/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Jonas
Fra : tom34
Vist : 581 gange
50 point
Dato : 23-08-03 18:17

jeg lovede at skrive igen når jeg havde mødt jonas men lige nu sider jeg med en tom fornemelse af ingenting, fordi hans mor stilede sig på bagben og mente at det var kun mine forældre der skulle se ham og ikke hans far før han var føldt 14 år.Nu er det jeg sprøger hvad for hans mor i grunden ud det, det var mest min mor der fik en snak med ham da min far har det ikke nemt med sådan noget ,han sage til min mor at han var 6år inden at han fik at vide der var en anden far. hvis man tænker ligt på det har drengen levet på en hvid løgn i godt 3 år og så var det i et skæneri med hans storsøster maria (som jeg ikke er far til) det kom frem at han hade en helt anden far end ham der hjemme. Moren fortalte så også at jonas led ligt af autisme og nogle små gevanker og jeg kan blive ved. jeg vil så gerne vide om der er nogle her på kandu der er inde i det der med samkven med børn, der er noget med at når man ikke har set sit barn i 5 år afskriver man alle retdiheder og det ermeget svært at få kontakt til barnet igen. jeg stopper nu selvom jeg har så meget der skal ud og så håber jeg IKKE at jeg krænker nogle med dette.
HIlsen Tom

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 23-08-03 21:00

Jeg kender ikke reglerne Tom, men jeg vil bare sige, at jeg føler med dig...
Det er en barsk omgang for jer begge, har virkelig ondt at din søn, at han skulle høre sandheden på den måde...

Håber virkelig, at du vil følge op på den sag og hvis du vil vide 110% sikkert hvad du kan og ikke kan /må og ikke må, så ring til statsamtet, de ved det og vil gerne fortælle dig det...

Det må jo da også være i barnets tarv, at kende sine bio-forældre, når der nu ikke ligefrem er tale om adoption eller andet...

Hvad kan du da have gjort moderen, der er så slemt, at hun nu vil straffe drengen, ved at holde ham fra sin far.!??!! (undskyld)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-08-03 13:07

hej tom34

Trist at høre at mødet med Jonas ikke gik så godt.
Hvordan tog Jonas det? Jeg troede, at du havde en aftale med hans mor om at du også skulle være sammen med ham. Som jeg tidligere har sagt ville det første møde måske ikke være det bedste.
Du kan, hvis din eks-kone ikke vil gå med til at du skal have samkvem med Jonas, søge Statsamtet. Hvis Jonas gerne vil være sammen med sin far, vil Statsamtet tage hensyn til det.
Er der fælles forældremyndighed?

mvh ans

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 25-08-03 15:23

hej ans
kan man sige det sådan at jeg havde håbet på at han mor var ligt mere lars hvad der har med det at gøre men det skulle ikke være så".Jonas tog det rigtig godt han fik en lang snak med mine forældre, de tog også nogle bilder af han som jeg har fået nogle styker af, der er ingen tvivl om hvem der er far til jonas man har skrivet dette her.Jeg har fået en advokat til se på det hele hun mener at hvis moren ikke fører kenskabet videre for det jo henne der har fingeren på pulsen vil hun ikke banet noget godt, det var advokatens ord på til det så vi er spænte på hvad der sker og advokaten sage det var en fornuftig lille dreng vi har med at gøre han vil frem i livet og vide sandheden
mvh Tom

Accepteret svar
Fra : fairmaiden

Modtaget 50 point
Dato : 26-08-03 22:04

Hej tom34
Det gør mig så ondt at høre historien om dig og din søn.
Jeg kan kun tilslutte mig et tidligere forslag om at kontakte statsamtet. HVIS du altså har besluttet dig for at deltage i din søns liv. Det lyder måske hårdt og kynisk, men det er "kærligt" ment. Din søn kan desværre intet selv bestemme før han er 12 år. Så det er helt op til dig. Er en løsning på samværsproblemet umulig med din eks?
Måske kunne hun acceptere at du ser Jonas hvis det foregår hos dine forældre?
Jeg håber og krydser alt hvad der kan krydses for at du kommer frem til en tålelig ordning for både din og ikke mindst for Jonas´ skyld.

Venlig hilsen
fairmaiden

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 27-08-03 15:08

jeg er MEGET glad for den opbakning i giver og ikke bare tænker det er sku" noget han sider at finder på, jeg har været ved advokat i dag for at få tingene på plads så der kan blive skrivet til amt igen, der blev også sagt til mig uanset hvor lang tid der er gået har du altid lov til at se dit barn og det er lige meget hvor meget moren skaber sig.

Godkendelse af svar
Fra : tom34

Dato : 28-08-03 15:36

Tak for svaret fairmaiden.