/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Adgangskode til netværk
Fra : Martin_c
Vist : 336 gange
32 point
Dato : 18-09-03 15:01

Hej!!

Jeg har lige hjulpet en ven med at installere et xp pro.
Så skulle vi lige ind på hans pc for jeg skulle se noget, men der var kodeord på, men vi havde ikke bedt den om det, men jeg syntes da at det var meget smart....
Er der nogle der ved hvordan man gør????

MC

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 18-09-03 15:50

Gør hvad?

Lægger kodeord på?
Kommer ind uden kodeord?
Bryder det kodeord der er på den nuværende pc?

Laver kodeord på et netværk?

med spørgende hilsen, Per

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 18-09-03 15:57

Hej!!

Lægger kodeord på..

MC

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 18-09-03 16:13

Det gør man under indstillinger for hver bruger.

Da jeg ikke kører XP lige nu, så må vejledningen komme fra den gamle "glemme central"

Så vidt jeg husker, så er det kontrolpanel-> brugerstyring, gå ind på en bruger og der kan man oprette password for den pågældende bruger.

mvh. Per

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 18-09-03 16:19

Hej!!

Ja, men det gælder vist kun når man logger på...

MC

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 18-09-03 17:10

Okay,

hvad er det så for et kodeord?

Er det lige når pc'en tændes? I dette tilfælde, så er det noget der styres i BIOS. En BIOS som har et password når den tændes, kan som regel også tildeles et password hvis man vil ind og lave forandringer i BIOS opsætning.

mvh. Per

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 18-09-03 21:00

Hej!!

Nej det er når jeg skal hente noget fra en pc fx. en dok. fil...

Så er der være kodeord på det er det jeg vil have... Det er det jeg vil have...

Hvordan laver man det...

MC

Kommentar
Fra : d80020524

Dato : 04-10-03 18:36

Ved genetablering er opstået "Adgangskode til netværk".
Bøger og råd fortæller kun om installering, hvorledes fjernes det uønskede?
truels

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 04-10-03 19:15

MC> I Word kan man lægge password (kode) på dokumenter, måske er det det.

Når du højreklikker på en mappe, og vælger Deling, så giver du adgang til denne mappe via netværket, her kan du vælge at der skal bruges brugernavn og password for at man kan komme ind. Måske er det det.

Måske XP har en ny metode til at lægge passwords på filer, så vil muligheden fremgå når der højreklikkes på filen.

d80020524> Hmmm.... det må være noget nyt for XP.
Måske du kan fortælle MC hvor han kommer ind for at tilvælge muligheden.

Hvis man ønsker at fjerne et password, så skal man som regel gøre det var at ændre password til ingenting. Dvs. gå ind som om du vil ændre passwordet, og undlad så at indtaste noget som hlest i det nye password, og vælg OK for nyt password.

mvh. Per