/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
SGH-C100 java, osv. download problemer
Fra : ill
Vist : 240 gange
180 point
Dato : 16-09-03 17:30

Hej folk,

Problemet er: Når jeg vil downloade java spil, ringetoner, osv. til min Samsung C100 er der næsten altid problemer. Hvis jeg fx bestiller ringetoner fra nettet (prøvet to danske sider) hvor man skal wap'e sig til en adresse og skrive en kode kommer der fejl så jeg ikke kan downloade filen. (hvilken format lydfiler skal man bruge?). Jeg kan heller ikke downloade billeder fra w.coolservice.dk jeg selv har lavet eller installere java spil selvom jeg både har .jar og .jad filerne (Er der begrænsninger på hvilke java spil min fon kan bruge, og hvad er de?... udover når de er lavet til en speciel telefon). Gif animationer virker fint fra Coolservice.

Denne fejl kommer når jeg vil downloade java fra coolservice og vælger .jad filen: "overførsel af javax.microedition.io.ConnectionNotFoundException: Unknown host: midlet.org mislykkedes" (hvad betyder det?)

Det har kun lykkedes mig at downloade enkelte billede og få ringetoner igennem de forud-indtastede links i telefonen. (Fx Mobilehits)

Er min mobil kompatibel med andre mobil modeller (dvs. kan jeg bruge spil, billeder, animationer og ringetoner til andre telefoner på min c100? Hvilke modeller?)

Er der nogen der har downloadet ting (helst gratis) til c100 hvor det virkede og hvad er adressen?

Man kan opsætte DNS-Server. Hvad er det? Hvad bruges det til? Er det det jeg mangler? Hvad er Telmore's DNS-Server?

På forhånd tak,
Jacob

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 21-09-03 13:14

Hej Jacob.

Prøv dette:

Hvordan sætter jeg min telefon op til WAP ?

TELMORE er serviceprovider på TDC's net, og du kan derfor benytte TDC's WAP indstillinger.

Opkaldsnummer: +45 4039 0909
I.P.: 194.182.251.015
Brugernavn: tdk
Password: waptdk
Opkaldstype: ISDN
Startside: http://wap.tdcmobil.dk

En specifik guide til opsætning af WAP på de fleste telefoner kan findes på www.tdcmobil.dk

Håber det hjalp...

Kommentar
Fra : ill

Dato : 22-09-03 17:02

Jeg har sat den op efter Telmores/TDC's anvisning.... Har altid kunne komme på nettet.

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 22-09-03 20:08

Så foreslår jeg at du kontakter TDC eller Telmore og beder dem forklarer problemet:

TELMORE A/S
Carl Gustavs Gade 3
2630 Taastrup
Tlf.: 7021 8900
Fax: 7021 8787
Tyverispærring tlf.: 7021 8500
-----------------------------------------

Privat Kundeservice
Ring gratis til Kundeservice på 80 80 80 10.

Træffetider:
Hverdage 8.00 - 20.00
Lørdag 9.00 - 18.00
Søndag & helligdage 10.00 - 18.00
-----------------------------------------

Kommentar
Fra : ill

Dato : 24-09-03 23:40

Har kontaktet telmore. De ville "fejlmelde" det hos TDC, men det hjælper jo ikke mig meget.

Kommentar
Fra : EstherRavn

Dato : 29-09-03 23:26

Jeg har samme problem,...vil også gerne have information ang. wap-opsætning til samsung c100 fra Telmore. Jeg kan overhovedet ikke få min til at du

Ravn (EstherRavn@hotmail.com)

Kommentar
Fra : PeterV22

Dato : 30-10-03 12:21

Java-problemet er løst!!!!! Se siden: http://www.eit.ihk-edu.dk/2754/samsung/

Jeg er næsten sikker på at det kun er muligt at hente GIF-billeder!!!! - Spørg mig ikke hvorfor!!!

Ringetoner virker fint hos mig! - Prøv evt. Samsungs "Fun Club"

Mvh. Peter Vesterby

Kommentar
Fra : PeterV22

Dato : 30-10-03 12:23

Opsætningen er her hvis i ikke har den: Få direkte hjælp via SupportChat

Manuel opsætning af Samsung til GPRS

For at benytte GPRS på Samsung skal du lave en manuel opsætning på din mobiltelefon, følg guiden her under:

1.: Find "Profiler"
Tryk på Menu.
Find Underholdning, og tryk på Vælg.
Find WAP-browser, og tryk på Vælg.
Find Profiler, og tryk på Vælg.

2.: Omdøb WAP-profil
Markér den WAP-profil, du vil indstille, og tryk på Vælg.
Markér Profil Navn, og tryk på Vælg.
Indtast TDC Mobil, og tryk på OK.

3.: Indtast startside
Find Hjemmeside URL, og tryk på Vælg.
Tryk gentagne gange på C for at slette en eventuel tidligere adresse. Undlad at slette http://.
Indtast wap.tdcmobil.dk, og tryk på OK.

4.: Vælg sikkerhed
Markér Sikkerhed, og tryk på Vælg.
Markér U-sikret, og tryk på Vælg.

5.: Indtast IP-adresse
Markér IP Adresse, og tryk på Vælg.
Tryk på C, og hold tasten nede for at slette en eventuel tidligere adresse.
Indtast 194.182.251.015, og tryk på OK.

6.: Vælg databærer
Markér Bærer, og tryk på Vælg.
Markér GPRS, og tryk på Vælg.

7.: Indtast brugernavn
Markér Brugernavn, og tryk på Vælg.
Tryk på C, og hold tasten nede for at slette et eventuelt tidligere navn, således at feltet er tomt.
Tryk på OK.

8.: Indtast password
Find Adgangskode, og tryk på Vælg.
Tryk på C, og hold tasten nede for at slette et eventuelt tidligere password, således at feltet er tomt.
Tryk på OK 2 gange for at bekræfte.

9.: Indtast APN-navn
Markér APN, og tryk på Vælg.
Indtast wap, og tryk på OK.

10.: Afslut og gem
Tryk på Rør på for at gemme indstillingerne og vende tilbage til standbypositionen.

Kommentar
Fra : ralledue

Dato : 04-11-03 20:26

HEj læsere har også en c100 samsung
Men hvad gør man når man modtager en ringetone, når jeg modtager en kommer den som en sms hvor der står en hel masse bogstaver og tegn, hovrdan får jeg den til at kunne bruges som ringetone??
please... hjælp mig

En ny c100 ejer

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 05-11-03 07:26

Hej ralledue.

Hvis du modtager den som en SMS med en masse tegn i, er det fordi du har modtaget den i et forkert format. Hvis du henter fra nettet, skal du være sikker på at man kan sende til samsung telefoner, det samme gør sig gældende hvis det er fra aviser / blade.