/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Apple fladskærm (ADC) til PC?
Fra : lassemartin2000
Vist : 297 gange
50 point
Dato : 26-09-03 17:33

Jeg er den heldige ejer af en PowerMac G4 med tilhørende 17" Studio display fladskærm.

Men jeg har et spørgsmål...!

Jeg ville også gerne bruge min Apple fladskærm til min PC, da jeg har set, at man kan få en slags switchboxe, så to computere kan dele én skærm. Men så er problemet, apple skærmen har jo et specielt stik kaldet ADC (det er jo både signal og strøm i ét). Hvordan får jeg det konverteret om, så det bliver til et Analog D-sub stik?

Er det overhovedet muligt at bruge denne type skærm på andet en ens Mac?... Mac'en kan jo sagens bruge en PC skærm, der skal man jo bare bruge en "lille" adapter.

Håber at nogen kan hjælpe...

Lasse

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 26-09-03 18:34

Der findes nok også en adapter der kan køre den anden vej, så du kan bruge din Apple skærm på din pc.

Prøv hos www.danbit.dk eller www.blackbox.dk, de har som regel "alt det som de andre ikke har". Dette er i hvertfald Danbits motto.

Begge har også de omskifterbokse som du omtaler. Dog nok sådan at boksen er en ren omskifter for pc kabler, eller mac kabler.
Så du skal nok stadig have en adapter til din skærm

mvh. Per

Kommentar
Fra : danavej

Dato : 07-12-03 01:54

Efter længere tids søgen har jeg fundet et kabel som skulle kunne klare sagerne, men det kræver at du har DVI-I udgang på dit grafikkort. Se nærmere herom på følgende link:

http://www.pc-netto.dk/default.asp?ProductGuid=M8754G/A&referrer=kelkoo

M.v.h.
Christian