/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
bulldozer
Fra : Hermannsen
Vist : 440 gange
95 point
Dato : 14-09-03 22:36

Hej,
jeg er blevet smerteligt bevidst om, at jeg kan virke tromlende eller bulldozeragtig, hvis jeg ønsker folks kærlighed. Hvad kan jeg gøre for at ændre dette?
Jeg er en 34 årig kvinde som er afholdt, har søde venner (kunne dog sagtens bruge en eller to mere..), har ledegigt og bruger kørestol. Jeg har personlige handicaphjælpere som hjælper mig i hverdagen. Jeg har taget en uddannelse og dyrker nu maleri og skrivekunst.

Jeg oplever nogle gange, at jeg kan blive bange for, om folk nu elsker mig...
Så kan jeg have en tendens til atKRÆVE deres kærlighed, lissom bulldoze mig vej gennem deres forsvarsværker, for at finde det bankende hjerte som jeg ved må findes bagved facaden.
det gør det osse...men jeg oplever at min facon kan gøre nogle af personerne sårede.
Det er som om jeg ikke vil respektere deres afvisninger af mig.

Jeg er frygtelig ked af, hvis nogen jeg holder af afviser mig. Hvis min kæreste ikke gider ses en aften ka jeg blive meget oprevet og stresset og bebrejde ham det i hårde vendinger... "Elsker du mig ikke mere..."?
Jeg ønsker at ændre dette mønster.
Samtidigt er jeg bange for at føle mig død ensom, hvis jeg lader folk opretholde deres facader....

jeg er meget bange for ensomhed.

Kender dudette?
KH
Britt Hermannsen.

Accepteret svar
Fra : mango

Modtaget 95 point
Dato : 15-09-03 09:40

Hej Britt

Du er allerede godt på vej...du har erkendt at du kan virke bulldozeragtig..sjovt udtryk forøvrigt! Er der nogen der har fortalt dig at du virker sådan?
Det handler vist mere om dit selvværd, kender godt fornemmelsen, det tror jeg mange gør! Vi har alle perioder i vores liv hvor vi er bange for at miste eller at andre ikke synes vi er værd at samle på og desto mere vi går og tror det, desto værre bliver det.
Efter min skilsmisse, var jeg helt sikker på at ingen gad mig, derfor kontaktede/ ringede jeg aldrig til nogen og derved blev jeg jo bekræftet i, at ingen havde lyst til at se mig. Det er en træls cirkel at komme i, men den eneste der kan løse den er jo dig!
Det tager tid, men du kan godt og du er helt sikkert et dejligt menneske, tro på det!
Mange venlige hilsner
Sus

Kommentar
Fra : Hermannsen

Dato : 15-09-03 17:02

Kære Sus.
Tak for de varmende ord. Ja, selvværd er det godt at have. Jeg har det i mange situationer, og mangler det i andre.

knus
britt.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 15-09-03 19:12

Ved/tror ikke det har nogen relevans, men jeg er selv kørestolsbruger! Har oplevet at der skal arbejdes ekstra meget med selvværdet, når man er i den situation, at man har et handicap. Det er et must at arbejde med sig selv, ellers når man ikke langt.
Men tak for "takken" , synd der ikke er flere der tør give deres besyv med?
Jeg vil da opfordre andre til at give deres mening/råd.
Mange venlige hilsner
Sus
PS: hvor gammel er du?

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 18-09-03 22:36

Hvad skal du bruge din sygdom til?, og hvor er den placeret? Det er et stridt spørgsmål, men sygdomme er ikke kun af det onde, vi får også noget. Se på hvor sygdommen er placeret, da det kan give nøglen til konfliktområderne. Se derefter på hvilke fordele du får ud af din sygdom, og kik på hvad du dermed kan slippe godt fra p.g.a. din sygdom, og som ville være meget mere besværligt, hvis du var helt rask. Selvfølgelig kan der også være den vinkel på det, at der er noget du skal lære, og er det tilfældet, må du have været temmelig tungnem, siden du er havnet i en kørestol. Du må have neglicheret de signaler kroppen har givet dig. Det kan skyldes, at andre har behandlet dig dårligt, overhørt dig, og derfor vil du nemt kunne have tendens til at overhøre, BÅDE dig selv, OG andre, og vil derfor virke som en damptrommel. Hvis du lærer at lytte til dig selv, og ikke har brug for din sygdom, kan det godt være, at du heller ikke længere har brug for din kørestol.

du kan sende din fødselsdato og fulde navn på a.c@rosmon.dk, så kan jeg se mere om dig, og rådgive dig mere præcist.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 18-09-03 22:37

Hvad skal du bruge din sygdom til?, og hvor er den placeret? Det er et stridt spørgsmål, men sygdomme er ikke kun af det onde, vi får også noget. Se på hvor sygdommen er placeret, da det kan give nøglen til konfliktområderne. Se derefter på hvilke fordele du får ud af din sygdom, og kik på hvad du dermed kan slippe godt fra p.g.a. din sygdom, og som ville være meget mere besværligt, hvis du var helt rask. Selvfølgelig kan der også være den vinkel på det, at der er noget du skal lære, og er det tilfældet, må du have været temmelig tungnem, siden du er havnet i en kørestol. Du må have neglicheret de signaler kroppen har givet dig. Det kan skyldes, at andre har behandlet dig dårligt, overhørt dig, og derfor vil du nemt kunne have tendens til at overhøre, BÅDE dig selv, OG andre, og vil derfor virke som en damptrommel. Hvis du lærer at lytte til dig selv, og ikke har brug for din sygdom, kan det godt være, at du heller ikke længere har brug for din kørestol.

du kan sende din fødselsdato og fulde navn på a.c@rosmon.dk, så kan jeg se mere om dig, og rådgive dig mere præcist.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 18-09-03 22:37

Hvad skal du bruge din sygdom til?, og hvor er den placeret? Det er et stridt spørgsmål, men sygdomme er ikke kun af det onde, vi får også noget. Se på hvor sygdommen er placeret, da det kan give nøglen til konfliktområderne. Se derefter på hvilke fordele du får ud af din sygdom, og kik på hvad du dermed kan slippe godt fra p.g.a. din sygdom, og som ville være meget mere besværligt, hvis du var helt rask. Selvfølgelig kan der også være den vinkel på det, at der er noget du skal lære, og er det tilfældet, må du have været temmelig tungnem, siden du er havnet i en kørestol. Du må have neglicheret de signaler kroppen har givet dig. Det kan skyldes, at andre har behandlet dig dårligt, overhørt dig, og derfor vil du nemt kunne have tendens til at overhøre, BÅDE dig selv, OG andre, og vil derfor virke som en damptrommel. Hvis du lærer at lytte til dig selv, og ikke har brug for din sygdom, kan det godt være, at du heller ikke længere har brug for din kørestol.

du kan sende din fødselsdato og fulde navn på a.c@rosmon.dk, så kan jeg se mere om dig, og rådgive dig mere præcist.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 18-09-03 22:37

Hvad skal du bruge din sygdom til?, og hvor er den placeret? Det er et stridt spørgsmål, men sygdomme er ikke kun af det onde, vi får også noget. Se på hvor sygdommen er placeret, da det kan give nøglen til konfliktområderne. Se derefter på hvilke fordele du får ud af din sygdom, og kik på hvad du dermed kan slippe godt fra p.g.a. din sygdom, og som ville være meget mere besværligt, hvis du var helt rask. Selvfølgelig kan der også være den vinkel på det, at der er noget du skal lære, og er det tilfældet, må du have været temmelig tungnem, siden du er havnet i en kørestol. Du må have neglicheret de signaler kroppen har givet dig. Det kan skyldes, at andre har behandlet dig dårligt, overhørt dig, og derfor vil du nemt kunne have tendens til at overhøre, BÅDE dig selv, OG andre, og vil derfor virke som en damptrommel. Hvis du lærer at lytte til dig selv, og ikke har brug for din sygdom, kan det godt være, at du heller ikke længere har brug for din kørestol.

du kan sende din fødselsdato og fulde navn på a.c@rosmon.dk, så kan jeg se mere om dig, og rådgive dig mere præcist.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 18-09-03 22:47

Undskyld, Komputeren driller.

Kommentar
Fra : Hermannsen

Dato : 19-09-03 15:49

Kære A.C. Rosmon.

Jeg er klar over at du skriver dit indlæg i en god mening, og for at hjælpe.
Du skal dog vide, at jeg finder den arrogant og faktisk også grov.
Jeg vil hermed gøre det klart, at jeg IKKE ønsker flere lignende kommentarer.

Jeg er selv uddannet gennem mange år, via NLP, ID-terapi, healing, astrologi m.m.m.
Jeg er bevidst om, at der findes folk der tænker som du, men hvis jeg var dig ville jeg være varsom med at komme med meldinger til handicappede mennesker a la dem du skriver.
På en måde kan DET virke tromlende. Og dermed er vi tilbage til mit oprindelig spørgsmål, som faktisk IKKE handler spor om at være fysisk handicappet, men om at virke tromlende.

mvh
britt.

Kommentar
Fra : nsl

Dato : 19-09-03 16:04

Hej britt
nogle mennesker kan ikke tåle at få indsigt, jeg ved ud fra de redskaber du har beskæftet dig med "påstået" kan give
et bagslag hvis man ikke farer med lempe, men det undre mig, når jeg tænker på at du har beskæftet dig med nlp, at
din lærer og studiekammerater ikke har gkort dig opmærksom på dine lidt grove enskaber, for normalt vil man kunne gennemskue sådanne opførsler, hvad med en lille omprogrammering hos en kinesiolog for de har også en del af nlp uddannelsen med sig så en transformationkinesiolog kunne vel sagtens klare dine små lunefuldheder.

mvh nsl

Kommentar
Fra : mango

Dato : 19-09-03 17:00

Hvorfor må han ikke komme med meldinger til "handicappede mennesker" a´la´det han gjorde??
Vi, ja jeg skriver vi, da jeg selv har et handicap, er jo ikke specielt mere sårbare end alle andre mennesker, nogen gange tværtimod, da vi jo er vant til livets små og store forhindringer.
Jeg forstår godt måden A.C. Rosmon tænker, sådan opfatter jeg også livet, men selvfølgelig er det noget tromlende, hvis det er første gang man støder på den måde at opfatte, sygdom, handicaps osv. på!
Vi handicappede er jo lige så mangfoldige i vores personligheder, som alle andre...Jeg ved godt, eller har en formodning om hvad du mener, når du siger at det kan være tromlende...men kunne (eller er det ikke) være ligeså tromlende overfor et hvert menneske??
Jeg farer i blækhuset, fordi fordommene helst ikke skal leve videre , med at handicappede er nogle stakler, hele bundtet..de findes jo, men det gør de jo alle vegne.
Håber ikke du tog mit indlæg ilde op, eller som et surt opstød..dette var bestemt ikke meningen.
Mange venlige hilsner
Sus

Kommentar
Fra : moony

Dato : 19-09-03 17:44

Hej Britt

Du skriver til A.C: Rosmon:
Jeg er klar over at du skriver dit indlæg i en god mening, og for at hjælpe.
Du skal dog vide, at jeg finder den arrogant og faktisk også grov.
Jeg vil hermed gøre det klart, at jeg IKKE ønsker flere lignende kommentarer.

Du har altså stillet dit spørgsmål i et offenligt tilgængeligt forum, hvor jeg skulle mene, at "yttringsfriheden" også er gældende.
Du kalder dig selv for en "BULLDOZER", hvilket dit svar til A.C. så tydeligt beviser, at det er lige hvad du er.

Dit spørgsmål blev vendt til noget du ikke brød dig om og straks reagerer du som et ja undskyld (lille barn).

I dette indlæg fra dig http://www.kandu.dk/dk/spg/20239, fik du måske nok de tilkendegivelser du havde brug for, men allerede der synes jeg nok, at du overreagerer, hvad høflighed angår.

Moony

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 19-09-03 18:20

Jeg ved godt, at jeg siger nogle ting, der skal få den enkelte person til at tænke. Jeg ved også at det bliver sagt på en måde, som nogen vælger at tolke voldsomt. Der er til gengæld andre der bruger det som en nøgle til langsomt at ændre tingene, for at forbedre deres egen livskvallitet. Der er 2 vigtige ting i det jeg siger. 1)lyt til din krop, så der bliver overenstemmelse i mellem det dit hoved vil, og det din krop kan og vil. 2) Find ud af hvilke programeringer der har indflydelse på din adfærd, så du har en reel mulighed for at luge de ting ud, du ikke længere ønsker.

Jeg har set gode resultater af at få klienter til at tænke, og det er kun de ændringer man selv kommer fem til, der kan blive til varige forbedringer. Jeg hverken dømmer eller fordømmer, men prøver, at give dig et sted at begynde.Du skal på ingen måde stå til regnskab over for mig, tvært i mod;men vær ærlig over for dig selv. Hvis jeg ikke ramte dig, havde det ikke sagt dig en pind, så prøv at finde ud af HVORFOR du føler dig ramt. Du skal ikke svare mig, men gør dig selv den tjeneste, at give dig selv et ÆRLIGT svar.

Mvh
A.C.Rosmon

Godkendelse af svar
Fra : Hermannsen

Dato : 19-09-03 18:42

Tak for svaret mango.
Du virker sød.

jeg tænker rent faktisk ikke på mig selv som handicappet ret tit. Ikke fordi jeg ikke vil være ved det, men måske fordi det ikke er der min identitet ligger.

Jeg mener bare, og det mener jeg stadig, at man skal undlade at være grov mod andre, selv i det offentlige rum.
Og det var nogle af de svar jeg har fået. Og nej, jeg føler mig ikke ramt af dem, men finder det udsigtsløst at være her med mit spørgsmål, så længe den slags henvendelser forekommer mere end én gang.
det er enhvers gode ret at sige fra, hvilket jeg gør her.

jeg er faktisk så rystet over kulden i de svar, atjeg vil skrive om det til redaktionen.
Jeg ønsker ikke flere svar!!!
britt.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 19-09-03 19:08

Kulde? nej bestemt ikke. men det virker måske hådt på dig fordi vi måske ligner hinanden lidt. jeg kunne sagtens side i kørestol, eller være død, hvis jeg ikke havde valgt anderledes.

A.C.Rosmon

Kommentar
Fra : moony

Dato : 19-09-03 19:13

Du ønsker ikke fler svar!!!!!! Jamen det får du altså..

Dit problem er større end som så og du havde vel ikke forventet, at få en pakkeløsning på dit problem, blot ved at henvende dig i et offentligt forum.

Hvad tror du helt oprigtigt, at du vil få ud af at skrive til redaktionen om den "kulde" du føler du møder her?????? Det er som tidligere skrevet et OFFENTLIGT FORUM og jeg tror næppe du skal forvente dig, at Kandu på nogen måde overhovedet vil tage sig af din klage.

Jeg er oprigtigt talt bekymret for din psyke!!!!

Moony.