/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Salg af hjemmelavet børnetøj
Fra : TinaRose
Vist : 1977 gange
120 point
Dato : 05-10-03 17:36

Jeg syr børnetøj i min fritid, som jeg gerne vil sælge til andre. Skal jeg momsregistreres ? Hvordan gør jeg og hvordan kommer jeg igang ?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 05-10-03 18:05

Du skal først momsregistreres når din omsætning - det du sælger for - overstiger 50.000,- kr.

Læs mere her: http://registreringsguiden.toldskat.dk/

mvh
Jens

Accepteret svar
Fra : Leo.pedersen

Modtaget 120 point
Dato : 08-10-03 10:49

Som Jens har skrevet, så skal din årlige omsætning være på over kr. 50.000 for at du skal momsregistreres.

Du er dog regnskabspligtig og skal betale skat af overskud, uanset beløbets størrelse.

Hvordan du kommer igang? hvad mener du? igang med at sælge eller igang med det administrative?

Med at sælge, der anbefaler jeg, at du kontakter iværksætterhjælperne i din kommune (der er kurser i de fleste kommuner for iværksættere). De giver grundlæggende viden om opsøgende salg, annoncering og med at få udarbejdet en virksomhedsplan.

Virksomhedsplanen kan virke uoverskuelig og tung at få udarbejdet, men gør det alligevel, idet den får dig rundt om mange emner, således at du er godt rustet som selvstændig. Den gør at de virksomheder som starter, de har væsentlig større chance for at klare sig i længden.

Med det administrative, der bør du kontakte en revisor eller "cykelbogholder", jeg driver firmaet "Leo Lund's Erhvervsbogføring", se www.erhvervsbogforing.dk, således at du får svar og hjælp til det administrative som du er i tvivl om.

Jeg driver min virksomhed fra Fredericia og kommer dagligt i Odense, så jeg dækker trekants-området og over til Odense. Du er meget velkommen til at kontakte mig, første møde koster ikke noget.

Venlig hilsen

Leo Lund
Mobil 28 19 82 88
www.erhvervsbogforing.dk
LeoLund@erhvervsbogforing.dk

Kommentar
Fra : j.lunddorf

Dato : 08-10-03 11:46

Hej Tina

Leo har fuldstændig ret, hav baglandet i orden, dvs. virksomhedsplaner osv, det vil gøre det meget mere overskueligt for dig. Jeg ved ikke helt hvor du bor, men hvis du har brug for bogholderimæssigt hjælp og du bor på sjælland, så kan jeg bestemt godt hjælpe dig. Jeg bor i Ballerup og hjælper en veninde som også sælger børnetøj, men hun importere det bare, så jeg kender lidt til området.

Du kan se mere om min lille virksomhed på www.lunddorf.dk, du er velkommen til at ringe og sludre eller vi får et møde, det koster ikke noget, førend vi indgår et samarbejde.

Mange hilsner fra
Jeannette Lunddorf
Mobil 23 20 38 50 / 44 97 78 50
www.lunddorf.dk
info@lunddorf.dk

Godkendelse af svar
Fra : TinaRose

Dato : 09-10-03 10:30

Tak for svaret Leo.pedersen.