/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Windows 98 til opgradering til Windows M~
Fra : snitse
Vist : 388 gange
20 point
Dato : 15-10-03 23:11

Hej.

Min computer ER født med et internt modem (Conexant), opgraderer til Windows ME og så kunne den ikke finde modemet!
Gudskelov har jeg et externt modem, som jeg intallerede (lidt ældre), er OK og fungerer fint.
Men jeg kunne da selvfølgelig godt kunne tænke mig at bruge det interne modem jeg i forvejen har i min computer.... hvad gør jeg.....
Min computer er "født" med Windows 98se og kan godt tænke at modemet, muligvis ikke vil acceptere en opgradering til Windows ME, så det ikke umiddelbart kan fungere i Windows ME?????. Kan jeg på én eller anden måde få installeret mit interne modem, så det kan køre under Windows ME????
Tak Snitse

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 30 point
Dato : 15-10-03 23:31

Hejsa snitse

http://www.amitech.dk/

Når du kommer ind på siden går du ned til venstre der hvor der står E-support og klikker
Så klikker du på driver/ download
Så klikker du på modem
Og her finder du en windows me driver til dit modem conexant

Mvh Brian

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 15-10-03 23:34

Dit interne modem kan nok ikke virke under ME.Har du set om det indterne modem er registeret under enskaber i system?Prøv evt at pille modemet ud,start maskinen,luk den igen.sæt modemet i igen og start pisset.WIN har så muligvis fundet modemet.
Men hvis det eksterne modem virker fint er det vel godt nok.Meget af det indterne modemcrap stinker!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-10-03 23:50

Du kan osse prøve at instalere det som standard modem. Virker i mange tilfælde. Gå ind under tilføj hardware under Kontrolpanel og søg manuelt når du kan få lov! Du kan naturligvis osse lade winME søge automatisk først så kan det jo være den finder det!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-10-03 23:51

men du skal afinstallere og unplugge dit externe modem først eller bliver der forvirring!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 15-10-03 23:56

jamen kære venner

Når nu der ligger en windows me driver til en Conexant modem inde på mit skrevne links
hvorfor så ikke bruge den,så er proplemet jo løst.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-10-03 00:02

Du har ret brian, men i mange tilfælde så virker standard modem driveren faktisk bedre, hvis man ikke lige vil ha voice med! Og det kan jo osse tænkes at modemmet er defekt og det kan man jo finde ud af hvis windows ikke kan finde hardwaren!

Godkendelse af svar
Fra : snitse

Dato : 17-10-03 17:37

Tak for svaret briani.

Men har stadigvæk problemer med at installere mit interne modem :)

Kommentar
Fra : briani

Dato : 17-10-03 18:51

Hejsa igen
Prøv at gå ind i din enhedshåntering,og se om den optræder der-den vil ikke stå under modem da den jo ikke er ordentlig installeret endnu(og måske fordi den ikke virker)
Den skal stå et gult udråbstegn hvor der står ukendt enhed
Dobbeltklik på den,og når du kommer ind vælger du at opdaterer driver,hvis xp deromme ikke selv kan finde driveren,så angiver du selv den placering hvor du har gemt driveren
Efter en genstart skulle dit modem gerne virke
Prøv det
Mvh Brian
PS-Husk at afinstallerer den gamle driver til det gamle modem du bruger nu,og fjern kablerne fra dette modem,fra computeren

Kommentar
Fra : snitse

Dato : 17-10-03 19:49

Hej Brian.

Jeg har imellemtiden fået installeret mit interne modem (Conexant) ad hvilken mærkelig grund. Jeg tog min førstehjælpscd-rom nr. 2, hvor alle driverne er på. Genstartede computeren og så ligepludselig var det installeret og kører bare !!!!!!!!!!!!.
Men alligevel tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Anitse (Snitse)

Kommentar
Fra : briani

Dato : 17-10-03 19:56

Okay
SUPER DUPER

Altid dejlig når noget lykkes
Mvh Brian