/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
sende en stor fil
Fra : petermadsen81
Vist : 290 gange
100 point
Dato : 07-09-03 17:50

hvordan sender jeg nemmest en stor fil til en ven over nettet... jeg vil helst ikke benytte messenger

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 07-09-03 17:57

Da jeg i går skulle modtage en stor fil, var jeg nødt til at sørge for at den kunne komme ind... Det gjorde jeg ved at slette alle unødvenige mails, evt. oprette en mappe til det...

Derefter skulle jeg bare godkende at den blev ved med at modtage filen efter tiden var udløbet, og da det var gjort 2 gange havde jeg modtaget filen, som jeg hurtigt gemte på HDén, så min mail atter var klar til andre mails...

Der er sikkert en lettere måde at gøre dette på, men jeg ved bare at det virkede for mig!!!

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 07-09-03 18:15

DU kan bruge icq, men den er ligesom messenger, og det vil du jo helst ikke........
Hvorfor egentlig ikke...???. Du kan så bruge mIRC. Det er nok ikke 100 % det nemmeste men det virker fint.
mIRC kan hentes på : http://www.mirc.com/

Hilsen

mrhan

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 07-09-03 18:20

jeg kan ikke få det til at virke over icq... og med messenger... der skal man have en profil... og det er ikke alle der gider at have endnu et chat rpogram installeret

Accepteret svar
Fra : mrhan

Modtaget 110 point
Dato : 07-09-03 18:40

Jamen så bruger du bare mIRc.....Det er et ligeså godt program til det.,..... Du vælger bare at lave en dcc send........

Hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 07-09-03 21:16

det vil jeg prøve

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 08-09-03 07:32

Ellers har du her et lille freeware program, hvor di simpelthen kan "splitte" filen ad i de ønskede størrelser, inden du sender . http://www.spadixbd.com/freetools/ (nummer 2 på listen "Split file")

Mvh Erling

Godkendelse af svar
Fra : petermadsen81

Dato : 08-09-03 19:54

Tak for svaret mrhan.