/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Er en 14.1" TFT skærm god nok på bærbare~
Fra : websurfer11
Vist : 338 gange
120 point
Dato : 04-09-03 23:17

Hvem har erfaring med bærbare og deres skærme. Jeg overvejer at købe en bærbar og havde regnet med at ville købe en med 15" skærm men forvirres lidt af at visse prisvindende laptops i forskellige datablade har en 14.1" TFT. Er der godt nok eller er det blot for at holde vægten nede? Vil man kunne mærke nævneværdig forskel?

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 04-09-03 23:30

En bærbar med 14.1 skærm er absolut OK, hvad er det for en du har kik på? Du må jo tros alt også se sådan på lige det med "bærbar" - der er jo også nogle kompromisser med str.

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 05-09-03 00:00

Som med digitale kameraer m.v.!! Firmaer/modeller kan "slå" på nogle ting, man må foretage en samlet vurdering. Mange digitale kameraer sælges på 4M pixel og... andet - som lens kvl. m.v. følger ikke med.
Du kan købe en bærbar med 14.1 skærm som er mega bedre end en med 15" skærm eller omvendt, så uden at vide mere end lige dette kan man bare sige at: Naturligvis vil jeg foretrække en 15" skærm, men vil bestem også se på de øvrige data... det var det, en 14.1 TFT kærm svare godt og vel til en 15" alm. skærm, så det kan ikke være afgørende.

Kommentar
Fra : websurfer11

Dato : 05-09-03 00:25

Jeg har kig på en IBM A31 eller A31P begge m. 15" TFT eller også den nye T40 med 14.1" skærm. Jeg skal bruge den som afløser for min stationære PC, så jeg stiller store krav til klar og skarp skærm og et godt tastatur. Er der andre forslag eller noget i kan anbefale.