/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Ang oversættere til dansk
Fra : mumidalen
Vist : 300 gange
20 point
Dato : 04-09-03 23:11

Hej

Jeg har læst et indlæg ang. oversættere der kan oversætte til dansk, men de links der er virker ikke.
ikke til dansk i hvert fald.

Jeg leder efter noget eller nogen der kan forklare mig hvad ordet "reconciled" fra engelsk betyder.

Med venlig hilsen
Jonas

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-09-03 23:23

Forsone, forlige eller forene ~~~ efter hvad det er koblet op med

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-09-03 23:24

Der skulle stå a l t

Kommentar
Fra : mumidalen

Dato : 04-09-03 23:34

Tak skal i have det er i forbindelse med erhvervs økonomi betalinger af mine regninger.

Kommentar
Fra : jesper43

Dato : 04-09-03 23:45

Reconcile betyder: forlige, bilægge. Eksempel: Reconcile oneself to something=forsone sig med noget.

Er fundet i en almindelig engelsk-dansk ordbog, men sider på nettet er f.eks.: www.ordbogen.com hvor du vist nok kun kan bruge den begrænset uden at skulle betale. En anden er: www.free2read.com og http://intertran.tranexp.com/Translate/result.shtml

Prøv dig frem på de forskellige søgemaskiner, så kan du sammenligne. Du kan bare skrive: engelsk dansk ordbog online .. eller noget lign., så kommer der nogle eksempler.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-09-03 08:59

vedr. ordbog
gå en tur på biblioteket og lån en CD ordbog, eks. gyldendals eng-dansk, eller en
anden og indlæs den på computeren, fylder vist ca. 21MB
den er rigtig god
hilsen ferik

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 23-11-03 19:51

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu og fået svar.
Almindelig høflighed i kandu kræver at man i det mindste takker for hjælpen. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 23-11-03 23:05

vedr. ordbog
mit svar
gå en tur på biblioteket og lån en CD ordbog, eks. gyldendals eng-dansk, eller en
anden og indlæs den på computeren, fylder vist ca. 21MB
den er rigtig god
hilsen ferik
Ifølge: Politikens engelsk-dansk er oversættelse på ordet "reconciled"
vb. forene, kombinere, forsone, få til at harmonere, forlige
vb. BE RECONCILED with someone = forsone(s), forlige (s)
men det troede jeg at du selv ville undersøge

ferik