Tak til Per og musen for indlæg.
Min løsning er (foreløbig) blevet til:
*********************
For intCnt = 0 To UserForm1.ListBox1.ListCount - 1
Selection.EndKey unit:=wdStory 'går til slutning af dokumentet
Selection.ParagraphFormat.Alignment = wdAlignParagraphCenter 'centrerer
Selection.Fields.Add Range:=Selection.Range, Type:=wdFieldTOCEntry, Text:= _
"Tekst" & "\f P", PreserveFormatting:=True 'Indsætter TC felt; "Telst" er den tekst der indsættes i indholdsfortegnelsen P
Selection.InsertFile FileName:=UserForm1.ListBox1.List(intCnt) ' Indsætter filen fra listen
Next intCnt
Set Indholdrange = ActiveDocument.Bookmarks("Indhold").Range
ActiveDocument.TablesOfContents.Add Range:=Indholdrange, UseFields:=True, _
UseHeadingStyles:=False, TableID:="P" 'Udskriver indholdsfortegnelse P ved bogmærket Indhold
*********************
Grunden til at kalde indholdsfortegnelsen P er, at jeg har flere indholdsfortegnelser i dokumentet.
Forøvrigt returnerer Range.Start ikke en range, så det kunne jeg ikke bruge.
Jeg har brugt feltet wdFieldTOCEntry, da jeg ikke ønskede at skrive noget ind kun indsætte filen.
Hvis der er nogen, som har interesse i dette kan ovenstående måske benyttes - men det lader ikke til, at der er ret mange, som har erfaring i at lave indholdsfortegnelser med vba !
Jeg har søgt meget på nettet uden held!
Mvh. clauesen