/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
10  arne.jako.. 250
Returret
Fra : ulle55
Vist : 641 gange
100 point
Dato : 09-09-03 13:27

Jeg har lige købt nogle computer ting i en computer butik.
så kommer jeg til at læst på fakturen, hvor de skriver følgende

"OBS !! Der er ingen returret på produkter købt eller afhentet i butikken !!!"

Må man det???

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 09-09-03 13:30

Nej det må man ikke.......

Kommentar
Fra : ulle55

Dato : 09-09-03 13:31

Hvorfor gør de det så???
Hvad har mindst ret til????

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 09-09-03 13:39

Man har da kun retur ret ved krosalg

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 09-09-03 13:40

Det må man godt.
Du kan læse her http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/fortrydelse

mvh ans

Kommentar
Fra : S.B.L

Dato : 09-09-03 16:33

De kan godt fraskrive sig returret - dvs du kan ikke få det byttet.
Men de kan ikke fraskrive sig reklamationsret - dvs skidtet duer ikke.

Mvh
Bue

Kommentar
Fra : hedefelt

Dato : 09-09-03 18:06

Det er helt rigtigt at der IKKE er returret eller bytteret når man køber ting i en fysisk butik/forretning eller andet.

Reklamationsretten er iflg. gældende lovgivning 2 år uanset hvor du køber dine ting.

Ved køb på auktioner, hvor du har efterset varen er det ikke returret, andet end hvis det viser sig at effekten er uægte, hvor de har skrevet at effekten er ægte (mallerier og andet)

Køber du på nettet/postordre er der 14 dages fortrydelsesret - se evt. mere her:
http://www.familieadvokaten.dk/Emner/632.html

Håber du fik dit svar, og at det du har købt i butikken kan bruges!

Godkendelse af svar
Fra : ulle55

Dato : 07-11-03 09:14

Tak for svaret ans.