/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvor varm må en cpu være ?
Fra : tommy_b
Vist : 923 gange
40 point
Dato : 23-08-03 11:09

Hejsa
Hvor varm må en AMD og en Intel CPU max blive.
Er der nogle der ved hvor varme de må blive og kan de "brænde" af, hvis de bliver for varme ?

Tommy

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 23-08-03 11:28

Din CPU bør ligge omkring 40-50 grader under brug.

Du kan regne med, at de brænder af omkring 100 grader

AMD bliver generelt varmere end Intel - (større effektspild) - men er også udformet til det. Varmen er også en faktor af CPU'ens hastighed. Men over 60-70 grader på AMD's tyder i alt fald på ekstrem dårlig køling

Skal du til at lege med CPU'en, er http://www.overclocking.dk/ god at blive klogere af.

Mvh Erling

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 23-08-03 11:29

Hej tommy_b

De kan sagtens brænde af, hvis de bliver for varme. Jeg mener de plejer at blive ustabile ved ca 70-80 grader, men jeg prøver lige at finde noget mere.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 23-08-03 11:29
Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 23-08-03 11:35

Hej igen

Her er noget for P4: http://www.overclocking.dk/news.asp?id=6166
og hvis det er i forbindelse med overclocking er der en god spiseseddel her:
http://www.overclocking.dk/litteratur.asp?type=guide&id=1148

mvh srhansen

Kommentar
Fra : gandalf18

Dato : 24-08-03 10:25

jeg har en 2400+den holder jeg på 33 grader og det er fint for mig men der er også andre der har den på 50 men jeg mener at den skal helst være under 60 grader uanset hvad for en type det er for der over begynder de og blive ustabile og så hvis du en dag laver meget med den kan blive varmere og så kan du brænde den af men ellers er du i tvivl så læs dig frem når du køber nu cpu der står også hvor varm den højst må blive og træk så ca. 20-30 grader fra det har du hvad den er bedst og have den på jeg har min 2400+ på under 50 uanset hvad den lover til netparty stod den tændt 4 dage i træk den blev ikke over 50 det højeste var vidst 47 grader nu har jeg også købt en Volcane 11 Xaser edition og der står den "kun" køre 4800rpm men den køre altså 5600rpm
mvh rasmus

Annuller spørgsmålet
Fra : tommy_b

Dato : 09-02-06 09:23

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål