/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
køb af Malerirammer
Fra : l.Wils
Vist : 5348 gange
50 point
Dato : 02-09-03 23:42

Jeg reparere gamle rammer og nu har jeg et billed der ikke er brugte rammer der passer til,
så jeg er ude på at finde et sted hvor man kan købe pæne rammelister man selv kan forgylde
eller færdige rammer til en nogenlunde pris.
Jeg har set priser på 200-500 kr pr m. det er bare for meget.
I trælasten kan man købe rammelister (37 kr. m.) men de er ret smalde til store billeder.
Hilsen L.W.

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 02-09-03 23:58

Du skal nok prøve nogle af de mere velassorterede trælasthandler, som f.eks Johannes Fog

En anden mulighed er at prøve din lokale maskinsnedker, og hør om han kan fræse nogle profiler ud.
Eller måske den lokale glarmester...

/VMEK

Accepteret svar
Fra : VMEK

Modtaget 60 point
Dato : 03-09-03 00:04

Fandt lige dem her:
http://www.hcprofiler.dk/ - klik på Listeoversigt
http://www.listefabrikken.dk/

/VMEK

Kommentar
Fra : l.Wils

Dato : 03-09-03 00:13

Jeg har prøvet glarmestre, men de er som regel ikke interesseret i at sælge til
"gør det selv" folk. Det giver nok for lidt i kassen. Men det med maskinsnedkerier skal da prøves en af dagene.
Hilsen
L.W.

Kommentar
Fra : l.Wils

Dato : 03-09-03 00:22

De er set igennem. men du må nok give mig ret i, at det er ikke noget at sætte på en P.S.Krøger.
Hilsen
L.W.

Godkendelse af svar
Fra : l.Wils

Dato : 03-09-03 00:38

Tak for svaret VMEK
Du må gerne komme med andre ideer hvis du får nogen Tak.
hilsen
L.W.

Kommentar
Fra : ingole

Dato : 03-09-03 00:56

Hej Wils. Jeg fandt lige dit spørgsmål. Jeg har løbendende haft rammer til salg, der er tale om rammer i forskellig størelse jeg ved ikke om der er flere så skal jeg ført se i kælderen men ellers prøv at se eller annoncer i den blå avis, hvis du er ferm med det der med bladguld så er der osse loppemarkeder. med venlig hilsen.
ingole@tdcspace.dk

Kommentar
Fra : DerekLesher

Dato : 12-12-03 17:51

Kære Wils,

Er du tilfældigvis beslægtet med en rammemager/forgylder ved navnet Wils som var aktiv i midten af 1900-tallet (i hvert fald)? Hvis du er, vil jeg være meget interesseret i at møde dig, da jeg samle lidt på information om dansk rammehistorie.

Jeg er selv rammemager/forgylder med eget værksted, hvor jeg laver en del af mine egne profiler og kan måske hjælpe dig med at skaffe nogle egnede profiler.

Du kan finde kontakt info på min webside, www.rammevaerk.dk

M.v.h.,
Derek S. Lesher