/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Spørgsmål
10  dk 160
Isdn med to computere???
Fra : Emanuel_Rose
Vist : 741 gange
33 point
Dato : 22-01-02 18:08

Hej
Jeg har det problem, at jeg deler en ISDN-forbindelse med to computere! Problemet ligger i, at når jeg med den computer, der ikke er tilsluttet direkte til Internettet, men gennem netværket, går af nettet, kommer der meddelelser op på den anden computer(som jo også er nødt til at være tilsluttet internettet, for at den anden kan gå på), om at den prøver at tilslutte internettet uden resultat, men den prøver igen om 1 min. Disse meddelser står nærmest i kø for at poppe op, og er sk... irriterende! På computeren der er tilslutte direkte til internettet, er der win 2000, og på den anden er der Win XP, før havde jeg oså win 2000 på denne, men problemet var det samme! Mit modem er et Lasat speed 2. Hvis der er nogen der kan hjælpe, vil jeg blive frygteligt glad. Jeg har ikke så mange point at øse ud af men tror alligevel på jeres hjælp!

Hilsen Emanuel

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-01-02 19:19

"Emanuel_Rose" <Emanuel_Rose.news@kandu.dk> wrote in message
news:GTg38.2829$Eu2.435534@news010.worldonline.dk...
> Hej
> Jeg har det problem, at jeg deler en ISDN-forbindelse med to computere!
> Problemet ligger i, at når jeg med den computer, der ikke er tilsluttet
> direkte til Internettet, men gennem netværket, går af nettet, kommer der
> meddelelser op på den anden computer(som jo også er nødt til at være
> tilsluttet internettet, for at den anden kan gå på), om at den prøver at
> tilslutte internettet uden resultat, men den prøver igen om 1 min. Disse
> meddelser står nærmest i kø for at poppe op, og er sk... irriterende! På
> computeren der er tilslutte direkte til internettet, er der win 2000, og
> på den anden er der Win XP, før havde jeg oså win 2000 på denne, men
> problemet var det samme! Mit modem er et Lasat speed 2. Hvis der er
> nogen der kan hjælpe, vil jeg blive frygteligt glad. Jeg har ikke så
> mange point at øse ud af men tror alligevel på jeres hjælp!

Den lette løsning er eksempelvis at lade Lasat Sp. 2 anvendes på PC 1, mens
PC 2 kan anvende en billig ISDN T/A som f.eks. Jensen PCI.
Eicon Diva LAN er også en god løsning

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-01-02 19:40

"Emanuel_Rose" <Emanuel_Rose.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:GTg38.2829$Eu2.435534@news010.worldonline.dk...
> Problemet ligger i, at når jeg med den computer, der ikke er
tilsluttet
> direkte til Internettet, men gennem netværket, går af nettet, kommer
der
> meddelelser op på den anden computer

Der er nok ikke så meget ISDN-teknik over det. Prøv at spørge i en
windows- eller netværks-gruppe

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Accepteret svar
Fra : Ammitz

Modtaget 33 point
Dato : 22-01-02 20:33

Vi kører begge PC'er over en ISDN Router og kan på den måde benytte nettet uafhængigt af hinanden.
Ammitz

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-01-02 20:52

"Emanuel_Rose" <Emanuel_Rose.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:GTg38.2829$Eu2.435534@news010.worldonline.dk...
> Hej
> Jeg har det problem, at jeg deler en ISDN-forbindelse med to computere!

<snip>

Køb en brugt ISDN-router i dk.marked.privat.edb, de koster ikke mange 100
kroner.
Så kan begge maskiner komme på nettet uafhængigt af hinanden.

venlig hilsen
Tom Christensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-01-02 00:20

Det er nemlig den rigtige løsning på problemet.

Jesper

"Tom Christensen" <reenchri@nomail-e-box.dk> wrote in message
news:3c4dc2d9$0$89073$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Emanuel_Rose" <Emanuel_Rose.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:GTg38.2829$Eu2.435534@news010.worldonline.dk...
> > Hej
> > Jeg har det problem, at jeg deler en ISDN-forbindelse med to computere!
>
> <snip>
>
> Køb en brugt ISDN-router i dk.marked.privat.edb, de koster ikke mange 100
> kroner.
> Så kan begge maskiner komme på nettet uafhængigt af hinanden.
>
> venlig hilsen
> Tom Christensen
>