/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Grafik i Excel
Fra : bbrunsgaard
Vist : 519 gange
20 point
Dato : 29-08-03 20:02

Er det muligt at lægge grafik i et excel-ark (evt. vandmærke), så man stadig kan se skriften?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-08-03 20:59

Peg på Ark i menuen Formater, og klik derefter på Baggrund.
Marker den grafikfil, der skal anvendes til baggrundsmønstret.
Den valgte grafik gentages, indtil arket er fyldt. Du kan anvende ren farve på de celler, som indeholder data.

Accepteret svar
Fra : randomchoise

Modtaget 30 point
Dato : 29-08-03 21:05

Du kan lægge billedet ind på normal vis og dernæst højereklikke på det, vælg "show picture toolbar", klik på ikonet "set transparant color" og derefter klikke på et sted i billedet hvor du ønsker farven skal blive transparant. Dette virker dog bedst ved f.eks. vandmærker.

Godkendelse af svar
Fra : bbrunsgaard

Dato : 19-04-04 21:22

Tak for svaret randomchoise.