/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Træbord
Fra : kennc
Vist : 1136 gange
20 point
Dato : 15-01-02 18:11

Kan man tørre et ludbehandlet fyrretræsbord af med en våd klud uden at det tager skade, eller er der en bestemt måde at rengøre det på?

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 30 point
Dato : 15-01-02 18:31

Hej kennc
Ja det sker der ikke noget ved
bordet skal selfølgelig ikke sejle i vand-brug en god opvredet klud
du kan som også godt bruge noget mild opvaskevand til rengøring af bordet-tør efter med en tør klud
MVH Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 15-01-02 18:35

Rettelse
opvaskevand=opvaskemiddel
Brian

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 15-01-02 18:40

Hej Kennc

Du skal bruge Sæbespåner. Det er den bedste og mest beskyttende måde at behandle Ludbehandlet træ på.

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : briani

Dato : 15-01-02 19:01

Møbler
Sæbespåner anbefales til rengøring og vedligeholdelse af ubehandlet massivt træ F.eks eg og fyr
sådan står der på den pose sæbespåner som jeg har.
da Kennc bord er ludbehandlet-er det nok ingen supergod ide.
MVH Brian

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 15-01-02 20:47

Hej Kennc

Træ, ubehandlet eller ludbehandlet
Vask med sæbespåner.

Egetræ: ½ dl sæbespåner til 5 liter vand.
Andre træsorter: 1 dl sæbespåner til 5 liter vand.
http://www.fs.dk/pj/rengor.htm#møbler

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 15-01-02 20:58

Kennc ,--jeg hælder altså ikke 5L vand op når jeg aftørrer min Ludbehandlede Møbler,-. Du drysser bare en anelse i din opvaskebalje,--ell. pisker det op med lidt vand ,-og vrider din rengøringsklud heri.