/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
hvordan finder folk hjemmesiden
Fra : jytteras
Vist : 929 gange
100 point
Dato : 03-09-03 00:23

Jeg har lavet en hjemmeside for lokalforeningen for psykisk syge i Storstrøms Amt, men kan se at siden desværre ikke er særlig velbesøgt.
Det er ikke så inspirerende at vedligeholde en hjemmeside, der ikke bliver set, så derfor vil jeg meget gerne have nogle konstruktive råd om hvordan siden bliver mere synlig f.eks. gennem søgemaskinerne.

Hjemmesidens adresse er www.fapstorstroem.subs.dk

Jeg glæder mig meget til at høre Jeres forslag, da jeg føler mig kørt fast og blot er en amatør, der gerne vil reklamere for vores forening

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 03-09-03 00:48

Først og fremmest skal du registrere dig på nogle af de store søgemaskiner (jubii, alta vista osv.). Her får du lov til at lave en beskrivelse og nogle stikord - som søgere gerne skulle lede på. I alt fald er det væsentligt, at din side kommer frem, når folk søger på "psykisk syge" "storstrøms amt" osv.

Nu ved jeg ikke, hvad jeres budget er, men du kan for forholdsvis få penge (se i de forskellige søgemaskner, hvad netop deres koster) komme op som en af de første i søgeresultatet. Så længe siden ikke er kendt, vil det nok være vanskeligt at få folk til at kigge ind, hvis den står på side 14 i søgeresultater.

Det vil vel heller ikke være dårligt med lidt specifik reklame for jer selv. Henvend jer til lokalavisen (eller den lidt større i jeres område) og fortæl, at I har en sådan side, hvad formålet er osv. Meget ofte vil det i alt fald have interesse nok i lokalbladene til at få en artikel i, som så kan tjene som appetitvækker.

Det vil vel også være relevant at henvende sig til landsforeningen - hør, om I ikke kan komme i deres blad med en notits eller et lille indlæg.

Endelig kunne man vel også forestille sig, at det kunne have amtets / kommunens interesse (og måske "søstersider", sådan at I måske kunne få et par ord på deres hjemmesider - og i alt fald et link til siden.

Alt i alt, kort sagt: Ud at promovere / reklamere.

Mvh Erling

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 03-09-03 01:06

Du skal nok se siden som et medie især for medlemmer og LAP organisationen i øvrigt
D.v.s. Du skal reklamere for den i alle interne skrifter og i diverse andre udsendelser til medlemmerne.
Du skal reklamere for den i e-mail i sender til medlemmer og andre.

Til fundraising formål skal du nok anvende andre kanaler.. f.eks skriv breve til Lions Klubber, Rotary, Odd-Fellow loger og lignende.
Produktion af små flyers, som medlemmerne kan give arbejdsgivere og andre bekendte, der giver sig af med velgørenhedsarbejde, kan også anvendes til fundraising formål.
(Der er ikke mange, der søger på nettet efter steder hvor de kan blive af med penge.)

Derfor omarbejd siden, så den er et godt værktøj for brugerne/medlemmerne, og søg funds på anden vis.

Der er mange der ved at mere end 20% af befolkningen på et eller andet tidspunkt er potentielle medlemmer hos jer.
Brug Lokalradioerne og Lokal aviserne hver gang i har en god historie at fortælle.

Her har du en liste over Lions Klubber i Kbh/Sydsjælland, med hjemmeside/e-mail som du kan anvende til fundraising formål. http://www.106a.dk/distrikta/index_klubber.html

mvh
Jens

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 03-09-03 01:10

Erling.. de er på LAP siderne
http://www.lap.dk/pages/links.htm
--
Storstrøm kunne dog godt give en link tilbage også..
http://www.stam.dk/get/12232406.html

mvh
Jens

Kommentar
Fra : jytteras

Dato : 03-09-03 01:23

Tak for Jeres gode og konstruktive kommentarer

Til Jens > hvad er flyers?????

Til Erling > den med at betale for, at komme op blandt de første på søgemaskinerne har jeg ikke tænkt på og faktisk heller ikke den med links fra lignende foreningers hjemmesider.

Siden er ikke blot for medlemmer, men også ment som en appetitvækker for de mange, der tror de er alene med deres psykiske lidelse.
Jeg har faktisk forsøgt, at få optaget linket på alle byportaler i amtet under patientforeninger - men det er indtil videre kun lykkedes i nogle få.

Jeg har hørt om noget der vist hedder megatabs - hvordan bruges det?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 03-09-03 01:37

3 foldet A4 med tekst og billeder - Eller blot 1/3del A4 med tekst for og bag - Evt vedlagt girokort samme størrelse - Også kaldet kuvertfyld.
mvh
Jens

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 03-09-03 01:40
Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 03-09-03 02:05

Jeg kan faktisk kun tilslutte mig, hvad der står om meta tabs. Jeg har selv sat det ind på min egen side, og det har ingen funktion. Det er reelt kun dovenskab, der gør, at jeg ikke har slettet dem igen på nuværende tildspunkt.

Mvh Erling

PS: Hvad med små foldere, som kunne ligge i venteværelset ved læger / hospitalerne ?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 03-09-03 02:19

Samme flyer/folder i venteværelser - jo da.
Det der er bare så svært at trænge igennem til de der har brug for foreningen... det er enormt vanskeligt at forholde sig til psykisk sygdom - information information information på alle medieniveauer er nødvendigt.

mht. meta tags - Næh de virker skam.. de skal bare være lavet rigtigt.
Du har ingen Meta Tags udover tegnsæt=iso-8859-1 og Generator=Frontpage 2.0 på siden!!!

mvh
Jens

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-09-03 15:16

Jeg startede med at få to scriptfejl. Jeg kikkede på din kode og fandt :

Citat
<!-- text above generated by server. PLEASE REMOVE -->

...ligeledes nederst ca.16 liner før din </body>

Hvorfor har du ikke fjernet disse scripts?

Du mangler et <meta> tag der fortæller om indholdet på din side så søgemaskiner kan promovere dig. Det er ikke nok at anmelde sit site til en søgemaskine som f.eks. Google og tro den hellige grav er velforvaret

Det du mangler er noget alá :

Kode
<meta name="keywords" content="psykiske
sygdomme,Sponsorater,brugervejleder,...osv">

Du kan automatisk få lavet nogle gode <meta> hos : http://www.metamaten.dk/

Der kan du også læse mere om meta tag's og søgemaskine indexsering.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jytteras

Dato : 05-09-03 00:38

Erling > tak for din ordforklaring vedr. flyers

Vedr. megatags vil jeg kigge nærmere på det, når jeg har overskud til det - men synes I kommer med nogen rigtig gode og konstruktive forslag ............. uha uha jeg skal jo vælge en af Jer som den med det rigtige svar (I må godt konkurrere

Da vores forening består udelukkende af mennesker - inklusive mig selv! - der har psykisk sygdom inde på livet, så er overskuddet ikke altid lige stort og derfor mangler der indimellem drivkraften til at komme igang med promoveringen, men måske overskuddet kommer til de personlige kontakter, som jo giver mest.

Psykisk syge læser ikke altid annoncering i aviser, mange overskuer ikke at gå på biblioteket.
Til gengæld, var der en, som meget opfindsomt lagde brochurer hos købmanden og de forsvandt som dug for solen .......... alle skal jo handle, til frisør, til tandlæge osv osv

Internet, radio og kontakt via kommunernes støttepersoner og værestederne er nok de sikreste steder at fange de fleste - jeg har også været intewievet med billede, navn og det hele til både hjemmet og vores lokale avis, det gav også lidt respons.

Jeg vil nok forsøge at kigge på dit forslag om automatiske metatags Molokyle

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 10:39

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>