/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Kender nogen Vega Star Hotel i Alanya?
Fra : fridaflip
Vist : 2870 gange
20 point
Dato : 28-08-03 00:56

Til Oktober rejser jeg til Tyrkiet i 14 dage, nærmere betegnet Alanya.
Jeg skal bo på Vega Star Hotel og vil gerne høre fra andre med gode/dårlige erfaringer fra netop dette hotel.
Forslag til gode spisesteder, seværdigheder, billig biludlejning osv, vil blive taget imod med kyshånd.

På forhånd tak
Fridaflip....

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 20 point
Dato : 28-08-03 09:39

Min "pap" søn + kæreste har boet på Vega Star, her i sommer, og kan berette følgende:
Fint hotel, men al service er extrabetaling.
De var der under hedebølgen, air-condition kostede Kr. 300,00 pr uge.
Safety-box koster Kr. 200,00 pr uge.
Maden på hotellet er helt OK.
Alle steder du spiser, lægger de selv 10% på (drikkepenge).
Der er 2 pool's på hotellet, hvor der foregår en masse sjov, også om eftermiddagen.
Der er en fin bar ved poolen, hvor man også kan spise om aftenen (godt).
Tjenerne på hotellet snakker "halvdansk" og er helt fine.
Arrangementerne er gode (guide+hotel ture)
De lejede en jeep, gav Kr.2-300, pr dag + Benzin. (du får jeepen næsten uden benzin, og det forventes at de er ca.
halvt fyldt når de afleveres) De måtte betale extra, fordi den næsten var tom ved aflevering.

De var generelt godt tilfreds.
God tur.

MVH

Kommentar
Fra : Rascha

Dato : 28-08-03 10:17

Hej viskinge

Vi er netop vendt hjem fra 14 skønne dage i Alanya.
Vi boede på Blue Star Flower Garden(perfekt), så jeg kender ikke Vega..
Men vedr. restauranter, så var vi på en der hed Ottoman.
De havde meget forskelligt og hvis man er til fisk var det bare stedet.
Hvis man tager en taxa til havnen, så bliver man sat af i en form for rundkørsel, hvor der er taxaholdeplads.
Restauranten ligger for enden af den gade, der fører ned til pladsen.
Det en udendørs restaurant, der er overdækket af vinranker.
Det er med levende musik, søde tjenere osv.
Vi gav 11 euro for 8 små forretter, foliebagt fisk med ris, og frisk frugt til dessert.
- Du kan godt høre, at den har gjort indtryk, ikk'!
Det var i hvert fald en afveksling fra alt det der pommefrite, og grillet kød.

Det er værd at prøve
Hej fra Rascha

Kommentar
Fra : mikkel1977

Dato : 28-08-03 14:03

Hejsa!

Min kæreste og jeg var i Alanya for 3 uger siden, og vi boede på Vega Star Hotel! Vi synes, at det var helt fint! 2 gode pools, gode værelser, badekar og fine badefaciliteter. Lidt langt til stranden, ca. 1 km, og ligger tæt på hovedgaden. Overraskende nemt at finde rundt i byen. Folk er flinke, men tjenerne på hotellet var lidt belastende. Det er måske ret "fordansket", men alt i alt havde vi en gode oplevelse. Den ene strand har klippebund, så derfor er det ikke super at bade der! Den anden strand (opad bjerget) er super.

God tur!

Mikkel

Godkendelse af svar
Fra : fridaflip

Dato : 30-08-03 00:22

Tak for svaret viskinge.

Det lyder jo som et OK sted, så jeg vil hermed begynde at glæde mig til min kommende ferie...

Mvh
Fridaflip...

Kommentar
Fra : Linda_Jacobsen

Dato : 11-12-04 00:12

Hej Fridaflip

Vi står netop for at skal afsted til Vega Star hotel her til Januar, var det et godt ophold???