/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
overdragelse af lejemål ?
Fra : leje
Vist : 1353 gange
20 point
Dato : 21-09-03 14:52

kan jeg overdrage lejemålet af min2 værelses lejlighed til min søn på 21 år.
Vi har begge boet her i 3 år nu.

Kommentar
Fra : F.E.Larsen

Dato : 21-09-03 17:42

Prøv at kigge i lejekontrakten her vil det fremgå om du kan overdrage lejemålet, det er efterhånden meget få steder man kan overdrage lejemålet til familie eller venner.

Kommentar
Fra : leje

Dato : 21-09-03 18:29

Kan jeg ved "forældrekøb" af ejerlejlighed selv bo i ejerlejligheden og lade min søn bo i lejeboligen ?
Jeg ændre jo ikke post adr. og bliver i byen.....

Kommentar
Fra : F.E.Larsen

Dato : 22-09-03 07:55

Du har ret til at fremleje din leje bolig ud til din søn, efter de gældende regler der er for fremleje. Ved køb af ejerlejlighed råder du selv 100 % over dit lejemål, men du kan ikke eje en bolig og samtidig leje en bolig i almennyttig boligselskab. Jeg tror det kan lade sig gøre i fremlejningsperioden at eje og leje, men fremlejningen skal helst være på plads inden køb af egen bolig. Jeg ved ikke om din lejebolig er almennyttig lejemål? eller privat udlejer?, der er nogle små forskelle i reglerne.