/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
ang. vindruesyltetøj
Fra : karin42
Vist : 2579 gange
100 point
Dato : 10-09-03 19:25

Jeg har for et stykke tid siden fundet en opskrift på vindruesyltetøj ! nu er den væk den var sendt af en der hed " fulla " det er mig umulig at finde hvor det er nu - og jeg står med et drivhus fyldt med dejlige blå druer
er der en der kan hjælpe mig vil jeg blive utrolig glad

mvh karin .

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 110 point
Dato : 10-09-03 19:30

Måske denne ???

Figen vindrue syltetøj.

1,25 kg friske grønne figner, 500g blå druer, 500g grønne druer, 1 vanillestang, 2 kg brun farin, 1 l vand.

Fjerne lidt af skallen på hver figen, tag druerne af stilken og skyl dem grundigt. Skær vanillestangen over på midten og skær derefter igennem på langs. Vand, brun farin og vanillestang sættes over i en tykbundet gryde. Når sukkeret er smeltet, skrues ned på lavt blus, druer og figner tilsættes lidt ad gangen. Lad det simre ved svag varme i ca. 5 timer, fjern vanillestangen. Hældes på skoldede og atamon skyllede glas og luk med film/bagepapir og derefter låg.

Mvh Erling

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 10-09-03 19:37

Tak for svaret erling_l.
endnu engang ..... jeg vil da prøve denne
venlig hilsen karin. )

Kommentar
Fra : fulla

Dato : 10-09-03 20:18

Her får du den igen:
Skyl et kilo blå druer og bland dem med 600-700 g. sukker, 1 tsk. vinsyre og 1 tsk. flydende atamon. Stil dem koldt et par dage or rør nu og da, til sukkeret er opløst. Herefter hældes syltetøjet på glas, der bindes til.

Jeg har prøvet opskriften på grønne druer i år og de bliver også fine.
Fulla

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 10-09-03 22:17

)
Hej fulla ! der var du kvik - her var den rigtige opskrift
tusid tak for det mvh karin.