøve een gang til???

Mvh
Ram

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 60 point
Dato : 17-10-03 18:32

Næh det er vist mig der er idiot her. Læser for hurtigt Det lyder godt nok lidt mystisks!! Jeg ville prøve at scanne min pc med onlineværktøjerne på www.spywarefri.dk! Lyder som om du sender mailen igen og igen!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-10-03 18:34

Det jeg mente er dog, at man kan jo aflæse mails fra MSN i sin OE! Har du spurgt om det er det din bekendte gør? Der kan man jo ikke slette dem indefra!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-10-03 18:36
Kommentar
Fra : ram2

Dato : 17-10-03 18:44

>tedd.

Citat:
at man kan jo aflæse mails fra MSN i sin OE
Slut

Jeg tror du har fat i noget der - jeg spørger lige, men der går nok en times tid før jeg er tilbage - vedkommende er lidt langsom i betrækket

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-10-03 18:45

Ok

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 17-10-03 19:15

>Tedd + andre selvfølgelig

Vedkommende siger (hun er kvikkere end jeg troede), at hun hverken læser eller sletter min mail i OE - Hva' så????

Samtidig er det underligt, at det kun drejer sig om formentlig (har ikke spurgt) 3-4 mails ud af betydeligt flere. Har du et bud??

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-10-03 19:31

Ja Ghostbusters! *LOL* Næh jeg er løbet tør! Har du scannet din PC?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 17-10-03 19:34

>Tedd

Jeg bruger Norton - skulle den ikke kunne klare det, hvis der er ged i den???

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-10-03 19:36

Hvis det er kun dine mails problemet opstår med ville jeg scanne min PC via de links jeg har skrevet! Norton er god men den opdager ikke alt!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 17-10-03 19:38

>Tedd.

Jeg prøver - Ellers må hun jo bare ha' den igen og igen

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-10-03 19:39

Mail's fra Kandu, kan jeg slette i OE5 - eller sætte den til at slette "slettet post" ved udgang af OE.
Mails fra vores server via internettet til min OE (hotmail konto) kan på samme måde slettes.
Via webmail (hotmail) kan jeg slette eller lade mail's blive "hængende" fra en tilfældig comp./IP eller fra min egen comp. via webmail.(hotmail)
Jeg får 2 enslydende mail's fra Kandu når jeg åbner OE, men ikke når den er åben.
Jeg logger på fra forskellige IP adresser på samme dag.
Jeg har flere konti på samme OE, som kan sende til hinanden.
Emesen.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 17-10-03 19:43

Alletiders Emesen.

Men du forklarer ikke (så jeg kan forstå det) hvad jeg skal gøre, eller videre-give af besked, for at stoppe uvæsenet.

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 17-10-03 19:48

>Ram
Bare giv hende den igen og igen
Det er der vel ingen kvinder der har noget imod

Frida

Kommentar
Fra : briani

Dato : 17-10-03 19:53

Hejsa Ram2

Har du prøvet at slette den fra din egen sendt post??
Ellers så prøv det-Hvis det er en mail du vil gemme,så gem den på en diskette eller i et dokument.
Jeg tror ikke det er din pc der er noget galt med,nærmere den pc du sender til,eller hos TDC.

Brian

PS-Prøv at sende mailen til dig selv på din MSN adresse-og så prøv at gå ind på MSN og se om du kan slette den der

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 17-10-03 19:59

>Fridaflip.

Altså!!!! Guuuud - det var klodset formuleret, men for den rene er alting rent, og det var selvfølgelig mailen jeg mente - og vel osse den du mener - eller???

>Briani - jeg har en fiks idé med at gemme alle mails i 3 mdr. på Pc'en, men det kan da være jeg skal prøve dit forslag.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-10-03 20:11

Ram2 - har du markeret anmodning om kvittering i dine OE indstillinger.
Hvis du lige laver en mappe "post maj juni juli" på skrivebordet, så kan du bare
H-trække og enten kopiere eller flytte din post der over. Nu kan den åbnes og er væk fra din OE.
Emesen.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 17-10-03 20:21

Emesen - det er ikke mig der ikke kan slette den mail. Det er den person jeg har sendt den til, der ikke kan slette den.

Nu har jeg fjernet den fra mit system - helt pist borte - også fra bakken slettet post - så hvis den stadig dukker op, så kan det kun være hos modtager der er ged i den.

Ram

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-10-03 20:57

Jeg har ikke prøvet med "anmod om kvittering", men jeg tænkte at det måske var det der gjorde, at modtageren blev ved med at modtage.
Men der er også muligheden, at modtageren har fyldt sin mail-konto op, og det er derfor den laver ballade. Jeg var godt klar over at det var modtageren som har problemet, men jeg ville teste om det var dig som er årsgen.
Modtageren kan kontrollere sin mail-konto via webmail her. http://mail.dk
Emesen.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 17-10-03 21:05

Jeg har ikke fast indstilling til kvittering udbedes, og jeg har total tømt min mailkonto på www.mail.dk - er lige ved at scanne med Panda Active Scan, og før dette scannede jeg med Norton - så nu får jeg se hvad den viser - Norton havde ingen bemærkninger.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 17-10-03 22:32

Panda scanningen viste denne "infektion", som den har fjernet. Den sad på en fil, der ikke har en dyt med OE at gøre, og det var heller ikke den fil jeg sendte.

Men det lader til at uvæsenet er ophørt - Bare man nu vidste hvad årsagen til dette var, så det kunne undgås i fremtiden - Og hvem hulen skal nu ha' point???

Panda skrev:
Incident Status Location
Trj/AOLPS.91872 Disinfected
Mvh
Ram

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-10-03 22:39

Der ligger mange utilities inde på spywarefri som du kan downloade! Så kan du måske undgå det for fremtiden!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-10-03 22:43

Også er der jo osse security patches inde fra windows update du måske skal hente hjem?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-10-03 22:45

Tedd var vist tættest på.
Men tillykke vis det er væk.
Emesen.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 17-10-03 22:47

>Ram
Citat
Og hvem hulen skal nu ha' point???

Du må da gerne gi' mig dem

Frida

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 17-10-03 23:11

>Fridaflip.

Ganske vist anbefaler du, at jeg bare skal gi hende den igen og igen - interessant tanke -

og selv om jeg normalt går ind for størst mulig uretfærdighed ved point tildeling, så er det vist på sin plads at tildele Tedd dem - retfærdigt.

Mvh
Ram

Godkendelse af svar
Fra : ram2

Dato : 17-10-03 23:13

Tak for svaret tedd

Mvh
Ram