/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Casio Digital kamera
Fra : TP
Vist : 592 gange
20 point
Dato : 17-04-01 13:32

jeg har købt et casio qv5000sx brugt, og jeg mangler de kabler som skal forbinde kamera´et og hen til pc´en !! hvilke kabler skal jeg bruge?

+ at hvad slags software passer til qv5000sx.?? har hørt at SPIN OBJECT skulle passe men øhhh??? er ikke sikker, og mener at der må da være flere som passer til det!??

håber at få svar ....

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 30 point
Dato : 17-04-01 14:03

TP skrev...
> jeg har købt et casio qv5000sx brugt, og jeg mangler de kabler som skal
forbinde kamera´et og hen til pc´en !! hvilke kabler skal jeg bruge?
>
> + at hvad slags software passer til qv5000sx.?? har hørt at SPIN OBJECT
skulle passe men øhhh??? er ikke sikker, og mener at der må da være flere
som passer til det!??

Du skal bruge et QV-to-PC Communications Cable,
som antagelig er et seriel kabel (muligvis med et mini-jackstik i
den ende som tilsluttes kameraet).
Det er ikke umuligt du kan bruge et kable fremstillet til
et andet fabrikat, f.eks Hama 45003 som er beregnet til Fuji
det er på den anden side langt fra sikkert,
du kan bruge dette kable på dit Casio.
M.h.t. software kan du bruge et hvilket som helst
twain-kompatibelt billedbehandlingsprogram, som f.eks.
Adobe Photoshop / Photodeluxe, PaintShopPro eller
lignende.
Dit største problem bliver tilsyneladende at finde
den rigtige twaindriver til dit kamera. Normalt har
fabrikanterne disse drivere liggende til download,
men øjensynlig ikke Casio?
Du kan (hvis du har masser af Nettid) lede efter
dit kamera evt. solgt under et andet navn og se, om
ikke denne leverandør måske er knap så grådig
som Casio.
--
Med venlig hilsen
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.

Godkendelse af svar
Fra : TP

Dato : 18-04-01 08:36

Tak for svaret Peter Schrøder. er det muligt at få af vide hvilken type twain driver vi snakker om ! har søgt overalt på nettet og er ikke blevet klogere....kabel og program er hjemme ...men mangler en twain driver..og gir dig ret...den er sværd at finde...!!!

Kommentar
Fra : TP

Dato : 18-04-01 10:21

http://world.casio.com/euro/qv/downloads/twain_32e/ !! Der ligger en twaindriver her men jeg ikke sikker på at den passer og er den rigtige.??

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-04-01 10:16

TP skrev...
> Tak for svaret Peter Schrøder. er det muligt at få af vide hvilken type
twain driver vi snakker om ! har søgt overalt på nettet og er ikke blevet
klogere....kabel og program er hjemme ...men mangler en twain driver..og
gir dig ret...den er sværd at finde...!!!
>
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Uden at have prøvet det, ser det ud til at man kan downloade
drivere fra Casio i USA.
Det kræver dog en form for registrering på:
http://www.casio.com/support/index.cfm?page=&drivers=1
Hvilket nogle gange godt kan være lidt tricky.
Mit umiddelbare råd må være at få oprettet en
Hotmail adresse til lejligheden, for ikke at blive
tæppebombet med alt muligt snavs bagefter.
Hvad siger Esselte, som jo har agenturet herhjemme?
--
Med venlig hilsen
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.

Kommentar
Fra : TP

Dato : 18-04-01 16:05

"Peter Schrøder" skrev d. 18-04-01 10:16 dette indlæg :
>
> TP skrev...
> > Tak for svaret Peter Schrøder. er det muligt at få af vide hvilken type
> twain driver vi snakker om ! har søgt overalt på nettet og er ikke blevet
> klogere....kabel og program er hjemme ...men mangler en twain driver..og
> gir dig ret...den er sværd at finde...!!!
> >
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
>
> Uden at have prøvet det, ser det ud til at man kan downloade
> drivere fra Casio i USA.
> Det kræver dog en form for registrering på:
> http://www.casio.com/support/index.cfm?page=&drivers=1
> Hvilket nogle gange godt kan være lidt tricky.
> Mit umiddelbare råd må være at få oprettet en
> Hotmail adresse til lejligheden, for ikke at blive
> tæppebombet med alt muligt snavs bagefter.
> Hvad siger Esselte, som jo har agenturet herhjemme?
> --
> Med venlig hilsen
> Peter
> pschATmail.dk
> Replace AT with @ to reply.
>
WELL ...indtil videre har jeg downloadet den jeg selv puttede op !! og det ser ud til at den virker...ang. kablet skal det være et CASIO kable da jeg fik en forklaring om en eller andet interface i kablet...så det er bestil ...skulle få det om en uges tid !! så indtil videre siger jeg skam tusind tak for den hurtige hjælp !!!

Theis One