/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
idsætte billeder
Fra : kapok
Vist : 376 gange
200 point
Dato : 24-09-03 19:39

Jeg skal fremstille et billede 256mm x 195mm , det skal samles af 2 billeder, hvordan gør jeg.
De indsatte billeder skulle være 113mm x 195mm / 143mm x 195mm.
Jeg samler dem i autocad ( fordi det er det program jeg har nemmest ved at bruge), men jeg synes det er lidt bagvendt
Jeg kan simpelthen ikke styrre størrelserne.

mvh
Kapok

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-09-03 21:33

Hvis du i Acad laver en 2 rammer på dine billede mål (lag 1)
Første billede kan du så vidt jeg husker så scalere til den ene ramme (lag 2)
Andet billede scaleres til den anden ramme (lag 3)
I udskrivning kan du så bestemme størrelse (uden lag 1)
Det er længe siden jeg har arbejdet med Autocad, så det er på en svag hukommelse.
Emesen.

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 24-09-03 22:34

Jeg kender ikke lige "acad", men - du må jo have de 2 billeder?
I photoshop åbner du under new et billede width 25,6 cm eller 1843 pixel og 19,5 cm eller 1404 pixel (du bestemmer jo selv om du vil bruge cm eller pixel), vælgs å transparent som baggrund.
Når du så åbner de 2 billeder bruger select/all ctrl+C førts fort det ene og skifter til dit billede og bruger ctrl+v - så er det indsat på nyt layers.
Nu gentager du med det andet billede:selct all, ctrl+c, skifter til dit billede og taster ctrl+V, nu har du de 2 billeder på 2 layers og med flytte værktøjet flytter du høje/venstre (de har jo samme højde). Du har dem på hver sit layers, men kan jo evt. merge dem, ved at gå i menuen layer eller taste ctrl+e når du står med det øverte layers som de aktive (flettes så et layr ned).

Accepteret svar
Fra : lillemig

Modtaget 200 point
Dato : 24-09-03 23:03

Beklager de dumme "sjuske" fejl i stavningen.

Godkendelse af svar
Fra : kapok

Dato : 24-09-03 23:25

Tak for svaret lillemig.

Det var lige nøjagtig den oplysning jeg søgte, mange tak for dit hurtige svar

Mvh

Kapok