/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Maden fra Asia House (Farvergade 15) og ~
Fra : Scarface
Vist : 2043 gange
500 point
Dato : 28-01-02 01:58

For ca. 6 år siden lukkede Asia House Restaurant og dermed nogle fantaskiske kinesiske retter. Især deres Kylling/Svinekød/Oksekød Chop Suey & Forårsruller var en oplevelse for ganen for mig.
Jeg spiste der tit enten med venner, efter arbejde eller hvis man havde været en tur i byen og blev sulten. Har spist der i ca. 20 år med jævne mellemrum
Mit spørgsmål går 2 veje: Findes denne restaurant stadig på en anden adresse på Sjælland eller er der nogle der har deres opskrifter. Allerhelst deres Kylling Chop Suey - min egen favorit.

På forhånd Tak

Peter

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 28-01-02 09:58

Hvor lå din "Asia House Restaurant"?

Rikke

Kommentar
Fra : Scarface

Dato : 28-01-02 18:19

Farvergade 15, Kbh K

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 29-01-02 00:12

Hej

Jeg kan ikke lige finde noget der hedder "Asia House Restaurant",- men her har du et Link til Kinesiske spisesteder i København. Det kunne måske være så heldigt, at de "kun" har skiftet navn.

http://www.aok.dk/Copenhagen/Restauranter/Kinesisk/

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 09-02-02 07:01

400 g kyllingbryst
1 boks Blue Dragon bambusskudd
1 boks Blue Dragon bønnespirer
2 sjalottløk
2 ts Blue Dragon Minced Garlic/hakket hvitløk
1/2 dl soyaolje
1 ts støtt ingefær
2 purre
3 selleristilker
3 dl kraft
1/2 dl Blue Dragon soyasaus
1 pakke Blue Dragon eggnudler

Chop Suey med kylling
4 porsjoner
Dette trenger du:
Kjøttet skjæres i tynne strimler. Løk og purre skjæres i ringer, selleristilkene kuttes fint, og bambusskuddene skjæres i 5 cm lange staver.

Varm oljen i en wok, og fres løken og hvitløken. Demp varmen og la kjøttet steke i rundt 10 minutter, og dryss over ingefær.

Tilsett saoyasaus, kraft og de finsnittede grønnsakene og la det hele steke i rundt 5 minutter. Tilsett bønnespirene tilsutt og bare varm dem opp.

Kok eggnudlene etter anvisningen på pakken.

Kommentar
Fra : Scarface

Dato : 22-05-02 22:30

Det er "Asia House" restaurant´s opskrifter jeg søger eller om "Asia House" har flyttet et andet sted hen på Sjælland, muligvis under et andet navn.

Venlig hilsen
Peter

Kommentar
Fra : netper

Dato : 23-05-02 13:17

Der ligger en kinesisk resturant "China House" på Farvergade 17, 1463 København K

Måske de kan hjælpe dig

Kommentar
Fra : Scarface

Dato : 23-05-02 21:54

Hej netper

Restauranten på Farvergade 17 "China House" kender jeg godt og har spist der adskillige gange, men de ved ikke noget.

Hej Picasso

Asia House i Odense kender jeg, men den har ligget der i meget lang tid, det var derfor jeg spurgte "på Sjælland".

Men tak alligevel for jeres svar...

Venlig hilsen
Peter

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 23-05-02 22:25

Jamen så må du jo bare indtage jagten atter en gang, håber du finder den

Kommentar
Fra : netper

Dato : 27-05-02 12:47

Det lyder som en rigtig hård nød at knække.

Tele danmark plejer jo at prale med at de kan finde næsten hvem som helst, så det var måske en ide at prøve at ringe til dem.

De burde kunne hjælpe dig med et navn, og måske enda den nye adresse hvem ved.

Kommentar
Fra : dener

Dato : 24-06-02 03:18

davs jeg er selv meget kritisk overfor asiasiskmad men der ligger en grillbar i vangedebygade i gentofte det er en vietnamesisk par der haver denog de har kun mad ud af huset men det er sår stor en gastronomisk oplevelse at du skulle yag og prøve den de har også modtaget ***** stjerner fra jyllandsposten i tidernes morgen tag og prøv den og hvis di kan lide den er jeg sikker på at de vil give dig opskriften på din ynglings
med venlig hilsen dener

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 04-12-02 02:53
Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 04-12-02 02:55

Hov det var da forkerte link, så må jeg jo kopiere adresserne i stedet for:

Asia House
Østre Stationsvej 40, 5000 ODENSE C
Telefon: 66121924
Type: Thailandsk
Prisniveau: 1 - 2

Restaurant Asia House
Havnegade 20, 7620 LEMVIG
Telefon: 97811897
Type: Kinesisk-Thailansk
Prisniveau: 2

Asian House
Mindebrogade 2, 8000 ÅRHUS C
Telefon: 86122229
Type: Kinesisk
Prisniveau: 2

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 04-12-02 03:04

New Asia
Baron Boltens Gaard, Gothersgade 8 B, 1123 København K, Tlf.: 33 91 88 86, Fax: 33 91 88 86
Beliggenhed: Indre by.
Køkkentype: Kinesisk.

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 500 point
Dato : 06-01-03 22:12

Som klojs nævner, kan jeg varmt anbefale nedennævnte restaurant. De serverer rigtig god mad, betjeningen er særdeles god (den var dog bedre hos de tidligere ejere - efter min mening) og atmosfæren er "super"

Asia House
Østre Stationsvej 40, 5000 ODENSE C
Telefon: 66121924
Type: Thailandsk

M.v.h. Frank (Odense)

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 04-03-03 23:13

Hej Scarface

Har du tænkt over, at du aldrig har lukket dit spørgsmål?
Bare en venlig ..........

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 17-06-03 11:09

Har du tænkt dig at holde sølvbryllup med dit sp??
Det er 1½ år siden du oprettede det, så det er vel på tide at du får det afsluttet.

Ram

Godkendelse af svar
Fra : Scarface

Dato : 17-04-04 01:39

Tak for svaret Franksp.