/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Hvordan skal jeg udleje min 2'er?
Fra : M_S
Vist : 745 gange
20 point
Dato : 07-10-03 00:01

Jeg har en 2v. lejlighed i København 20min. i bus fra rådhuspladsen tæt på søer og grønne arealer.
Jeg skal til udlandet i 3md. og ønsker derfor at udleje den.

Skal jeg udleje hele lejligheden til én person?
Eller udleje til to personer som så får et værelse hver og dele bad og køkken?
Eller skal jeg udleje det ene værelse til én person og bruge det andet værelse til opbevaring af mine møbler?

Hvor meget synes i det er rimeligt at jeg tager oven i prisen? Den månedelige husleje ligger på omkring 2500kroner og kvadratmeteren er 52.

Jeg er i det hele taget ikke meget for at leje min lejlighed ud til fremmede, men er nød til det for jeg kan ikke betale for huslejen når jeg er væk.

Hvis i har gode råd eller andet om at udleje sin lejlighed så er de meget velkommen

Venlig hilsen M_S.

Accepteret svar
Fra : ingole

Modtaget 20 point
Dato : 07-10-03 04:02

Lej aldrig ud til mere end en person og sørg for at kun denne er ansvarlig, sørg for at det er en du kender og lån så din møblerede lejlighed ud for i dit tilfælde til en pris på hvad det koster.Formålet er, går jeg ud fra at du har noget at vende tilbage til.Du kan eventuelt kræve 3 mdr. husleje forudbetalt og eventuelt et depositum til sikkerhed for ødelagte ting og sørg for at få din udlejers godkendelse for at du fremlejer din lejlighed ud.se regler på www.lejerneslo.dk
Venlæigst *I*

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-10-03 09:00

Hej M_S

Min søn lejer nu sin lejlighed ud for 2. gang, mens han opholder sig i udlandet.
Lejligheden er møbleret selv hans PC, stereoanlæg og TV har han ladet blive i lejligheden. 1. gang skete der ikke noget og det regner han heller ikke med denne gang.
Han forlangte et depositum samt 1 måneds forudbetalt leje. I den mdl. leje, som den nuværende lejer indbetaler er incl. faste udgifter som varme, bredbånd m.v. Så han på den måde får det hele dækket ind.
Skriv en kontrakt med den pågældende, som skal leje din lejlighed. Hvis du har familie eller en ven/veninde i nærheden af din bopæl, så lad pågældende have "opsyn" med din lejlighed. Underret en kommende lejer om at en anden person har tilsyn med din lejlighed.
Sæt en annonce i DBA. Min søn fik 40 henvendelser den 1. dag.

God tur til udlandet.

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-10-03 09:19

Den person, som jeg foreslår skal føre tilsyn med din lejlighed, kan jo samtidig være en kontaktperson til den kommende lejer. Navn og telefonnummer til begge. Lejeren har så mulighed for at kontakte en, der har kendskab til lejligheden, hvis der skulle ske noget.

mvh ans

Godkendelse af svar
Fra : M_S

Dato : 14-10-03 19:22

Tak for svarene...