/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Jordens Dårligst Teleudbyder aka Tele2ad~
Fra : fauerby
Vist : 507 gange
30 point
Dato : 29-09-03 14:21

Er det kun mig der aldrig bliver kontaktet af Tele2adsl ????

Jeg har skrevet følgende mail til tele2 d. 8-8-03:

Til:    info@tele2adsl.dk
cc:
Vedrørende: Opkobling til 38321***

Til den det måtte vedrøre !

Jeg har nu for lang tid siden anmodet om, at få oprettet en ADSL linie hos Tele2. Jeg må da ærligt indrømme, at jeg er blevet meget i tvivl om det er jeres form for service jeg ønsker. For Tele2 mangler da i den grad, at holde deres " kommende " kunder informeret.

I var hurtige til, at komme med jeres billige tilbud, men siden da har man jo intet hørt fra jer. Når man så kontakter jer, så kan INGEN svare på ens spørgsmål. Spørgsmålet er bare om, man virkelig ønsker denne ringe service! Godt nok er det billigt, men hvis kvaliteten er i samme stil, så ser det da ikke lovende ud.

Jeg synes, at det er meget sørgeligt, at I ødelægger jeres egne chancer for, at stoppe TDC i, at være så dominerende på markedet.

Allerede nu finder der mange fora, hvor Tele2 ikke får den bedste omtale. På www.kandu.dk burde diverse leder måske tage et smut forbi for, at se hvorledes standarden hos Tele2 bliver diskuteret.

Det kan jo kun være et spørgsmål om tid før, at medierne finder dette som en god historie.

Mvh.

Jan Lundov Fauerby

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jeg har aldrig modtaget så meget som en mail fra dem!!!!

Når jeg så skriver, at jeg gerne vil opsige mit " kommende " adsl så koster det mig 500 kr !!!!

Jamen helt ærligt - Er jeg den eneste der er villig til at bringe dette selskab i medierne ??? DR må da være villige til at få sådanne en lækkerbidsken...

Det er surt, at de ødelægger det sådan for dem selv !

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 29-09-03 14:34

Jeg har flere venner der bruger ADSL fra Tele2 uden problemer. De er ganske tilfredse...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : fauerby

Dato : 29-09-03 14:46

Tjaaa ... Hvorfor er jeg ikke del af de mennesker !

Jeg har nu været uden internet i 4 måneder og det er altså lige i overkanten. Jeg mener selv, at jeg har været tålmodig. Men der er altså grænser.

Jeg har i dag kontaktet DR presse & Ekstrabladet. Jeg kan simplenhen ikke leve med, at andre mennesker skal opleve samme dårlige service, som jeg.

Accepteret svar
Fra : tofteng

Modtaget 40 point
Dato : 29-09-03 14:47

Jeg er ny kunde hos TELE2ADSL, fra 17/9. Min forbindelse virker helt upåklageligt - Men ...........

Blev "konverteret" 17/9, ADSL virkede men ingen telefon, havde tidligere ISDN hos TDC. Ringede til TELE2 (via mobilen) som ikke forstod mit problem da jeg enten ikke skulle have ADSL OG telefoni eller også skulle begge virke. I den virkelige verden var det jo anderledes da jeg rent faktisk havde ADSL og ikke telefoni. Ingen hos support kunne hjælpe og/eller forstå mit problem og det skulle sendes videre til en eller anden ..........
Udover telefonsamtalerne skrev jeg en længere mail med hændelsesforløb og hvilke råd jeg havde fået af medarbejderne, denne mail fik jeg svar på efter 9 dage, hvor de kom med et par betragtninger om mit ikke fungerende ISDN som de beklagede, hvilket egentlig var uinteressant da jeg IKKE har ISDN.

For at gøre en lang historie kort kom det hele til at virke efter 9 dage, men der er en elendig support og kommunikation i det hele taget.

At så selve ADSL-forbindelsen virker upåklageligt er egentlig sagen som fauerby rejser uvedkommende.

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 29-09-03 16:05

Hej til alle jer som har problemer med jeres udbydere.

for ikke ret lang tid siden blev der oprettet en teleankenævn: www.teleanke.dk

det blev oprettet fordi der var mange klager på telemarkedet, og nogle af klagerne skulle sendes til forbrugerklagenævnet, andre til telestyrelsen osv. osv., så man lavede sempelthen der nævn, hvor alle med problemer, vedrørende telebranchen kan henvende sig.

Jeg har selv valgt at have den "dyre løsning", altså hos TDC, så jeg betaler så prisen, men får varen.

Med venlig hilsen
CiberAmigo

Kommentar
Fra : fauerby

Dato : 29-09-03 16:12

Det er helt sikkert en god ide, at klage til dette ankenævn. Men jeg vil bare lige så gerne gøre " nye " kunder til tele2adsl opmærksomme på, at jeg lagt fra har haft det nemt med min oprettelse.

Det har ikke været besværet værd

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 29-09-03 17:36

Med kolonorm forsinkelse fik jeg dobbelt hastighed for samme pris(troede jeg) efter forskellige hastigheds test,fordi jeg ikke bemærkede nogen forandring,ringede jeg til "SUPPORT" og fik at vide at de godt vidste der var problemer,men at den 26/9 skulle alt være iorden,vi har idag d 29,stadig ingen forklaring men regningen,regningen,venner ,den var der til tiden,uden en forklaring eller anden form for skrivelse.Når mine 6 mdr er gået, er jeg tilbage hos TDC
Mvh Ole

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 29-09-03 19:06

Hejsa

Jeg er squ ked af at høre om jeres problemer med tele2..... Jeg har selv måttet vente i 1 extra måned for at få konverteret min forbindelse. Men det er jo vand i forhold til .
Jeg har osse prøvet diverse test, og jeg får hvad jeg betaler for.
Men nok om det.
Denne tråd handler jo mest om service, og der må jeg sige at tele2 er ringe. Medfølgende min adsl forbindelse er det muligt at dl en sikkerhedspakke fra Norman. Man skal bare intaste et par numre og skrive sin e-mail adresse. Når det er gjort dl man programmet og indtaster den seriel kode man har modtaget på sin mail. Men hvor blev mailen af..?????
Jeg har kontaktet tele2 via email, og har fået ligeså meget svar som jer andre, nemlig ingen.
Totalt ringe service.
Når nu du er begyndt at sende mails til bla. DR, så kunne et forbruger program som "rene ord for pengene" da være et godt sted at starte
Håber du skriver hvilke response du får fra de forskellige steder du har skrevet til.

Venlig hilsen
mrhan

Godkendelse af svar
Fra : fauerby

Dato : 08-10-03 10:25

Tak for svaret tofteng.