/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
IHATE liste
Fra : SWAWO
Vist : 458 gange
75 point
Dato : 06-09-03 09:40

Er noger der kender en site som har en ihate ( jeghader) liste som fortæller om forskellinge firmaer.

jeg søger meste omtale om udbyder af bredbånd, da min boligforening snart skal til at vælge en udbryder til alt. tv internet,intranet,telefon osv.
flygten for at bruge 1 par millioner og så er det noget L... er stor.

pakkeløsning er fremtiden mennnnnnn hvor sikker er den ?

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 06-09-03 16:33

Hej SWAWO

hvilken udbyder der er velegnet for jer kommer i virkelighed an på hvor mange lejemål i er, i jeres boligforening
og hvor i landet i ligger.

Hvis der er et firma, jeg syntes, i ikke skal bruge, er det kabelnettet.
Prøv at gå ind på Google og skriv: kabelnettet. Der kommer ufattelig mange træffere, bedøm dem selv.

Det er jo ikke helt det svar du spurgte om, men jeg håber du kan bruge det.

mvh CiberAmigo

Kommentar
Fra : SWAWO

Dato : 07-09-03 08:41

Hej CiberAmigo

Boligforeningen har 250 andelsejer og yderlig 3 andre foreninger rundt om os vil være med så samlet er vi ca. 700.

Som du selv skrive er det ikke helt det jeg søger da jeg har brugt google til at finde div. fimaer.
Men er netop dette der forvirre. De skrive jo allesamme hvor gode de er men ikke om de dårlige ting der er sket.

Som skrevet er frygten for at skrive kontrakt med et af disse fimaer stor.
Begrunelse er den at jeg/vi har hørt at flere historier som feks:
1. Man få en internetforbindelse på 2 gbit men den virkelig hastighed er langt under dette.
2. Udgifterne overstiger det aftalte grundet "flere ting" og hermed stiger husleje langt mere end det man har fortalte til generalforsamlingen.
3 hyppi fejl og nedbrud af div tjenster (internet,mail,tv mm.)

Det er disse ting jeg søger efter hos jer derude. Hvis ikke i en website så jeres erfaring på jeres udbyder.

selvfølgelig også ros og glæde

jeg har nu lagt alle mine point ind i dette spørmål så jeg håber der komme svar

påforhånd mange tak.

Accepteret svar
Fra : CiberAmigo

Modtaget 75 point
Dato : 07-09-03 15:19

Hej SWAWO

700 ialt er mange dvs, i vil have råd til den helt rigtige løsning, som består af PABC telefoncentral, stort fællesantenneanlæg og en rigtig bredbåndløsning.

I virkeligheden kan jeg ikke give dig vores erfaring, da vi ikke har noget anlæg endnu, men jeg har brugt meget tid på at tjekke op på de forskellige firmaer, netop af samme frygt som du har.
Jeg kender i øvrigt heller ikke nogen IHateListe.

her er dem jeg mener at du kan bruge til en løsning på jeres projekt.

totalleverandører: Service Providerer:
Delcom GroupNetworks
Fascom Cirque
Telelet Telelet

jeg har sat det op sådan fordi, de tre totalleverandører arbejder sammen med de SP'er de står ud for.

Jeg kan anbefale dig at gå ind på www.svannenet.dk under betanddele, der står også noget om udbyderer.

Kommentar
Fra : SWAWO

Dato : 08-09-03 07:54

Hej igen Ciberamigo

Igen tak for dit indlæg.

Desværre er jeg ikke kommet videre hvad angår erfaring og viden omkring udbyder men jeg Accepter dit svar.

Det er utrolig at af alle de website derude i cyberspace, er der ikke en enste site med en hedeliste :O/ øvøvøv.

men www.svanenet.dk har da et par tips og gode råd som jeg vil se nærmere på.

(Lister over til CiberAmigo og hvisker ham i øret)
du kender tilfældig ikke noget til xcom. De ligger ligenu på første pladsen i mig/os liste.

ps. Andre må gerne lytte med.

mvh SWAWO

Godkendelse af svar
Fra : SWAWO

Dato : 08-09-03 07:55

Tak for svaret CiberAmigo.

Kommentar
Fra : SWAWO

Dato : 08-09-03 07:58

måske skulle jeg lige læse det jeg skrive før jeg sende det videre hedeliste = hadeliste

ups

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 08-09-03 09:42

Hej SWAWO

Nu du siger Com-x, så prøv lige at gå ind på www.bryggenet.dk, under foreningen/bydelsnet/forum/udbydere, der er en tråd om Com-x.

Jeg har lavet en "lille" liste over telemarkedet:

Udbydere til individuelle brugere:
TDC
Tele2
Telia
Fælles for de tre her, er at de kun er til individuelle bruger, dvs. at man kan ikke som boligforening lave en aftale om fællesløsning. Det er så med til at gøre deres produkter dyre.

Tiscali
CyberCity
De to her levere Internet, til individuelle brugere.

TDC mobil – Sonofon – Orange
De tre selskaber her er dem der levere mobilsignal (der findes flere mobilselskaber, men de er det, man kalder service providere).

Teleselskaber der falder lidt uden for kategori:
Telia/Stofa.
Det ser ud som om at de finansiere noget af an lægget, hvis en forening laver en aftale med dem, så kan de på den måde opretholde en klausul.

Arrownet (tidligere Arrowhead).
Operere kun i provinsen, og laver en aftale med et helt lokalområde.

NVE
Selskab på Holbækegnen som er begyndt at lægge fiber, men de vil i virkeligheden falde ind under kategorien individuelle udbydere.

DBNet (tidligere Bredbåndsbolaget) - (NESA/SEAS).
Levere bolignet-løsninger, men slutpriserne bliver forholdsvis dyre. Samarbejder med NESA om fiber.

Teleselskaber, som er backbone-leverandører:
TDC
Tele 2
Telia
TelecomPlus
Song Networks
Colt
Uni2 (tele2’s erhvervs-afdeling)
Webpartner
GlobalConnect
Jaynet
Selskaberne i denne kategori er kun interessante hvis man vil tegne kontrakt, på fiber eller telelinie, direkte med backbone-leverandørerne.

Program leverandører:
Viasat
Vision Digital
De her to selskaber er interessante hvis man vil tegne kontrakt, direkte med programleverandørerne.

Små teleselskaber på bolignetmarkedet:
Bolignet.dk
Delenet.dk
FastInternet
De her selskaber levere kun Internet.

Flere små teleselskaber på bolignetmarkedet:
Com-x
Bolig.net
ABTelenet
Phonenet
De selskaber som står her kan levere enten Internet, telefoni, og nogle af dem kan også levere tv-signal. Hvis man er over 100 boligmål, kan det ikke svare sig at bruge en af de selskaber i denne kategori.

Totalleverandører på bolignetmarkedet:
Kabelnettet.dk (Kabelnettet)
Delcom (Group Networks)
Fascom (Cirque)
Telelet (Telelet)
Detele
Totalleverandørerne har nogle serviceprovidere, de bruger til at lave aftaler om at levere signalerne (telelinie, Internet, og tv-signal) og aftaler om at man har hotline, tilkaldeservice osv. Serviceproviderne stå i parentesen.

Service providere:
Kabelnettet (tele2)
Group Networks (Telia)
Cirque (Tele2)
Telelet (Song Networks)
Serviceproviderne har nogle backbone-leverandører de køberlinierne af (Backbone-leverandørerne står i parentesen)

El-installatører, der kan levere hardware:
RL Connect
APJ El-anlæg
Flextronics Network Services
De totalleverandører der er på bolignetmarkedet bruger alle sammen El-installatører, til at installere hardwaren og kable. Der findes selvfølgelig mange flere El-installatører, men der må man selv kigge i vejviseren, for at finde dem.

Den måde man kan finde ud af hvilke selskaber der er seriøse, er ved af at gå ind på søgetjenesterne på Internettet, og skrive selskabernes navn i søgeruden, derefter får man nogle træffere som man så kan vurdere ud fra.
Prøv f.eks. At skrive Kabelnettet og se hvad der sker. Så skulle der være nok til at vurdere dem.
Der er en interessant tråd hos www.bryggenet.dk, på deres forum, gå ind under foreningen/bydelsnet/forum/udbydere, så får man lidt om Com-x.

Jeg syntes at man skal bruge, enten Fascom, Delcom eller Telelet, når man er en ejendom på jeres størelse.

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 08-09-03 09:56

Hej igen SWAWO

Det er selvfølgelig ikke nogen IHateListe, men min egen lille subjektive vurdering over telemarkedet.

Jeg håber i kan bruge den. Da jeg har selv savnet den liste som du efterspørger, og har derfor lavet den her, i mangel af bedre.

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : SWAWO

Dato : 08-09-03 14:15

Jeg takker igen meget gange for dit arbejde og tid ....

Du har nu give mig et spark bagi til at komme videre i junglen

mange venlig hilsen SWAWO....

Kommentar
Fra : SWAWO

Dato : 08-09-03 14:16

Jeg takker igen meget gange for dit arbejde og tid ....

Du har nu give mig et spark bagi til at komme videre i junglen

mange venlig hilsen SWAWO....

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 01-11-03 22:40

Hej SWAWO

Lukker du ikke spørgsmålet, hvis du har fået svar.
Du har under alle omstændigheder tabt de point du har givet for at stille spørgsmålet.

Det er bare høfligt at lukke spørgsmålet, uanset du har fået svar eller ej.

hvis du mener at nogen kan have fortjent point, kan du give dem, ellers luk uden at give point.

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : SWAWO

Dato : 03-11-03 15:31

Jeg troede faktisk at jeg havde lykket spørsmålet og givet dig mine point :(
men jeg prøver igen ;)

mvh SWAWO

Kommentar
Fra : SWAWO

Dato : 03-11-03 15:49

Ja nu er jeg lost

Først en rettelse lykket = Lukket

og nu et spørsmål :

Allerede den 7.9 gav jeg mine point til CiberAmigo og troede her at nu var alt godt men det viser sig at jeg ikke lukket rigtigt dette indllæg.

da det er første gang jeg har lagt et indlæg her beder jeg om hjælp til at gøre det rigtige
hvad mangler jeg ?

mvh SWAWO

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 13-01-04 02:28

Hej SWAWO

Oppe over kommentar, står der, i højre side: "Accepter som svar" den skal du klikke på.

Efter du har klikket kommer der en side op, hvor du kan give karakter for svaret, og du skal trykke godkend, eller sådan noget.

Det er vist fordi man skal have en mulighed for at fortryde, hvis man er kommet til (i første omgang) at give en forkert point.

MVH Ciberamigo

Kommentar
Fra : SWAWO

Dato : 14-01-04 08:21

hej igen

tjaaa det er mærkeligt at du ikke har fået de point endnu fordi alt det du skrive har jeg gjort.

dit indlæg """Hej SWAWO

700 ialt er mange dvs, i vil have råd til den helt rigtige løsning, som består af PABC telefoncentral, stort fællesantenneanlæg og en rigtig bredbåndløsning.

I virkeligheden kan jeg ikke give dig vores erfaring, da vi ikke har noget anlæg endnu, men jeg har brugt meget tid på at tjekke op på de forskellige firmaer, netop af samme frygt som du har.
Jeg kender i øvrigt heller ikke nogen IHateListe.

her er dem jeg mener at du kan bruge til en løsning på jeres projekt.

totalleverandører: Service Providerer:
Delcom GroupNetworks
Fascom Cirque
Telelet Telelet

jeg har sat det op sådan fordi, de tre totalleverandører arbejder sammen med de SP'er de står ud for.

Jeg kan anbefale dig at gå ind på www.svannenet.dk under betanddele, der står også noget om udbyderer. """

accepter jeg som svar og der er nu ingen stader hvor jeg kan klikke og give dig flere point.
men et kan jeg da gøre

skrive en mail til mig og du kan få lov til at logge ind hos mig og se om du kan finde en løsning...

hvis ikke du kan må der være balle www.kandu.dk ikk :)

mvh SWAWO