/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Makro - Marker Afkrydsningsfelt i word
Fra : evaalex
Vist : 741 gange
50 point
Dato : 19-08-03 14:20

Hjælp!

Jeg er ved at lave nogle skabeloner til forskellige faxforsider i word. På disse skal man ved at klikke med musen markere et afkydsningsfelt. Dokumentet må ikke være låst (beskyttet), så det skal være lavet med makroer. Hvordan gør jeg det?
Det driller mig. Jeg har en gammel skabelon, hvor det virker, men når jeg retter i den og herefter gemmer - virker afkrydsningsfelterne ikke længere.

På forhånd tak

Eva

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-08-03 16:55

Du retter i din skabelon, gemmer du den også som skabelon med nyt navn.
Transporterer du din nye skabelon til en anden comp. Hvis så, er det fordi makroen ikke følger med/ikke er tilknyttet din skabelon
Emesen.

Kommentar
Fra : evaalex

Dato : 19-08-03 19:52

Jeg er nødt til at give den nyt navn - den kan ikke gemme under det gamle. Skabelonen ligger på min nuværende computer. Den kommer bl.a med en fejl om at samlingen ikke er der?!

Hvordan laver man i så fald en makro som virker?

På forhånd tak

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind....

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-08-03 20:01

Hvis det hele kører på din comp. skal makroen være global, så kan den bruges overalt på din comp.
Jeg mente: gemmer du den som skabelon med nyt navn.
Du kan også finde din skabelon>kopiere den>og så rette den kopierede.
Emesen.

Kommentar
Fra : evaalex

Dato : 19-08-03 20:32

Ja jeg gemmer den som skabelon med nyt navn. Hvad mener du med at finde og koipiere den? Jeg er ikke så skarp i dette her... Jeg har prøvet at kopiere over - det virker fint indtil at jeg gemmer den, så virker det ikke længere!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-08-03 20:46

Word>Ny>h-klik på den skabelon der virker (som du vil rette)>kopier>stå i området skabelon>sæt ind
det kan være den brokker sig
word>ny>peg på din kopi>vælg skabelon>ok
nu skulle du kunne rette i skabelonen som har arvet egenskaberne fra den første
når du har rettet>F12>gi' den et navn> og den skulle køre
Emesen.

Kommentar
Fra : evaalex

Dato : 20-08-03 11:08

Det virkede ikke, men jeg er en stædig rad, så nu fandt jeg en løsning....

Jeg indsatte sektionsskift omkring linien med afkrydsningsfelterne (ialt 3 sektioner). Herefter beskyttede jeg kun den sektion med afkrydsningsfelterne.

Håber at det er forståeligt, så andre kan få glæde af det???!!

Tak - du får point for din indsats trods alt!

Kommentar
Fra : evaalex

Dato : 20-08-03 11:08

Det virkede ikke, men jeg er en stædig rad, så nu fandt jeg en løsning....

Jeg indsatte sektionsskift omkring linien med afkrydsningsfelterne (ialt 3 sektioner). Herefter beskyttede jeg kun den sektion med afkrydsningsfelterne.

Håber at det er forståeligt, så andre kan få glæde af det???!!

Tak - du får point for din indsats trods alt!

Kommentar
Fra : evaalex

Dato : 20-08-03 11:08

Det virkede ikke, men jeg er en stædig rad, så nu fandt jeg en løsning....

Jeg indsatte sektionsskift omkring linien med afkrydsningsfelterne (ialt 3 sektioner). Herefter beskyttede jeg kun den sektion med afkrydsningsfelterne.

Håber at det er forståeligt, så andre kan få glæde af det???!!

Tak - du får point for din indsats trods alt!

Kommentar
Fra : evaalex

Dato : 20-08-03 11:08

Det virkede ikke, men jeg er en stædig rad, så nu fandt jeg en løsning....

Jeg indsatte sektionsskift omkring linien med afkrydsningsfelterne (ialt 3 sektioner). Herefter beskyttede jeg kun den sektion med afkrydsningsfelterne.

Håber at det er forståeligt, så andre kan få glæde af det???!!

Tak - du får point for din indsats trods alt!

Kommentar
Fra : evaalex

Dato : 20-08-03 11:08

Det virkede ikke, men jeg er en stædig rad, så nu fandt jeg en løsning....

Jeg indsatte sektionsskift omkring linien med afkrydsningsfelterne (ialt 3 sektioner). Herefter beskyttede jeg kun den sektion med afkrydsningsfelterne.

Håber at det er forståeligt, så andre kan få glæde af det???!!

Tak - du får point for din indsats trods alt!

Kommentar
Fra : evaalex

Dato : 20-08-03 11:08

Det virkede ikke, men jeg er en stædig rad, så nu fandt jeg en løsning....

Jeg indsatte sektionsskift omkring linien med afkrydsningsfelterne (ialt 3 sektioner). Herefter beskyttede jeg kun den sektion med afkrydsningsfelterne.

Håber at det er forståeligt, så andre kan få glæde af det???!!

Tak - du får point for din indsats trods alt!

Kommentar
Fra : evaalex

Dato : 20-08-03 11:09

Det virkede ikke, men jeg er en stædig rad, så nu fandt jeg en løsning....

Jeg indsatte sektionsskift omkring linien med afkrydsningsfelterne (ialt 3 sektioner). Herefter beskyttede jeg kun den sektion med afkrydsningsfelterne.

Håber at det er forståeligt, så andre kan få glæde af det???!!

Tak - du får point for din indsats trods alt!

Kommentar
Fra : evaalex

Dato : 20-08-03 11:09

Det virkede ikke, men jeg er en stædig rad, så nu fandt jeg en løsning....

Jeg indsatte sektionsskift omkring linien med afkrydsningsfelterne (ialt 3 sektioner). Herefter beskyttede jeg kun den sektion med afkrydsningsfelterne.

Håber at det er forståeligt, så andre kan få glæde af det???!!

Tak - du får point for din indsats trods alt!

Kommentar
Fra : evaalex

Dato : 20-08-03 11:09

Det virkede ikke, men jeg er en stædig rad, så nu fandt jeg en løsning....

Jeg indsatte sektionsskift omkring linien med afkrydsningsfelterne (ialt 3 sektioner). Herefter beskyttede jeg kun den sektion med afkrydsningsfelterne.

Håber at det er forståeligt, så andre kan få glæde af det???!!

Tak - du får point for din indsats trods alt!

Kommentar
Fra : evaalex

Dato : 20-08-03 11:10

Det virkede ikke, men jeg er en stædig rad, så nu fandt jeg en løsning....

Jeg indsatte sektionsskift omkring linien med afkrydsningsfelterne (ialt 3 sektioner). Herefter beskyttede jeg kun den sektion med afkrydsningsfelterne.

Håber at det er forståeligt, så andre kan få glæde af det???!!

Tak - du får point for din indsats trods alt!

Kommentar
Fra : evaalex

Dato : 20-08-03 11:10

Det virkede ikke, men jeg er en stædig rad, så nu fandt jeg en løsning....

Jeg indsatte sektionsskift omkring linien med afkrydsningsfelterne (ialt 3 sektioner). Herefter beskyttede jeg kun den sektion med afkrydsningsfelterne.

Håber at det er forståeligt, så andre kan få glæde af det???!!

Tak - du får point for din indsats trods alt!

Kommentar
Fra : evaalex

Dato : 20-08-03 11:10

Det virkede ikke, men jeg er en stædig rad, så nu fandt jeg en løsning....

Jeg indsatte sektionsskift omkring linien med afkrydsningsfelterne (ialt 3 sektioner). Herefter beskyttede jeg kun den sektion med afkrydsningsfelterne.

Håber at det er forståeligt, så andre kan få glæde af det???!!

Tak - du får point for din indsats trods alt!

Kommentar
Fra : evaalex

Dato : 20-08-03 11:10

Det virkede ikke, men jeg er en stædig rad, så nu fandt jeg en løsning....

Jeg indsatte sektionsskift omkring linien med afkrydsningsfelterne (ialt 3 sektioner). Herefter beskyttede jeg kun den sektion med afkrydsningsfelterne.

Håber at det er forståeligt, så andre kan få glæde af det???!!

Tak - du får point for din indsats trods alt!

Kommentar
Fra : evaalex

Dato : 20-08-03 11:11

Det virkede ikke, men jeg er en stædig rad, så nu fandt jeg en løsning....

Jeg indsatte sektionsskift omkring linien med afkrydsningsfelterne (ialt 3 sektioner). Herefter beskyttede jeg kun den sektion med afkrydsningsfelterne.

Håber at det er forståeligt, så andre kan få glæde af det???!!

Tak - du får point for din indsats trods alt!

Kommentar
Fra : evaalex

Dato : 20-08-03 11:11

Det virkede ikke, men jeg er en stædig rad, så nu fandt jeg en løsning....

Jeg indsatte sektionsskift omkring linien med afkrydsningsfelterne (ialt 3 sektioner). Herefter beskyttede jeg kun den sektion med afkrydsningsfelterne.

Håber at det er forståeligt, så andre kan få glæde af det???!!

Tak - du får point for din indsats trods alt!

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 50 point
Dato : 20-08-03 11:53

Tak - men det var kedeligt, at det ikke virkede.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : evaalex

Dato : 20-08-03 13:28

Jeg ved ikke, om min knap satte sig fast - sikke en masse svar... UPS

Nå, men som lovet får du dine points

Eva