/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Counterstrike Linuxserver
Fra : pixie
Vist : 549 gange
20 point
Dato : 26-01-02 11:43

Jeg har lige fået indstalleret Linux på en maskine. Jeg har også fået sat den op som counterstrke-server. Vi kan også godt se den på netværket, men kun under internet-games. Hvordan sætter man serveren op til at hoste et LAN-game?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-01-02 12:12

pixie wrote:

> Jeg har lige fået indstalleret Linux på en maskine. Jeg har også fået
> sat den op som counterstrke-server. Vi kan også godt se den på
> netværket, men kun under internet-games. Hvordan sætter man serveren op
> til at hoste et LAN-game?(0x80004005)
>

Nu er det 117 år siden, at jeg har rodet med det spil, men jeg er sikker på
at du skal sætte "+sv_lan 1" på, når du starter serveren.

--
^
+ + <=> Mvh. Kim Ingemann
/V\ <=> <tuxi@tuxi.dk>
// \\ <=> http://www.tuxi.dk
/( )\ <=> Programmer / Geek
^^-^^

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-01-02 13:48

"Kim Ingemann" <tuxi@tuxi.dk> wrote in message
news:3c528ee9$0$262$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> pixie wrote:
>
> > Jeg har lige fået indstalleret Linux på en maskine. Jeg har også fået
> > sat den op som counterstrke-server. Vi kan også godt se den på
> > netværket, men kun under internet-games. Hvordan sætter man serveren op
> > til at hoste et LAN-game?(0x80004005)
> >
>
> Nu er det 117 år siden, at jeg har rodet med det spil, men jeg er sikker

> at du skal sætte "+sv_lan 1" på, når du starter serveren.

jeg har været ude for at hvis man sætte +sv_lan 1 så bandt serveren sig til
127.0.0.1 uanset hvad fanden jeg prøvede.
Løsningen var lettere ufin men det virkede(!) , i /etc/hosts så ændre
localhost fra 127.0.0.1 til LAN ip'en så virker det ;)

/Dennis

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-01-02 17:28

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message
news:bxx48.428
> jeg har været ude for at hvis man sætte +sv_lan 1 så bandt serveren sig
til
> 127.0.0.1 uanset hvad fanden jeg prøvede.
> Løsningen var lettere ufin men det virkede(!) , i /etc/hosts så ændre
> localhost fra 127.0.0.1 til LAN ip'en så virker det ;)
Den binder sig til det jeg ville definere som "home ip"
altså /etc/hosts/ ser f.eks. sådan her ud ved mig

127.0.0.1 lo localhost
192.168.0.2 csserver

hvor csserver også er maskinens hostname

Mvh
Martin

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-01-02 18:03

"Martin" <mcmartin@ofir.dk> wrote in message
news:3c52d937$0$14051$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message
> news:bxx48.428
> > jeg har været ude for at hvis man sætte +sv_lan 1 så bandt serveren sig
> til
> > 127.0.0.1 uanset hvad fanden jeg prøvede.
> > Løsningen var lettere ufin men det virkede(!) , i /etc/hosts så ændre
> > localhost fra 127.0.0.1 til LAN ip'en så virker det ;)
> Den binder sig til det jeg ville definere som "home ip"
> altså /etc/hosts/ ser f.eks. sådan her ud ved mig
>
> 127.0.0.1 lo localhost
> 192.168.0.2 csserver
>
> hvor csserver også er maskinens hostname

Det var også sådan jeg havde det til at stå, det ville med vold og magt ikke
virker før jeg ved et tilfælde faldt over en der havde det samme problem og
løste det ved at ændre localhost.
Vups så virkede det med det samme..
Det er dog ved at være noget over et år siden jeg havde med det at gøre
sidst så meget kan have ændret sig siden da

/Dennis

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-01-02 15:16

Dennis Pedersen wrote:

>> > Jeg har lige fået indstalleret Linux på en maskine. Jeg har også
>> > fået sat den op som counterstrke-server. Vi kan også godt se den på
>> > netværket, men kun under internet-games. Hvordan sætter man
>> > serveren op til at hoste et LAN-game?(0x80004005)

>> Nu er det 117 år siden, at jeg har rodet med det spil, men jeg er
>> sikker
> på
>> at du skal sætte "+sv_lan 1" på, når du starter serveren.
>
> jeg har været ude for at hvis man sætte +sv_lan 1 så bandt serveren
> sig til 127.0.0.1 uanset hvad fanden jeg prøvede.
> Løsningen var lettere ufin men det virkede(!) , i /etc/hosts så ændre
> localhost fra 127.0.0.1 til LAN ip'en så virker det ;)

Skal man ikke bare have '+ip 172.16.0.3' på kommandolinjen?

Rasmus

--
-- [ Rasmus "Møffe" Bøg Hansen ] ---------------------------------------
"Memory is like gasoline. You use it up when you are running. Of
course you get it all back when you reboot.
-- Microsoft help desk
----------------------------------[ moffe at amagerkollegiet dot dk ] --

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 20 point
Dato : 15-07-02 13:37

Hvis spørgsmålet er besvaret er du så ikke sød at lukke det ?