/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Tablets
Fra : tobias_jacobsen
Vist : 515 gange
150 point
Dato : 17-10-03 01:19

Vil bruge omkring 400-650 kr. på en Tablet. Har kigget på Trust og Wacom. Trust har er generelt billigere end Wacom, men Wacoms tablet bruger ikke batteri. Det er nu at jeg godt vil høre nogle gode råd fra jer som selv har en tablet, eller har erfaring indenfor området.... Hvad er det bedste køb i prisklassen?

På forhånd tak!

Mvh. Tobias Jacobsen

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-01-04 19:41

Calcomp: http://www.calcomp.com/solutiongraphicsandcadtablets.htm

Fås bl.a. med ledning til pennen, samt klik i snuden i stedet for trykfølsom - de er _noget_ dyrere men til gengæld holder de også i mange år - den jeg har p.t. har jeg haft de sidste 5 år...og har udskiftet en enkelt pen på grund af slid...Bruger pen/tablet til både CAD og alm. Office opgaver osv.

Ellers vil jeg sige Wacom - det er det de fleste af tablet-kollegerne sværger til...

mvh Berpox

Kommentar
Fra : tobias_jacobsen

Dato : 06-01-04 10:13

Du skriver at der er klik i snuden fremfor trykfølsomhed... Betyder dette at pennens "snude" kun føler tænd/sluk, i stedet for trykfølsomhed med omkring 255 trin?
Jeg vil først og fremmest bruge pennen til billedbehandling, så derfor foretrækker jeg pen med trykfølsomhed.
Hvad gav du for din?

Mvh. Tobias

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-01-04 20:53

Jep, klik i snude, svarende til venstreklik med alm. mus. Den fås også med trykfølsom pen, trådløs såvel som med ledning - jeg foretrækker den med ledning, den reagerer hurtigere og "falder ikke i søvn" hvis man ikke lige har brugt den et øjeblik.

Der er desuden 2 knapper på siden som kan programmeres.

En 12"x12" tablet inkl. tabletmus (den med trådkors) og en pen kostede vist i omegnen af 3-4000 kr. - aner ikke hvad prisen er p.t.

Men de små Wacom tablets er skam også fine som erstatning for en mus, og flere af kollegerne bruger dem til konstruktion af både eldiagrammer og maskinkonstruktion i flere forskellige 2D og 3D programmer.

mvh Berpox

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 150 point
Dato : 20-10-04 20:13

Ja, jeg håber du fik "udpeget" et brugbart produkt.....luk venligst spørgsmålet hvis du skulle komme forbi en dag.

mvh Berpox

Godkendelse af svar
Fra : tobias_jacobsen

Dato : 28-10-04 12:33

Tak for svaret berpox. Du må undskylde at jeg ikke har svaret tilbage før nu... et år senere :)
Jeg har endnu ikke købt en tablet, men jeg kender en som har købt en Wacom Classic3... hedder den vist nok... og den er han meget glad for.