/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Fradrag udlandet
Fra : oldschool
Vist : 482 gange
70 point
Dato : 05-10-03 18:05

Hej

Jeg har fået job i Frankrig gennem et dansk firma og aner mildest talt ikke hvordan jeg skal få styr på det med fradrag i udlandet osv...

Jeg har hørt, at hvis man er hjemmeboende kan man intet fradrag få i udlandet... Er det korrekt?

Hvis ja, kan man så ik bare flytte sin adresse til en ven eller lignende og så tage den derfra?

I det hele taget, hvordan gør jeg det bedst?

Mvh Oldschool

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 05-10-03 20:49

Læs her, der 2 pjecer først på listen her:

http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=70153

mvh
Jens

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-10-03 23:09

> JensT

Et godt link. Har p.t. en søn, der studerer i Barcelona.

mvh ans

Kommentar
Fra : oldschool

Dato : 06-10-03 16:56

Handler disse ikke mere om delvis-/fuld beskatning i Dk end om fradrag for kost fx??
Det er vel ikke helt det samme eller?

Kommentar
Fra : lejski

Dato : 29-10-03 14:34

jeg er lige kommet hjem, efter en periode på 197 dage i udlandet ,fra start til slut . Hvor jeg måtte være hjemme i max 42 dage,alså jeg har været i det arbejdende land ialt 155 dage.Reglen lyder at har man været i der arbejdslandet i 6 mdr.og ikke været hjemme i mere end 42 dage skulle man gå fri af Dansk skat, så er det landet man har arbejdet i skatten tilfalder.På skattekontoret påstår de at man skal være i arbejds landet i mindst 183 dage alså et 1/2 år for at blive fri af dansk skat. men i skattelovgivningen står der meget tydeligt 1/2 år i udlandet max 42 dage i DK, giver fuldskatte lempelse i DK. Der må være nogen der har prøvet ligende????

Kommentar
Fra : lejski

Dato : 29-10-03 14:34

jeg er lige kommet hjem, efter en periode på 197 dage i udlandet ,fra start til slut . Hvor jeg måtte være hjemme i max 42 dage,alså jeg har været i det arbejdende land ialt 155 dage.Reglen lyder at har man været i der arbejdslandet i 6 mdr.og ikke været hjemme i mere end 42 dage skulle man gå fri af Dansk skat, så er det landet man har arbejdet i skatten tilfalder.På skattekontoret påstår de at man skal være i arbejds landet i mindst 183 dage alså et 1/2 år for at blive fri af dansk skat. men i skattelovgivningen står der meget tydeligt 1/2 år i udlandet max 42 dage i DK, giver fuldskatte lempelse i DK. Der må være nogen der har prøvet ligende????

Kommentar
Fra : oldschool

Dato : 29-10-03 16:58

Men jeg skal ikke være i landet mere end 4-5 måneder... og så vidt jeg har forstået skal jeg ikke betale skat i Frankrig, men kun i Danmark... Og så ville det jo være super samtidig at kunne trække kostpenge fra hver dag...???

Kommentar
Fra : mcsj

Dato : 17-04-04 15:44

Rejsegodtgørelse er Skattefri.
Det er ik noget med Fradag
Det er skattefri penge ca 400 kr om Dagen
For EksportChauffør
Ved ik om det er glædende for dig