/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Er marsvinet udtilfreds.
Fra : lindaand
Vist : 540 gange
30 point
Dato : 04-09-03 08:57

Hej.
Vi har for ganske nyligt overtaget 3 marsvin.
Når vi har siddet med dem i et stykke tid (ca 15 min), har de tendens til at tisse på os.
Er det på grund af utilfredshed eller tisser de bare meget.

De 3 vi har er alle hunner som altid har gået sammen.
Vi syntes dog at de "skændes" en del.
Er dette normalt for marsvin, eller kan der være et problem.
Vi har dog ikke oplevet at de direkte slås.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-09-03 09:13

Det er normalt at marsvin opfører sig, som du har beskrevet.
mvh ans

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 40 point
Dato : 04-09-03 09:59

Læg mærke til, når marsvinene sidder hos jer, om de pludselig bliver lidt urolige... de er nemlig gode til selv at sige til. Men når du har gennemskuet, at der går et kvarters tid, så sæt dem en tur i buret efter 10 minutter. Når de så har tisset, tager du dem ud igen. På den måde kan marsvinet lære selv at sige til.

Marsvin slås sjældent, det er fredelige dyr, der i den fri natur lever i store familiegrupper. Men lidt småsnak om hvem der kommer først til høet og gulerødderne skal der være plads til!

mvh Christina

Godkendelse af svar
Fra : lindaand

Dato : 04-09-03 10:27

Tak for svaret skingur.