/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Peugeot-service i Tyskland
Fra : frankoganja
Vist : 1953 gange
40 point
Dato : 26-09-03 02:50

Hej jeg står for at skulle have foretaget 40.000 km service på min Peugeot 206 1,4 HDI. Hvem ved hvor meget der er at spare ved evt. at køre til Flensburg.................

Kommentar
Fra : gringo36

Dato : 26-09-03 18:37

Hejsa, jeg står selv og overvejer at køre til service hos Peugeot i Flensburg med min 206 2,0 HDI, så jeg vil meget gerne høre om dine erfaringer hvis du kommer der ned. Jeg skal have lavet et 3 års eftersyn med udskiftning af tandrem her til Oktober/November.

Kommentar
Fra : Hornsved

Dato : 29-09-03 11:38

Jeg har kørt min Suzuki Grand Vitara 2,0TD (med Peugeot HDI motor) til service hos Suzukiforhandleren i Flensborg siden bilen var ny. Bilen har nu kørt 50.000 km. Et forsigtigt gestimat på besparelsen er ca. DKK 1500,00 pr. service.
Det skal dog siges at Suzuki DK's servicepriser (iflg. den ved købet udleverede prisliste) er fuldstændigt ublu. Dette gælder både reservedele og arbejdsløn. F.eks. koster et luftfilter 3 gange så meget i DK, som Tyskland.
Jeg er dog ikke klar over om man umiddelbart kan sammenligne Peugeot's og Suzuki's prisniveau på service. Et yderligere plus ved at lade eftersyn foretage i Tyskland, er at begrebet service fortsat eksisterer syd for grænsen. Her bliver man virkelig behandlet som kunde og ikke som én der kommer og forstyrrer arbejdsgangen på værkstedet. Gode forklaringer på de udførte arbejder og lånebil til rådighed u/b (så kan man jo køre til Citti og få handlet samtidig). Garantien på bilen gælder naturligvis uanset hvilket autoriseret værksted man benytter!

Hornsved
Grand Vitara
SZR 660

Kommentar
Fra : frankoganja

Dato : 08-10-03 20:20

Tak for kommentarerne - jeg har netop fået foretaget et service hos Peugeot i Randers - flinke mennesker - men dyre. Næste gang jeg skal til service bliver det Flensburg - man kan jo ligesågodt lægge sine penge hos købmanden dernede. vh. Frank

Kommentar
Fra : brucemis

Dato : 14-10-03 04:21

Hej Har du været i Tyskland, skal nok selv afsted 306 HDI stc 100000 + tandrem
MVH brucemis

Kommentar
Fra : birgitboegh

Dato : 26-11-03 20:33

Jeg prøver at finde et peugeot værksted i Burg, mon der er nogen der ved om der er et sådan.