/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Enya? Kirkeklokker?
Fra : lars0480
Vist : 585 gange
200 point
Dato : 05-02-02 23:35

Jeg mangler et bestemt nummer til et sjovt gag jeg så engang og gerne vil gentage.

Det er noget stille Enya agtigt musik, men jeg ved ikke om det er hende. Musikken er meget svævende og på et tidspunkt kommer der nogle tydelige kirkeklokker der ringer langsomt efter hinanden: Bong, bong, bong, med ca. et sekunds mellemrum. Derefter den svævende musik igen og så klokkerne. Muligvis bliver der sunget noget om "listen to the bell´s" eller lignende lige før klokkerne.

Gag´et er at man kommer nogle stykker ind i munkekåber, hoved og arme helt dækket. Man står med bøjet hoved til lige inden klokkerne begynder hvor man spreder kåben: Indenunder er man helt nøgen pånær en stegepande i en snor om livet der hænger ned foran de allerhelligste. Til knæene har man bundet en stor grydeske som man slår på stagepanden med i takt til klokkerne. Når den svævende musik er der dækker man sig til og begynder så igen næste gang klokkerne kommer. Hammersjovt.

På forhånd tak for hjælpen.

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 200 point
Dato : 06-02-02 01:41

> kirkeklokker der ringer langsomt efter hinanden: Bong, bong, bong, med
> ca. et sekunds mellemrum. Derefter den svævende musik igen og så
> klokkerne. Muligvis bliver der sunget noget om "listen to the bell´s"

Jeg kommer i tanken om to numre. Men de er nok lidt for hårde til at være
i "Enya stil", men det er:

"Kadoc - Rock The Bells" og
"Brooklyn Bounce - Listen To The Bells"

Begge rigtigt gode numre IMHO.

--

:: Nick Christensen | nick@crazyslagelse.dk | www.crazyslagelse.dk ::

Godkendelse af svar
Fra : lars0480

Dato : 06-02-02 02:16

Hej Nick. Tak for det hurtige svar. Jeg må ud og lytte om det er det rigtige så jeg kan få fyret gag´et af. Tøv endelig ikke med at komme med flere forslag hvis de slår ned i dig. Hvis det lykkes skal jeg nok sende billederne til din hjemmeside, selvom det nok bliver lidt vestligere end skønne Slagelse vi slår vores folder.

Happy landings,

Lars.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-02-02 09:12

lars0480 told the rest of dk.kultur.musik:

[...]

> Musikken er meget svævende og på et tidspunkt kommer der nogle
> tydelige kirkeklokker der ringer langsomt efter hinanden: Bong, bong,
> bong, med ca. et sekunds mellemrum. Derefter den svævende musik igen
> og så klokkerne. Muligvis bliver der sunget noget om "listen to the
> bell´s" eller lignende lige før klokkerne.

Pink Floyd: The Divsion Bell?

[...]

> http://www.kandu.dk/

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/index.php?side=usenet
*** There's an X_ too much in my email address ***
"The hard part about playing chicken is knowin' when to flinch"
-- Scott Glenn as Cmd. Bart Mancuso in 'Hunt for Red October'

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-02-02 11:17

"lars0480" <lars0480.news@kandu.dk> wrote in message
news:dZY78.326$B43.43160@news000.worldonline.dk...
> Jeg mangler et bestemt nummer til et sjovt gag jeg så engang og gerne
> vil gentage.
>
> Det er noget stille Enya agtigt musik, men jeg ved ikke om det er hende.
> Musikken er meget svævende og på et tidspunkt kommer der nogle tydelige
> kirkeklokker der ringer langsomt efter hinanden: Bong, bong, bong, med
> ca. et sekunds mellemrum. Derefter den svævende musik igen og så
> klokkerne. Muligvis bliver der sunget noget om "listen to the bell´s"
> eller lignende lige før klokkerne.

Mike Oldfield: Tubular Bells ??

Torben