/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
ejen butik
Fra : tom34
Vist : 420 gange
50 point
Dato : 22-08-03 17:00

nu stater det igen for jeg kunne også tænke mig at få ejen gutik det er bare med fiskegrej, der skulle min viden efterhånden ku" klage de problemer der vil komme i hverdagen. min drøm vil også være nær opfyldt(fluekasteindstruktør). Tomme butiker er der nok af her i Horsens men det er lige det med banken og penge, for ser i jeg går ledig for tiden men er udlært struktør men der er ikke en pind arbejde i vejle amt der har med mit fag at gøre for tiden.
min kone siger jeg skulle tage at blive kok for mad kan du lave og du kan lige det,men men stå i lære 3-4 år igen aahhh. kom med nogle gode fif og råd hvis i da har nogle det er så dejligt at se andres ider
mvh Tom

Kommentar
Fra : hedefelt

Dato : 22-08-03 17:38

Og spørgsmålet var??

Du skal passe på med at gå i lære som kok - min søster spildte et år for nogle år siden, med at starte på skole uden at have praktikpladsen, så hun endte med at blive speditør!

Når du nu går ledig skal du passe rettig meget på, inden du starter din egen butik!! - du skal have en ide som banken er med på, og jeg tror da ikke at der er så stort et salg af fiskeartikler i horsens til at det kan bære renter, varelager og ikke mindst din løn??

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 60 point
Dato : 22-08-03 18:51

Tom!!!!!!!! Du kan ikke leve af drømme. Drømme er godt, bare man ikke sætter sig ned og venter til de bliver virkelighed. Et job man kan leve af, og en "hobby"/viden man kan bygge op til måske at blive et levebrød. Du lever og ånder med fluefiskeri, og derfor kan jeg godt forstå, at du kunne tænke dig, at det også var dit erhverv, men det er vist ikke et erhverv, som er nemt at starte.
Bare et forsigtigt lille råd.
Emesen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-08-03 21:04

hej tom34

Et er en drøm, men er det også virkelighed? Når du i Horsens køber fiskegrej, hvor mange kunder er der da i forretningen?
Hvis der ikke er mange, så er det nok fordi efterspørgelsen ikke er så stor. Du kan jo evt. søge job i en forretning, der handler med fiskegrej. Så lærer du også lidt om forretningsgangen.

Samtidig skal du være klar over at det ikke kun er penge til leje af en forretning, som du skal bruge. Der er også de faste udgifter til el, varme,telefon, indkøb af varer(varelager) m.v. Der skulle jo gerne være et overskud, så du også fik lidt ud af det (løn til dig selv).

Tal med AF om et kursus, som du kan komme på, så du kan komme videre.

mvh ans
Kan du selv føre regnskab? Hvis ikke så skal du have en revisor til hjælp.

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 22-08-03 21:29

det er ikke nem" at være dansker og så syndes jeg at der er reklamer over alt hvor der står gør det du er best til eller gør det du går og drømer om, hvor vil de så hen med alt det vås skal vi vinde i lotto eller være født med en guld ske i ..... for at bare snuse til et ønske. Og så kan jeg se her på kandu der er mange der har det på samme måde.
Tom

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-08-03 21:46

Man skal ikke være født med en guldske.

Man skal have energi, mod, viden og evt lidt startkapital for at starte som selvstændig. Der er intet, der kommer af sig selv. Det kræver "hårdt" arbejde.

mvh ans

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 22-08-03 22:35

Hårdt arbejde det er fint med mig der er ikke noget så godt som at komme hjem og vide at man har gjort det godt den dag, jeg tror nok jeg ved hvor du vil hen ans nå men øøhh startkaptalen er li"0 og de 145 M2 er jo heller ikke gratis at bo i, lotto spiller jeg ikke og guldsken fik vi ik" brug for men energien er der sku".fik du min mail ans
mvh Tom

Kommentar
Fra : Friang79

Dato : 23-08-03 01:54

Hej Tom34

Start kapital er du nød til at have under alle omstendigheder. Det ser ud til at der er en "fisker butik" i Horsens, så der får du også konkurance. Hvad med at starte med en netbutik?(det er ligt billigere at starte der) Prøv at finde ud af hvår der ikke er en i forvejen og reklamer med butikken i den by! Vis du har forstand på det du laver og har de varer kunderne skal bruge, så skal der nok kumme kunder. Men ingen ting kommer af sig selv, man er nød til at arb. hårt de første år.

mvh Friang79

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-08-03 10:25

Held og lykke med dine drømme, og jeg håber de en dag bliver til virkelighed.
Emesen.

Kommentar
Fra : korsbakke

Dato : 05-10-03 22:50

Med hensyn til en netbutik, så kunne dette være en mulighed - www.shoppingvalues.dk

Godkendelse af svar
Fra : tom34

Dato : 05-10-03 22:58

Tak for svaret emesen.