/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
omregistrering
Fra : folsgaard
Vist : 546 gange
40 point
Dato : 10-02-02 16:12

hej... jeg har fået en bil til reservedele, men den er lidt for god til at bare "hugge" fra. så nu overvejede jeg at få den indregistreret.... problemet er at jeg ikke har registrerings attesten!! og jeg kender ikke personen jeg har fået bilen af! hvad skal jeg gøre???!!! jeg har en service-bog, hvor det gamle reg. nr. står i, er det nok til en omregistrering??
er der evt. nogen der ved hvem man skal spørge hvis man vil være sikker på et rigtigt svar? på poilitistationen for jeg et meget hurtigt og ikke begrundet svar, hvor de faktisk siger at det er umuligt!! det har jeg dog lidt svært ved at tro på.

på forhånd tak

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 10-02-02 17:23

Hej

Du kan prøve at henvende dig til Synshallen og høre hvad du kan gøre.
Ellers kan du finde Stel og Chassi-nr. og tage et smut på Motorkontoret hvor du forklarer sagens sammenhæng.

MH
Vestergade

Accepteret svar
Fra : kjeldgaard

Modtaget 40 point
Dato : 10-02-02 21:28

hej folsgaard,
jeg tror, at du vil kunne få svar på dit spørgsmål hos "Told og skat". Jeg har selv haft forskellige "dumme" spørgsmål, som jeg mailede til dem og efter få dage har jeg modtaget venlige og fyldestgørende svar. Som almindelig borger er man lidt loren ved at henvende sig med sine spørgsmål (jeg var ihvertfald), men jeg har opdaget, at holdningen hos Told og skat er, at man gerne hjælper os "rådvilde" til ikke uforvarende at begå ulovligheder. Det er da ikke så tosset, vel? Prøv på nedenstående link, hvorfra man kan sende en mail til told og skat- jeg er sikker på du får et fyldestgørende svar.
http://www.toldskat.dk/basic.php?source=epost/region/skrivreg.cnt

m.v.h. Lise

p.s. - jeg er altså ikke ansat indenfor etaten.

Kommentar
Fra : TulleRulle

Dato : 29-10-02 10:27

Hej Folsgaard

Så længe du ikke har en registreringsattest på bilen er du "lost".
Det er lige så meget for din egen skyld som for Staten's at denner regel er gældende, da bilen kan være stjålet enten her eller i udlandet. Hvis din bil blev stjålet ville du sikkert også være glad for denne regel

Men stumperne kan altid bruges, du skal dog være opmærksom på at du ikke bare kan tage ALT fra den anden bil og putte i din egen hvis det ikke er samme model uden der skal betales afgift.

Det er nemlig sådan at hvis du tager Bremser, Bagtøj, Fortøj, motor, lygter mm. ting der er "anderledes" på den model du har fået hjem fra udlandet og putter på din egen skal der betales afgift hvis du får en anden model ud af det.

Derimod kan du godt nappe el-vinduer og læderstue mm.
Men pas på ikke at gå over stregen ! og nappe rup og stup, det er nemlig den samlede vurdering der tæller....

Min ex. arbejder i T&S og jeg HAR undersøgt hvad man må og ikke må på en Mercedes.

Dette må man ikke sætte i samtidigt:
Motor større end 20%
Bagtøjet fra større model
Større fælge
Komplet udstødningssystem
Ventilerede bremseskiver med andre bremse kalibre
Samtlige ruder udskiftet til tonede tuder
El vinduer og spejle

Mvh TulleRulle