/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
STOFANET TYVERI - PROTESTER
Fra : summer
Vist : 1283 gange
70 point
Dato : 13-01-02 14:32

Til dem der ikke har fået brevet i dag: ftp://212.10.124.79/stofa.jpg
http://hosting.i-doo.dk/dichael/nyheder.asp?mode=kommentarer&id=64
Jeg vil også gerne opfordre alle til at sende protester og få så mange som muligt til det samme. Det er groft tyveri. Jeg kender mange, som surfer meget, men ikke downloader ret meget og som ofte ligger på et forbrug på 200-300MB/mdr. - 100kr. mere for ingen ting.
Læg mærke til, at det ISÆR rammer forbruget fra 60-200 mb: her der det ikke en stigning på 50%, men på hele 100%! (Før 50 øre pr. MB, nu 100 øre pr. MB). Min totale regning stiger med 53% med uændret forbrug.
Det er en voldsom - ja direkte uartig - stigning de laver. For blot at surfe men uden at downloade, stiger prisen med 50%. Det er uhørt.
KLAG, KLAG, KLAG alle brugere.
De reklamerer med "bedre Internet". De vil ikke rigtig ud med hvad Down/Up hastigheden er og garanterer heller ingen ting. Jo flere, der kommer i samme pulje, jo mere belastet bliver linien. Jeg oplever tit dårlig hastighed midt på dagen og fin hastighed efter midnat. Er det "bedre Internet" - til 50% højre pris?
De benytter tv-kabler som i forvejen er der og vist koster tilslutning, drift m.v noget men nu rullerkronerne jo ind og så skal brugerne bare malkes for penge. En usamgelig stigning.
mv. en meget sur og utilfreds stofanet kunde
summer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-01-02 14:34

On Sun, 13 Jan 2002 13:31:43 GMT, "summer" <summer.news@kandu.dk>
wrote:

>Jeg vil også gerne opfordre alle til at sende protester og få så mange
>som muligt til det samme. Det er groft tyveri. Jeg kender mange, som

Ja det er da ligegodt grovt at der er nogen som ikke vil sætte penge
til på det de ellers skulle leve af....

Og stop så det klynkeri.

--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
http://www.gartneriet.dk

Directory Opus - nu også til windows - http://www.gpsoft.com.au

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-01-02 14:34

In article <WSf08.19086$Zm5.1804092@news000.worldonline.dk>, summer wrote:

> Det er groft tyveri.

Burde du så ikke politianmelde det?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Revolution, n.:
| A form of government abroad.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-01-02 14:40

"summer" <summer.news@kandu.dk> writes:

>[snip]
> mv. en meget sur og utilfreds stofanet kunde

Har du overvejet at blive forhenværende Stofanet-kunde?

--
J. Martin Petersen "Atter springer gnuerne ud i vandet..."

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-01-02 14:37

summer skrev:

>Det er groft tyveri.

Vorherrebevares.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-01-02 15:16

"summer" <summer.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Det er groft tyveri.

Mon dog - men i hvert fald er det brud på min tillid til firmaet.

> For blot at
> surfe men uden at downloade, stiger prisen med 50%. Det er uhørt.
> KLAG, KLAG, KLAG alle brugere.

I gruppen news:telia.internet.stofa er fremsat et forslag om at gå via
antenneforeningerne og foreslå dem et leverandørskift. Måske er det
mere effektivt på sigt? Men det kræver selvfølgelig, at der bliver
mobiliseret en del brugere.

Erland

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-01-02 15:44

"J. Martin Petersen" <jmp@cool.dk> wrote in message
news:uvge6mksb.fsf@cool.dk...
> "summer" <summer.news@kandu.dk> writes:
>
> >[snip]
> > mv. en meget sur og utilfreds stofanet kunde
>
> Har du overvejet at blive forhenværende Stofanet-kunde?
>
Ja, vi er ved at købe ADSL til hele opgangen, så kan stofa godt se langt
efter så :)

/lars

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-01-02 15:47

1 ord ... ADSL !

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-01-02 20:06

On Sun, 13 Jan 2002 15:14:52 +0100, "Erland Stig Bredgaard"
<nospam@bredgaard.net> wrote:

>
>I gruppen news:telia.internet.stofa er fremsat et forslag om at gå via antenneforeningerne og foreslå dem et leverandørskift. Måske
>er det
>mere effektivt på sigt? Men det kræver selvfølgelig, at der bliver
>mobiliseret en del brugere.
>
>Erland

Ja, jeg har henvendt mig til min antenneforening, men Stofa/Telias har
åbenbart for et par år siden indgået en aftale som gør dette umuligt,
efter formandens ord, at der er nogen der har været så DUM at lavet en
kontrakt med et firma, hvor man næsten ikke kan komme fri af den, og
ja det er NTA antenneforening jeg skriver om.

Men er der flere der vil komme frem, som er medlemmer af denne
Antenneforening, som ønsker at lægge et pres på bestyerlsen for et
skifte af udbyder kan i give lyd fra jer, jeg skal nok køre
indsamlingen af stemmer, som der kan fremlægges for bestyerlsen.

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-01-02 20:39

Jan H Larsen <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Ja, jeg har henvendt mig til min antenneforening, men Stofa/Telias har
> åbenbart for et par år siden indgået en aftale som gør dette umuligt,
> efter formandens ord, at der er nogen der har været så DUM at lavet en
> kontrakt med et firma, hvor man næsten ikke kan komme fri af den, og
> ja det er NTA antenneforening jeg skriver om.

Mens jeg boede nede i det sydligste Sydsjælland indgik vores
antenneforening en femårig aftale med TDC (det mener jeg det var
ihvertfald) - Det samme er min nuværende antenneforening ved at gøre.
Sådan er betingelserne hvis man vil have tingene til gode priser (jeg
synes så det lyder som en dårlig deal, når antenneforeningen også skal
betale 250000 for at opgradere anlægget så vi kan få OnCable).

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Oh bite me! There was not..." -- Joel Robinson

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-01-02 23:08

"Allan Joergensen" <dw@nowhere.dk> skrev i en meddelelse
news:slrna43ojc.as2.dw@dustpuppy.nowhere.dk...
> Jan H Larsen <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote:
>
> > Ja, jeg har henvendt mig til min antenneforening, men Stofa/Telias har
> > åbenbart for et par år siden indgået en aftale som gør dette umuligt,
> > efter formandens ord, at der er nogen der har været så DUM at lavet en
> > kontrakt med et firma, hvor man næsten ikke kan komme fri af den, og
> > ja det er NTA antenneforening jeg skriver om.
>
> Mens jeg boede nede i det sydligste Sydsjælland indgik vores
> antenneforening en femårig aftale med TDC (det mener jeg det var
> ihvertfald) - Det samme er min nuværende antenneforening ved at gøre.
> Sådan er betingelserne hvis man vil have tingene til gode priser (jeg
> synes så det lyder som en dårlig deal, når antenneforeningen også skal
> betale 250000 for at opgradere anlægget så vi kan få OnCable).

Min antenneforening har lige været igennem samme mølle. Vi samlede nogle
frivillige medlemmer i foreningen, som har forstand på netværk, og vi
kontaktede et rådgivende ingeniørfirma. Begge kom frem til den samme
konklusion at vi kunne gøre det bedre og billigere selv uden at afgive vores
suverænitet over returvejen, som f.eks. Dansk Kabel-TV, Stofa osv. kræver.
En spændende biting er så at vi skal til at levere telefoni (IP-telefoni)
foreløbigt internt i nettet, sådan at de kan snakke gratis med hinanden. Det
var ikke muligt såfremt et firma som DK-TV, Stofa osv. skulle have
overtaget.

Mit indtryk er at der rundt i de danske antenneforeninger desværre sidder
nogle folk i bestyrelserne, som ikke har viden nok til at gennemskue hele
konceptet omkring Internet på kabel-TV nettet, og derfor "springer" på den
sikre vogn som DK-TV, Stofa osv. tilbyder.
Jeg mener dog ikke at man kan klandre bestyrelserne for det, for det er ofte
sådan at medlemmerne i antenneforeningerne ikke selv gider interessere sig
aktivt for hvad der sker før end der er noget som ikke fungerer
tilfredsstillende, bliver for dyrt etc.

Vi skal i vores antenneforening til at levere Internet med en hastighed på
linie med eller højere end f.eks. Stofa, samt fri trafik til kr. 199,- pr.
måned.

Jens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-01-02 01:09

On Sun, 13 Jan 2002 23:08:11 +0100, "Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk>
wrote:

>Min antenneforening har lige været igennem samme mølle. Vi samlede nogle
>frivillige medlemmer i foreningen, som har forstand på netværk, og vi
>kontaktede et rådgivende ingeniørfirma. Begge kom frem til den samme
>konklusion at vi kunne gøre det bedre og billigere selv uden at afgive vores
>suverænitet over returvejen, som f.eks. Dansk Kabel-TV, Stofa osv. kræver.
>En spændende biting er så at vi skal til at levere telefoni (IP-telefoni)
>foreløbigt internt i nettet, sådan at de kan snakke gratis med hinanden. Det
>var ikke muligt såfremt et firma som DK-TV, Stofa osv. skulle have
>overtaget.
>
>Mit indtryk er at der rundt i de danske antenneforeninger desværre sidder
>nogle folk i bestyrelserne, som ikke har viden nok til at gennemskue hele
>konceptet omkring Internet på kabel-TV nettet, og derfor "springer" på den
>sikre vogn som DK-TV, Stofa osv. tilbyder.
>Jeg mener dog ikke at man kan klandre bestyrelserne for det, for det er ofte
>sådan at medlemmerne i antenneforeningerne ikke selv gider interessere sig
>aktivt for hvad der sker før end der er noget som ikke fungerer
>tilfredsstillende, bliver for dyrt etc.
>
>Vi skal i vores antenneforening til at levere Internet med en hastighed på
>linie med eller højere end f.eks. Stofa, samt fri trafik til kr. 199,- pr.
>måned.
>
> Jens
>

Jeg har efter flere kontakter til bestyerlsemedlemmer og til
formanden, sendt en forspørgelse ang. kontraktvilkåerne i forbindelse
med Stofa/Telia, men har ikke modtaget konkrete oplysninger om
indholdet heraf, så jeg sidder med en fustreret mangel på viden, selv
om jeg har fremlagt utallige spørgsmål, og taget i den betragtning af
en bestyerlse ikke engang gider at bruge den tid det tager at
informere et medlem omkring de kontrakter der forligger, ja så bliver
min intresse også meget lille, og det ender med at jeg sørger for mig
"selv" og bestiller en ADSL linie, da jeg hverken har tid, lyst, til
at hive de oplysninger frem fra en bestyerlse som, som mangler en
total viden omkring ny teknologi.

Der skal lige siges at den tid jeg har været medlem af NTA, har alting
gået meget langsom, det er med alt, info, opdateringer ang. tv, og
mere.

Jeg har bare fået den besked at der er blevet indgået en aftale med
Stofa/Telia og den er ikke sådan at komme ud af, har endda sendt
information omkring andre tilbud, men man får en fornemmelse af man
IKKE vil lave om på det.

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-01-02 11:18

Jan H Larsen <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote in
news:p6m34ukob87chrn794o64ki8uuu30kqig6@4ax.com:

>>
>>I gruppen news:telia.internet.stofa er fremsat et forslag om at gå
>>via antenneforeningerne og foreslå dem et leverandørskift. Måske
>>er det
>>mere effektivt på sigt? Men det kræver selvfølgelig, at der bliver
>>mobiliseret en del brugere.
>>
>>Erland
>
> Ja, jeg har henvendt mig til min antenneforening, men Stofa/Telias
> har åbenbart for et par år siden indgået en aftale som gør dette
> umuligt, efter formandens ord, at der er nogen der har været så DUM
> at lavet en kontrakt med et firma, hvor man næsten ikke kan komme
> fri af den, og ja det er NTA antenneforening jeg skriver om.

Jeg er med, hvis det altså er NørreTranders Antenneforening vi taler om
i Aalborg Øst. Nu ved jeg ikke hvor langsigtet NTA's aftale med
Stofanet er, men jeg har boet i et NTA dækket område siden 97, og fik
Stofanet ca. et halvt år efter det blev tilbudt herude, så vidt jeg
husker var det i sommeren 98 måske lidt senere, så hvis det er en 5-
åring kontrakt kan der jo ikke være mange år tilbage af den - regn
selv.

mvh
Flemming

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 70 point
Dato : 14-01-02 12:36

Hej med jer
Lidt reklame for Esbjerg Kommune.
Man sørger selv for at købe et kabel modem-kan købes for 1599kr
så tilmelder man sig-og betaler et Tilslutningsbidrag på 400kr
og så er man godt kørende.
Sidste år betalte jeg for 128/64-75kr pr måned-og det er med fri downloads
Esbjerg kommune valgte at give os forbruger en extra julegave-og sløjfede dermed den lave hastighed på 128/64
så i år er min hastighed sat op til 256/128-og jeg skal kun betale 78kr pr måned-og stadigvæk er Der er ubegrænset surf tid, og fri downloads
så alt kan lade sig gøre hvis den kommune man bor i er indstillet på det-her hos os drejer det sig nemlig ikke om at tjene penge-men at få hele Esbjergs befolking på nettet til en billig pris.
PS-man kan læse mere om det her http://www.esenet.dk/
MVH Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-01-02 12:17

On Mon, 14 Jan 2002 10:18:14 +0000 (UTC), Flemming Joensson
<joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote:

>Jeg er med, hvis det altså er NørreTranders Antenneforening vi taler om
>i Aalborg Øst. Nu ved jeg ikke hvor langsigtet NTA's aftale med
>Stofanet er, men jeg har boet i et NTA dækket område siden 97, og fik
>Stofanet ca. et halvt år efter det blev tilbudt herude, så vidt jeg
>husker var det i sommeren 98 måske lidt senere, så hvis det er en 5-
>åring kontrakt kan der jo ikke være mange år tilbage af den - regn
>selv.

Jeg har spurgt formanden om vilkårene, hvor lang tids opsigelse der
er, uden at få et konkret svar, andet at de ikke har i sinde at skifte
udbyder da medlemmerne der er på Stofa ligger under 4 GB grænsen, og
jeg har også skrevet til dem efter den nye prisstigning, svaret var at
de ikke har i sinde at skifte udbuder på trods af denne stigning, og
at det for øvrigt er for besværligt at skifte.

Hvem tænker så på medlemmerne, og hvad de skal betale for de produkter
de tilbyder, ja det er ikke bestyerlsen der gør det, og jeg mener hvis
dette er baggrunden for at drive NTA antenneforening, ja så er der
noget galt med deres holdninger.

NB.

Ja, Det er Nørre Tranders Antenneforening

>mvh
>Flemming

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-01-02 12:25

Jan H Larsen <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> writes:

>Hvem tænker så på medlemmerne, og hvad de skal betale for de produkter
>de tilbyder, ja det er ikke bestyerlsen der gør det, og jeg mener hvis
>dette er baggrunden for at drive NTA antenneforening, ja så er der
>noget galt med deres holdninger.

Hvad koster det at skifte, når man også regner bestyrelsens tid med
i regnestykket?

Hvor mange medlemmer er utilfredse? 1? 2? 10? Flertallet? Alle?

Ud af hvor mange medlemmer i alt?

Hvad vil man få ud af at skifte prismæssigt for det enkelte medlem
og i forhold til foreningens samlede økonomi og evt. andre aftaler
med den nuværende leverandør?

Hvis de fire spørgsmål tilsammen giver et gunstigt billede, så er
det nok en god plan at skifte.

Ellers er det overordnet set spild af tid og penge at gøre det.

Mvh.
   Klaus.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-01-02 17:25

On 14 Jan 2002 11:25:17 GMT, Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk>
wrote:

>Hvad koster det at skifte, når man også regner bestyrelsens tid med
>i regnestykket?
>
>Hvor mange medlemmer er utilfredse? 1? 2? 10? Flertallet? Alle?
>
>Ud af hvor mange medlemmer i alt?
>
>Hvad vil man få ud af at skifte prismæssigt for det enkelte medlem
>og i forhold til foreningens samlede økonomi og evt. andre aftaler
>med den nuværende leverandør?
>
>Hvis de fire spørgsmål tilsammen giver et gunstigt billede, så er
>det nok en god plan at skifte.

Det er svært at danne sig et billede af hvordan det forholder, når en
bestyrelseformand ikke er særligt meddelsomt omkring forholdene, men
bare kommer med svaret "der er ingen der er utilfredse" uden ikke
engang at have undersøgt sagen, eller "det kan ikke svare sig" uden
heller ikke at have undersøgt sagen, hvordan skal man så forholde sig
til det, jeg har desværre valgt den "lette" løsning for mig, men også
dyere løsning, har indleveret min opsigelse på Stofa Internet, og
bestilt ADSL hos Cybercity idag.

Og med hensyn til tv har jeg anolog reciver til at se det, men nu
køber jeg også en digital reciver til tv, da jeg heller ikke syntes at
det opfylder mine behov, da NTA antenneforening KUN vil have gratis
kanaler som der er ingen der gider at se, og når de bliver
betalingskanaler bliver de erstattet med andre dårlige tv kanaler, og
da jeg ikke kan undgå at betale ca 90,- om mdr. til denne dårlige tv
valg, må jeg desværre konstatere at, det koster mig mange penge at
være medlem at et skod til en antenneforening, der bliver ledet af
gamle mænd der ikke har den ringest ide om tv/internet marked, men har
den holdning at, det kører udmærket hvorfor så skifte eller lave om.

Næ, det skulle være sådan at var man ikke tilfreds med det en
antenneforening tilbyder af tv/internet så skulle man bare kunne vælge
en anden udbyder, så skulle du se hvor længe gamle mænd i en
bestyerlse sad, ikke længe, for så var der slet ingen antenneforening
der hed NTA Antenneforening.

>Ellers er det overordnet set spild af tid og penge at gøre det.

Nu hæver Stofa priserne så man skal betale 300,- + 25,- i gebyr for
5000 mb hvis du ikke betaler over Betalingsservice, Uden flatrate.

Dansk kabel tv koster 245,- for en 512/256 line med Flaterate, bare
her er der masser af penge at spare på internet for medlemmerne.

Og det er bare begyndelsen.

Så man skal være blind, gammel, dum, hvis man ikke kan se en fordel
for medlemmerne på internette, og sådan forholder det sig nok også på
tv området, men hvis man ikke vil se det, kan man heller ikke.

>Mvh.
>   Klaus.

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-01-02 18:16

Jan H Larsen <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> writes:

>On 14 Jan 2002 11:25:17 GMT, Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk>
>wrote:

>Det er svært at danne sig et billede af hvordan det forholder, når en
>bestyrelseformand ikke er særligt meddelsomt omkring forholdene, men
>bare kommer med svaret "der er ingen der er utilfredse" uden ikke
>engang at have undersøgt sagen, eller "det kan ikke svare sig" uden
>heller ikke at have undersøgt sagen, hvordan skal man så forholde sig
>til det,

Generalforsamlingen er vejen frem så. Det er ikke nogen hurtig
løsning, men det er jo sådan, en forening arbejder.

>Næ, det skulle være sådan at var man ikke tilfreds med det en
>antenneforening tilbyder af tv/internet så skulle man bare kunne vælge
>en anden udbyder, så skulle du se hvor længe gamle mænd i en
>bestyerlse sad, ikke længe, for så var der slet ingen antenneforening
>der hed NTA Antenneforening.

Det er jo igen et pengespørgsmål. Og så er der den detalje, at en
antenneforening ikke må brede sig ud over kommunegrænsen. Det sætter
jo nogle ret store begrænsninger på, hvor store sådanne foreninger
kan blive.

(Medmindre den regel er ophævet? I så fald er det gået hen over
krydderen på mig)

Mvh.
   Klaus.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-01-02 18:34

"Jan H Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:hf744usff03j8v4og8qn9jinjjdhj7u2dd@4ax.com...
>
> Jeg har efter flere kontakter til bestyerlsemedlemmer og til
> formanden, sendt en forspørgelse ang. kontraktvilkåerne i forbindelse
> med Stofa/Telia, men har ikke modtaget konkrete oplysninger om
> indholdet heraf, så jeg sidder med en fustreret mangel på viden, selv
> om jeg har fremlagt utallige spørgsmål, og taget i den betragtning af
> en bestyerlse ikke engang gider at bruge den tid det tager at
> informere et medlem omkring de kontrakter der forligger, ja så bliver
> min intresse også meget lille, og det ender med at jeg sørger for mig
> "selv" og bestiller en ADSL linie, da jeg hverken har tid, lyst, til
> at hive de oplysninger frem fra en bestyerlse som, som mangler en
> total viden omkring ny teknologi.

Nej, det er jo netop derfor bestyrelsen skal bruge sådan en som dig. Du
burde jo af alle sidde med bare noget viden omkring datanetværk. Det gør de
sikkert ikke i bestyrelsen, og derfor vælger de det som umiddelbart for dem
er den bedste løsning. Men hvis din indgangsvinkel til bestyrelsen er i en
negativ tone, som i ovenstående, så forstår jeg godt bestyrelsen. Så er de
nok ikke særligt villige til at indgå samarbejde, og se positivt på dine
forslag.

> Der skal lige siges at den tid jeg har været medlem af NTA, har alting
> gået meget langsom, det er med alt, info, opdateringer ang. tv, og
> mere.

Det er måske fordi bestyrelsen er underbemandet, og kunne have brug for
frivillig hjælp!

> Jeg har bare fået den besked at der er blevet indgået en aftale med
> Stofa/Telia og den er ikke sådan at komme ud af, har endda sendt
> information omkring andre tilbud, men man får en fornemmelse af man
> IKKE vil lave om på det.

Typisk så binder en antenneforening sig for 5 år, når de indgår samarbejde
med de store firmaer, derfor kan det selvfølgelig være et problem, såfremt
aftalen blev indgået sidste år.1

Jens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-01-02 18:36

"Jan H Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:72f54ugjv91pkml60j38u4ea8sfa0nvd09@4ax.com...
> On Mon, 14 Jan 2002 10:18:14 +0000 (UTC), Flemming Joensson
> <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote:
>
> >Jeg er med, hvis det altså er NørreTranders Antenneforening vi taler om
> >i Aalborg Øst. Nu ved jeg ikke hvor langsigtet NTA's aftale med
> >Stofanet er, men jeg har boet i et NTA dækket område siden 97, og fik
> >Stofanet ca. et halvt år efter det blev tilbudt herude, så vidt jeg
> >husker var det i sommeren 98 måske lidt senere, så hvis det er en 5-
> >åring kontrakt kan der jo ikke være mange år tilbage af den - regn
> >selv.
>
> Jeg har spurgt formanden om vilkårene, hvor lang tids opsigelse der
> er, uden at få et konkret svar, andet at de ikke har i sinde at skifte
> udbyder da medlemmerne der er på Stofa ligger under 4 GB grænsen, og
> jeg har også skrevet til dem efter den nye prisstigning, svaret var at
> de ikke har i sinde at skifte udbuder på trods af denne stigning, og
> at det for øvrigt er for besværligt at skifte.

Så var det måske på tide at vælte bestyrelsen på næste generalforsamling ?

> Hvem tænker så på medlemmerne, og hvad de skal betale for de produkter
> de tilbyder, ja det er ikke bestyerlsen der gør det, og jeg mener hvis
> dette er baggrunden for at drive NTA antenneforening, ja så er der
> noget galt med deres holdninger.

Hvis du synes dine holdninger er bedre, så er der jo som ovenfor nævnt
muligheden for at vælte bestyrelsen på næste generalforsamling.

Jens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-01-02 18:45

"Jan H Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:kb064uo1754h3udm35d1gsr5rpc40li5ne@4ax.com...
> On 14 Jan 2002 11:25:17 GMT, Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk>
> wrote:
>
> >Hvad koster det at skifte, når man også regner bestyrelsens tid med
> >i regnestykket?
> >
> >Hvor mange medlemmer er utilfredse? 1? 2? 10? Flertallet? Alle?
> >
> >Ud af hvor mange medlemmer i alt?
> >
> >Hvad vil man få ud af at skifte prismæssigt for det enkelte medlem
> >og i forhold til foreningens samlede økonomi og evt. andre aftaler
> >med den nuværende leverandør?
> >
> >Hvis de fire spørgsmål tilsammen giver et gunstigt billede, så er
> >det nok en god plan at skifte.
>
> Det er svært at danne sig et billede af hvordan det forholder, når en
> bestyrelseformand ikke er særligt meddelsomt omkring forholdene, men
> bare kommer med svaret "der er ingen der er utilfredse" uden ikke
> engang at have undersøgt sagen, eller "det kan ikke svare sig" uden
> heller ikke at have undersøgt sagen, hvordan skal man så forholde sig
> til det, jeg har desværre valgt den "lette" løsning for mig, men også
> dyere løsning, har indleveret min opsigelse på Stofa Internet, og
> bestilt ADSL hos Cybercity idag.

Igen, så tror jeg din indgangsvinkel overfor bestyrelsen har været negativ
som udgangspunkt, og så er det altså svært at få en god dialog i gang med
folk.
Men jeg vil da foreslog dig selv at undersøge sagen. Du kan jo starte med at
ringe rundt til folk i lokalområdet og høre om de er u/tilfredse med
antenneforeningen/Internetforbindelsen.

> Og med hensyn til tv har jeg anolog reciver til at se det, men nu
> køber jeg også en digital reciver til tv, da jeg heller ikke syntes at
> det opfylder mine behov, da NTA antenneforening KUN vil have gratis
> kanaler som der er ingen der gider at se, og når de bliver
> betalingskanaler bliver de erstattet med andre dårlige tv kanaler, og
> da jeg ikke kan undgå at betale ca 90,- om mdr. til denne dårlige tv
> valg, må jeg desværre konstatere at, det koster mig mange penge at
> være medlem at et skod til en antenneforening, der bliver ledet af
> gamle mænd der ikke har den ringest ide om tv/internet marked, men har
> den holdning at, det kører udmærket hvorfor så skifte eller lave om.

Du opfører dig som om du er kunde i en butik. Det er du ikke, du er medlem
af en forening, hvor der garanteret har været en demokratisk afstemning om
kanalvalget, som du garanteret ikke har gidet deltage i. Nu brokker du dig
så fordi der ikke er de kanaler du ønsker at se, men som på demokratisk måde
er blevet valgt af andre medlemmer.
Du glemmer også at det var din antenneforening, som startede med at levere
billig Internet, godt nok i samarbejde med Stofa. Jeg vil næsten æde min hat
på at du dengang sad og klappede i lårerne over at du kunne få billigere
Internet end f.eks. en ADSL forbindelse.
>
> Næ, det skulle være sådan at var man ikke tilfreds med det en
> antenneforening tilbyder af tv/internet så skulle man bare kunne vælge
> en anden udbyder, så skulle du se hvor længe gamle mænd i en
> bestyerlse sad, ikke længe, for så var der slet ingen antenneforening
> der hed NTA Antenneforening.

Hvad er så lige ideen med en antenneforening ? Kan du forklare mig det ?

Jens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-01-02 19:00

Kan man egentligt melde sig ud af en antenneforening?
Det forekommer mig ikke som værende rimeligt at man kan blive tvunget til at
købe et produkt som man måske ikke ønsker.
Der står vist nok noget i lejekontrakten om at Stofalort er obligatorisk men
det virker på mig som et indgreb i den personlige frihed som burde være
ulovligt ( ihvertfald hvis vi boede i et land uden en rød regering - og ja i
min bog inkluderer det den nuværende).

Anders
"Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in message
news:GOE08.14424$aS.1974582@news010.worldonline.dk...
> "Jan H Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:kb064uo1754h3udm35d1gsr5rpc40li5ne@4ax.com...
> > On 14 Jan 2002 11:25:17 GMT, Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk>
> > wrote:
> >
> > >Hvad koster det at skifte, når man også regner bestyrelsens tid med
> > >i regnestykket?
> > >
> > >Hvor mange medlemmer er utilfredse? 1? 2? 10? Flertallet? Alle?
> > >
> > >Ud af hvor mange medlemmer i alt?
> > >
> > >Hvad vil man få ud af at skifte prismæssigt for det enkelte medlem
> > >og i forhold til foreningens samlede økonomi og evt. andre aftaler
> > >med den nuværende leverandør?
> > >
> > >Hvis de fire spørgsmål tilsammen giver et gunstigt billede, så er
> > >det nok en god plan at skifte.
> >
> > Det er svært at danne sig et billede af hvordan det forholder, når en
> > bestyrelseformand ikke er særligt meddelsomt omkring forholdene, men
> > bare kommer med svaret "der er ingen der er utilfredse" uden ikke
> > engang at have undersøgt sagen, eller "det kan ikke svare sig" uden
> > heller ikke at have undersøgt sagen, hvordan skal man så forholde sig
> > til det, jeg har desværre valgt den "lette" løsning for mig, men også
> > dyere løsning, har indleveret min opsigelse på Stofa Internet, og
> > bestilt ADSL hos Cybercity idag.
>
> Igen, så tror jeg din indgangsvinkel overfor bestyrelsen har været negativ
> som udgangspunkt, og så er det altså svært at få en god dialog i gang med
> folk.
> Men jeg vil da foreslog dig selv at undersøge sagen. Du kan jo starte med
at
> ringe rundt til folk i lokalområdet og høre om de er u/tilfredse med
> antenneforeningen/Internetforbindelsen.
>
> > Og med hensyn til tv har jeg anolog reciver til at se det, men nu
> > køber jeg også en digital reciver til tv, da jeg heller ikke syntes at
> > det opfylder mine behov, da NTA antenneforening KUN vil have gratis
> > kanaler som der er ingen der gider at se, og når de bliver
> > betalingskanaler bliver de erstattet med andre dårlige tv kanaler, og
> > da jeg ikke kan undgå at betale ca 90,- om mdr. til denne dårlige tv
> > valg, må jeg desværre konstatere at, det koster mig mange penge at
> > være medlem at et skod til en antenneforening, der bliver ledet af
> > gamle mænd der ikke har den ringest ide om tv/internet marked, men har
> > den holdning at, det kører udmærket hvorfor så skifte eller lave om.
>
> Du opfører dig som om du er kunde i en butik. Det er du ikke, du er medlem
> af en forening, hvor der garanteret har været en demokratisk afstemning om
> kanalvalget, som du garanteret ikke har gidet deltage i. Nu brokker du dig
> så fordi der ikke er de kanaler du ønsker at se, men som på demokratisk
måde
> er blevet valgt af andre medlemmer.
> Du glemmer også at det var din antenneforening, som startede med at levere
> billig Internet, godt nok i samarbejde med Stofa. Jeg vil næsten æde min
hat
> på at du dengang sad og klappede i lårerne over at du kunne få billigere
> Internet end f.eks. en ADSL forbindelse.
> >
> > Næ, det skulle være sådan at var man ikke tilfreds med det en
> > antenneforening tilbyder af tv/internet så skulle man bare kunne vælge
> > en anden udbyder, så skulle du se hvor længe gamle mænd i en
> > bestyerlse sad, ikke længe, for så var der slet ingen antenneforening
> > der hed NTA Antenneforening.
>
> Hvad er så lige ideen med en antenneforening ? Kan du forklare mig det ?
>
> Jens
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-01-02 19:08

Mon, 14 Jan 2002 18:59:48 +0100, skrev "Anders Bystrup"
<anders@NOSPAMredakula.net>:

>Der står vist nok noget i lejekontrakten om at Stofalort er obligatorisk men
>det virker på mig som et indgreb i den personlige frihed som burde være
>ulovligt ( ihvertfald hvis vi boede i et land uden en rød regering - og ja i
>min bog inkluderer det den nuværende).

His du bor i almen bolig, så har du ret til at frasige dit
Stofaabonnement.

Jeg mener også det gælder privat udlejning.

med venlig hilsen
Knud
--
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede
og skær venligst det væk, du ikke svarer på.
Du kan læse mere om de danske nyhedsgrupper på http://www.usenet.dk
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-01-02 19:30

Mon, 14 Jan 2002 17:24:49 +0100, skrev Jan H Larsen, på 65 linier, i
<kb064uo1754h3udm35d1gsr5rpc40li5ne@4ax.com>, :

>Og med hensyn til tv har jeg anolog reciver til at se det, men nu
>køber jeg også en digital reciver til tv, da jeg heller ikke syntes at
>det opfylder mine behov, da NTA antenneforening KUN vil have gratis
>kanaler som der er ingen der gider at se, og når de bliver
>betalingskanaler bliver de erstattet med andre dårlige tv kanaler, og
>da jeg ikke kan undgå at betale ca 90,- om mdr. til denne dårlige tv
>valg, må jeg desværre konstatere at, det koster mig mange penge at
>være medlem at et skod til en antenneforening, der bliver ledet af
>gamle mænd der ikke har den ringest ide om tv/internet marked, men har
>den holdning at, det kører udmærket hvorfor så skifte eller lave om.
>
I skal sgu da være tilfreds med jeres Antenne forening.
I slipper meget billigt.
Mange andre steder betaler over 200 kr om måneden.

--
Med venlig hilsen
Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-01-02 20:58

On Mon, 14 Jan 2002 19:30:22 +0100, Karsten Andersen <karsten@jyde.dk>
wrote:

> I skal sgu da være tilfreds med jeres Antenne forening.
>I slipper meget billigt.
>Mange andre steder betaler over 200 kr om måneden.

Det er meget muligt, men uden at forsøge at jokke nogle over tæerne,
kan jeg med ret og rimlighed ikke forstå hvorfor jeg skal betale ca.
90,- pr mdr. når jeg nu ikke bruger de tilbud denne forening har,
Internet er frameldt, bestilt andet som beskrevet, og mit tv behov
bliver dækket med en privat reciver, men desværre er jeg tvunget til
at betale de 90,- sidste år 100,- pr mdr, jeg har jo ikke muligheden
for at melde mig ud.

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-01-02 21:00

On 14 Jan 2002 17:16:05 GMT, Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk>
wrote:

>Generalforsamlingen er vejen frem så. Det er ikke nogen hurtig
>løsning, men det er jo sådan, en forening arbejder.

Ja, men det er en ordenligt beslutning af tage, at omvende en hel
bestyerlse. )

>Det er jo igen et pengespørgsmål. Og så er der den detalje, at en
>antenneforening ikke må brede sig ud over kommunegrænsen. Det sætter
>jo nogle ret store begrænsninger på, hvor store sådanne foreninger
>kan blive.

Det behøver en antenneforening ikke at gøre for at komme med bedre
tilbud til deres medlemmer, kan sagtens gøres lokalt.

>Mvh.
>   Klaus.

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-01-02 21:17

On Mon, 14 Jan 2002 18:45:04 +0100, "Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk>
wrote:

>Igen, så tror jeg din indgangsvinkel overfor bestyrelsen har været negativ
>som udgangspunkt, og så er det altså svært at få en god dialog i gang med
>folk.
>Men jeg vil da foreslog dig selv at undersøge sagen. Du kan jo starte med at
>ringe rundt til folk i lokalområdet og høre om de er u/tilfredse med
>antenneforeningen/Internetforbindelsen.

Det vil jeg godt give dig ret i, men det har jeg så gjordt (
uheldigvis), men efter en første kontakt hvor man føler at man bliver
fejet af bordet, fordi man føler deres holdning er, "det kører godt og
ingen er utilfredse", ja så kan man sagtens gå hen og blive muggen.

>Du opfører dig som om du er kunde i en butik. Det er du ikke, du er medlem
>af en forening, hvor der garanteret har været en demokratisk afstemning om
>kanalvalget, som du garanteret ikke har gidet deltage i. Nu brokker du dig
>så fordi der ikke er de kanaler du ønsker at se, men som på demokratisk måde
>er blevet valgt af andre medlemmer.
>Du glemmer også at det var din antenneforening, som startede med at levere
>billig Internet, godt nok i samarbejde med Stofa. Jeg vil næsten æde min hat
>på at du dengang sad og klappede i lårerne over at du kunne få billigere
>Internet end f.eks. en ADSL forbindelse.

Jeg ved godt jeg er medlem af denne forening, på både godt og ondt,
jeg ved også at foreningesarbejde forgår sådan at er man utilfreds med
noget må man arbejde på at ændre det, og jo mere jeg ser på hvor lidt
medlemmerne får for deres penge, ja jo mere får jeg lyst til at råbe
op og arbejde for en forandring hos NTA antenneforening.

Og ja, jeg jublede da vi fik Stofa, det var et godt produkt da det kom
frem, men nu er der meget bedre tilbud end Stofa/Telia, og hverken
Stofa/Telia eller bestyerlsen hos NTA har formået at følge med
udviklingen på dette område, derfor sakker de bagud, hvor andre kommer
med bedre hastigheder til billigere penge og ægte flaterate, gør
Stofa/Telia det modsatte, hæver prisen, og tilbyder enten eller
løsning uden flaterate, men med flexrate, og fremtiden angående
internet er stadig stigende forbrug og hurtigere internet, til ægte
bredbåndsløsninger bla. video, og andre tunge ting indenfor internet.

>> Næ, det skulle være sådan at var man ikke tilfreds med det en
>> antenneforening tilbyder af tv/internet så skulle man bare kunne vælge
>> en anden udbyder, så skulle du se hvor længe gamle mænd i en
>> bestyerlse sad, ikke længe, for så var der slet ingen antenneforening
>> der hed NTA Antenneforening.
>
>Hvad er så lige ideen med en antenneforening ? Kan du forklare mig det ?

Ja, det er selvfølgelig rigtig,

Men ideen er jo god nok, hvis man bare følger med tiden.

> Jens
>

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-01-02 21:24

On Mon, 14 Jan 2002 18:59:48 +0100, "Anders Bystrup"
<anders@NOSPAMredakula.net> wrote:

>Kan man egentligt melde sig ud af en antenneforening?
>Det forekommer mig ikke som værende rimeligt at man kan blive tvunget til at
>købe et produkt som man måske ikke ønsker.
>Der står vist nok noget i lejekontrakten om at Stofalort er obligatorisk men
>det virker på mig som et indgreb i den personlige frihed som burde være
>ulovligt ( ihvertfald hvis vi boede i et land uden en rød regering - og ja i
>min bog inkluderer det den nuværende).
>
>Anders

Ja, det forkommer mig også noget udemokratisk måde at køre det på, jeg
har søgt på spørgsmålet herom, men har ikke kunne finde svar på om man
kan forlange en tilslutning af en antenneforening, som en privat
husejer/ejer bestemmer man jo selv om man ønsker en opkobling på en
antenneforening, så man burde have valget selv, og da højesteret har
truffet den afgørelse at man godt må have egen parabol i en
boligforening til trods for at der er en antenneforening der tilbyder
tvsignaler, skulle man tro at det åbner mulighed for at fravælge en
antenneforening, jeg snuser videre med det, ikke opgivet endnu.

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-01-02 21:30

On Mon, 14 Jan 2002 18:34:03 +0100, "Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk>
wrote:

>Nej, det er jo netop derfor bestyrelsen skal bruge sådan en som dig. Du
>burde jo af alle sidde med bare noget viden omkring datanetværk. Det gør de
>sikkert ikke i bestyrelsen, og derfor vælger de det som umiddelbart for dem
>er den bedste løsning. Men hvis din indgangsvinkel til bestyrelsen er i en
>negativ tone, som i ovenstående, så forstår jeg godt bestyrelsen. Så er de
>nok ikke særligt villige til at indgå samarbejde, og se positivt på dine
>forslag.

Tankerne er der også kan du tro.

>Det er måske fordi bestyrelsen er underbemandet, og kunne have brug for
>frivillig hjælp!

Så kan en bestyerlse også gøre opmærksom på det, de har både en
Infokanal og Internet til det.

>Typisk så binder en antenneforening sig for 5 år, når de indgår samarbejde
>med de store firmaer, derfor kan det selvfølgelig være et problem, såfremt
>aftalen blev indgået sidste år.1

Ja, jeg ved ikke hvordan det var da der blev indgået aftale, jeg mener
at den blev indgået i Marts 1999 og om den løber i 1-2-3-4-5 år ved
jeg ikke, har ikke fået et konkret svar på hvor lang tid kontrakten er
på, selvom jeg har adspurgt formanden herom.

> Jens

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-01-02 21:36

Jan H Larsen <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> frem, men nu er der meget bedre tilbud end Stofa/Telia, og hverken
> Stofa/Telia eller bestyerlsen hos NTA har formået at følge med
> udviklingen på dette område, derfor sakker de bagud, hvor andre kommer
> med bedre hastigheder til billigere penge og ægte flaterate, gør
> Stofa/Telia det modsatte, hæver prisen, og tilbyder enten eller
> løsning uden flaterate, men med flexrate, og fremtiden angående
> internet er stadig stigende forbrug og hurtigere internet, til ægte
> bredbåndsløsninger bla. video, og andre tunge ting indenfor internet.

Hvis udviklingen er lavere og lavere priser, så har du ret, så følger
Stofa ikke med. Men jeg har endnu ikke set nogen der tilbyder en "bedre
hastighed" til billigere penge. Og tror du Stofa bliver de sidste, der
hæver deres priser og/eller laver et mere differentieret rating system?
Det tror jeg roligt du kan regne med de ikke er.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Bother!" said Pooh, We're here to <clap> pump you up!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-01-02 22:10

On Mon, 14 Jan 2002 20:35:46 +0000 (UTC), dw@nowhere.dk (Allan
Joergensen) wrote:

>Hvis udviklingen er lavere og lavere priser, så har du ret, så følger
>Stofa ikke med. Men jeg har endnu ikke set nogen der tilbyder en "bedre
>hastighed" til billigere penge. Og tror du Stofa bliver de sidste, der
>hæver deres priser og/eller laver et mere differentieret rating system?
>Det tror jeg roligt du kan regne med de ikke er.

Problemet med Stofa er at de tror at hastigheden er det eneste der
gælder.

Hvis du tager Stofa så har de et tilbud op til 5 MB 300,- forbindelsen
er 1024/256, den grænse kan man hurtig nå, især hvis det er video on
deman, store filer, kommer du hurtig op på denne grænse, har du en
mulig hed det er at betale 100,- mere pr. 1000 Mb så bliver Stofa for
dyr, Stofa er ikke beregnet til dette.

Tager du ADSL en 256/128 linie til 295,- (Tiscali) med Ægte flaterate,
hvor meget tror du at man kan hente på den linie, og ja jeg ved godt
den ikke er så hurtig som Stofa, jeg har haft sådan en linie før på en
mdr. hentede jeg 30 GB, og var ikke på hele tiden, prøv at se hvad det
kostede at hente 30 GB hos Stofa, det koster 2.800.- for de penge kan
jeg vælge en 2048/512 linie til 895,-, DU kan IKKE komme og sige Stofa
er billig, der er ikke noget at gøre, Stofa er simpelhen ALT for dyr.

Og denne linie 2048/512 er dobbel så hurtig som Stofas, med Flatrate,
eller som jeres linie 1024/256 koster 595,- og det er ikke de
billigeste linier jeg har valgt som eksempel.

Og hvor meget tror du ikke man kan hente i GB med disse 2 linier.

Dansk Kabel TV - Priser

       FlatRate 128 FlatRate 512 FlatRate 1024
Hastighed(Kbit/s) 128/64 512/256 1.024/512
Oprettelse(1) 495,- 495,- 495,-
Professionel installation(2) 695,- 695,- 695,-
Netkort/pc-opsætning (3)
Abonnement (4) 149,- 249,- 695,-

Du kan vende og dreje det som du vil, der er ingen fornuft i jeres
priser, og som tiden går vil flere og flere kunder indse dette, og de
vil vælge anden udbyder, i kommer til at miste kunder på dette, vent
og se.

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-01-02 22:13

In article <49h64u4fq3b3oin745rpubvb6vulpa20cj@4ax.com>, Jan H Larsen wrote:
>
> er 1024/256, den grænse kan man hurtig nå, især hvis det er video on
> deman

Charbax, er det dig?

--
Andreas Plesner Jacobsen | There is a 20% chance of tomorrow.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-01-02 22:22

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
news:slrna46igq.1s5.apj@slartibartfast.nerd.dk...
> In article <49h64u4fq3b3oin745rpubvb6vulpa20cj@4ax.com>, Jan H Larsen
wrote:
> >
> > er 1024/256, den grænse kan man hurtig nå, især hvis det er video on
> > deman
>
> Charbax, er det dig?

LOL !

Jens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-01-02 22:26

Jan H Larsen <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Du kan vende og dreje det som du vil, der er ingen fornuft i jeres
> priser, og som tiden går vil flere og flere kunder indse dette, og de
> vil vælge anden udbyder, i kommer til at miste kunder på dette, vent
> og se.

Jeg har ingen relation til Telia Stofa.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"We shall be the saviors of the Earth." -- Brujah

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-01-02 22:39

It seems Jan H Larsen wrote:
>Tager du ADSL en 256/128 linie til 295,- (Tiscali) med Ægte flaterate,

Ja, hvorfor gør du egentlig ikke det?

>Du kan vende og dreje det som du vil, der er ingen fornuft i jeres
>priser,

Det er vel fornuftigt nok at ville tjene penge.

>og som tiden går vil flere og flere kunder indse dette, og de
>vil vælge anden udbyder, i kommer til at miste kunder på dette, vent
>og se.

Stofa mister måske kunder, men hvis de er rigtig heldige, så
mister de fortrinsvis dem, de gerne vil af med...

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Kommentar
Fra : summer

Dato : 14-01-02 23:36

Jeg har i dag talt med formanden for vores antenneforening og stofanetudbyder. Han påstod, at de fleste ville spare penge ved de nye takster, altså mente han at flertallet højst forbrugte 50MB/md.!!!! ca. 12 min./dg. Det finder jeg helt urealistisk, og især med den eksplosive fremgang IT har.
OK Stofanet er da fint nok, men deres forretningsmetode er det rene bondefangeri. Først kører de storstilet kampagne og får rigtig, rigtig mange nye kunder. Så hæver de prisen 100kr/md. - det er virkelig dårlig forretningsmoral. Jeg har set indslag som: "Burde du så ikke politianmelde det?" - "Ja det er da ligegodt grovt at der er nogen som ikke vil sætte penge til på det de ellers skulle leve af....og stop så det klynkeri" - "Vorherrebevares".
Det er muligt det er en storm i et glas vand, men til dem med de ironiske bemærkninger, vil jeg bare sige at 100kr. mere pr.md. for ingenting også er en slags penge for de efterhånden mange pensionister der er IT-brugere.
Men tak til jer der tager en seriøs diskussion om emnet.
Venlig hilsen
summer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-01-02 20:34

"Jan H Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:kb064uo1754h3udm35d1gsr5rpc40li5ne@4ax.com...
> On 14 Jan 2002 11:25:17 GMT, Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk>
> wrote:
>
> Næ, det skulle være sådan at var man ikke tilfreds med det en
> antenneforening tilbyder af tv/internet så skulle man bare kunne vælge
> en anden udbyder, så skulle du se hvor længe gamle mænd i en
> bestyerlse sad, ikke længe, for så var der slet ingen antenneforening
> der hed NTA Antenneforening.

Og du stiller så selvfølgeligt op til næste valg til bestyrelsen, ikke ?

--

/Jørgen H. Andreasen

Kommentar
Fra : kjeldgaard

Dato : 17-01-02 08:56

Hej allesammen

(Jeg vælger altså ikke at referere til bestemte indlæg, for (puha) det er nogle lange indslag at læse ;-}.... )

Jeg er meget enig i, at det er uvederhæftig forreningsstil, som Stofanet præsenterer os for. Men dybest set burde ingen af os vel være overrasket, da vi nok allesammen syntes, at det var et aldeles fantastisk og billigt tilbud, da det kom. Det er nu engang måden "man" introducerer nye produkter på et marked.

Vores antenneforening dækker såvel private som udlejningsboliger - og i hvertfald som som ejerbolig kan man opsige aftalen jf. kontrakten.

Med hensyn til de "gamle mænd i bestyrelsen" - nu er jeg en "ikke så gammel kvinde" som har været involveret i andre typer bestyrelsesarbejde ved flere lejligheder, og tro mig: det kan simpelthen være noget så frustrerende. Ofte er man indtrådt i en bestyrelse på en halvtom generelforsamling (medlemmer gider nemlig ikke møde op og deltage i debatten- og man risikerer at blive valgt!) for efterfølgende at blive bestormet med kritik og sure opstød, for det arbejde man udfører i sin sparsomme fritid. Og nej! bestyrelsesmedlemmer er som regel ikke eksperter - de får jo heller ikke nogen løn for deres arbejde, vel?

Jeg kan derfor se 2 indlysende muligheder for os utilfredse Stofa-brugere, der på en sober og konstruktiv måde kan hjælpe med at skabe løsninger:

1. indkald til ekstraordinær generalforsamling (læs i antenneforeningens paragraffer, hvor mange I skal være for at kunne indkalde og find så det nødvendige antal medlemmer til at skrive under på indkaldelsen). På generalforsamlingen kan du/I så sætte de punkter på dagsordenen, som I mener bestyrelsen skal kigge nærmere på. Man kan også vælge at fremsætte et mistillidsvotum og kræve nyvalg. Men husk nu lige, at du så selv skal stille op og vær sikker på, at der stiller så mange kandidater op, at der efterfølgende kan dannes en lovlig bestyrelse! Ellers er antenneforeningen lagt "død".

2. kontakt bestyrelsen og foreslå, at der nedsættes et "hjælpeudvalg" til at se på alternative opkoblingsmuligheder/priser. OG TILBYD DIG SELV som koordinator og den der finder andre medlemmer af udvalget. Tro mig - det tilbud vil en fornuftig bestyrelse med kyshånd tage imod.

Sidste løsning tror jeg vil virke hurtigst og bedst! Ide?

med venlig hilsen

Lise K.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-01-02 12:16

On Wed, 16 Jan 2002 20:34:04 +0100, "Jørgen H. Andreasen"
<ja@medidata.dk> wrote:

>Og du stiller så selvfølgeligt op til næste valg til bestyrelsen, ikke ?

Er du da en af de gamle mænd. ?

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-01-02 16:27

On Wed, 16 Jan 2002 20:34:04 +0100, "Jørgen H. Andreasen"
<ja@medidata.dk> wrote:

>Og du stiller så selvfølgeligt op til næste valg til bestyrelsen, ikke ?

Og lige en kommentar til.

Efter deres udtagelser er ALLE i antenneforeningen ca 7.000 medlemmer
fuldt ud tilfredse med tv og internet, dvs. at jeg er den eneste der
er utilfreds (så skal man godt nok være naiv for at tro på dette), og
det er flertal der står for afgørelsen ( af de fremmødte ), vil det
sige at uanset hvad modargumenter jeg kommer med vil jeg ikke kunne
lave en ændring, for bestyrelsen vil stemme imod, det lægger i deres
udtagelser, og da der ikke oplyses om kommende bestyrelsevalg, med
mindre man er foreningsliderlig og ved om det, får man det ikke af
vide.

AT jeg vælger at få ADSL og vælger privat parabol, som de gerne vil
forbyde /boligafdelingen, som de ikke kan ifølge
højesteretsafgørelsen, og ikke modtager, men tvinges til at betale
(penge til antenneforeningen) for tv jeg ikke ser, hvilket jeg ikke
syntes er retfærdig, og internet jeg ikke benytter, kan jeg jo bare
sige, fint det er jeres holdning, men jeres tilbud tiltager ikke mig,
derfor ønsker jeg ikke at benytte dem, men ang. tv hvad rager det dem
at jeg ikke vil bruge deres til for (tv) skal jeg jo betale, uanset om
jeg bruger det eller ej.

Og hvis der var frit valg på hylderne, skrev jeg slet ikke disse
indlæg, for så kunne jeg vælge en anden udbyder, så med andre ord.

JEG har ikke noget at bruge NTA Antenneforening til i dens nuværende
form, derfor skulle det være således at jeg heller ikke var tvunget
til at betaler hertil, da jeg selv betaler mine egne omkostninger i
forhold til det tv jeg ser og internet jeg bruger.

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-01-02 17:13

"Jan H Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:mupd4us75hjasq1j9k18pelj8nj4coont2@4ax.com...
>
> JEG har ikke noget at bruge NTA Antenneforening til i dens nuværende
> form, derfor skulle det være således at jeg heller ikke var tvunget
> til at betaler hertil, da jeg selv betaler mine egne omkostninger i
> forhold til det tv jeg ser og internet jeg bruger.

Så afmeld dig dog som medlem.......

Jens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-01-02 17:47

Jens skrev i en meddelelse
news:jKC18.1296$XA5.126349@news000.worldonline.dk...

> Så afmeld dig dog som medlem.......
>

Jens, det er ikke alle steder man kan afmelde sig.
I vores boligafdeling er det en kolektiv indmeldelse. sååeee det...

Venligst ..
--
Allan Riise /// ICQ 55853098
www.AriSoft.dk
www.WinXP-DK.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-01-02 18:52

Thu, 17 Jan 2002 17:47:25 +0100, skrev "Allan Riise"
<Ari06@arisoft.dk>:

>Jens, det er ikke alle steder man kan afmelde sig.
>I vores boligafdeling er det en kolektiv indmeldelse. sååeee det..

Bor du i almen bolig, så har enhver ret til at frasige sig
fællesantennen og få sat en »prop« i forbindelsen.

Og jeg mener det samme gør sig gældende for privat udlejning,
--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-01-02 18:56

Jan H Larsen <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> writes:

>lave en ændring, for bestyrelsen vil stemme imod, det lægger i deres
>udtagelser, og da der ikke oplyses om kommende bestyrelsevalg, med
>mindre man er foreningsliderlig og ved om det, får man det ikke af
>vide.

Ring til et bestyrelsesmedlem og spørg om datoen for næste
generalforsamling. Skriv et forslag til generalforsamlingen.
Så kan du fremføre dit forslag på generalforsamlingen, og du
kan bede om, at der bliver foretaget en afstemning om forslaget.

Hvis du ikke kommer igennem med din sag på generalforsamlingen,
er der ikke mere at gøre.

Mvh.
   Klaus.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-01-02 21:52

On Thu, 17 Jan 2002 17:12:57 +0100, "Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk>
wrote:

>Så afmeld dig dog som medlem.......

Gid det var så simpelt, det er tvunget af betale og tilhører denne
Antenneforening, i et så demokratisk land som Danmark er, det sætter
uendeligt en lille tanke igang.

Vi er jo verdenskendt på vores foreninger/foreningsfrihed, men her er
desværre lige et punkt det ikke gælder, så har vi egenlig
foreningsfrihed, det vil jeg sætte et meget stort spørgsmålstegn ved.

Endnu en forskel på om man ejer eller lejer sin boligform.

> Jens

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-01-02 22:12

Jan H Larsen <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Endnu en forskel på om man ejer eller lejer sin boligform.

Uden overhovedet at kende til juraen på det punkt, så virker det da
meget rimmeligt.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"If... I... can just... reach... my utility belt..."

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-01-02 22:16

> så har vi egenlig
> foreningsfrihed, det vil jeg sætte et meget stort
> spørgsmålstegn ved.
>
> Endnu en forskel på om man ejer eller lejer sin boligform.
>
> > Jens
>
Naahh, det ved jo nu ikke rigtigt. Jeg er også tilmeldt en skod
antenneforening, og det er også med en kollektiv indmeldelse, se
tidligere indlæg her i tråden, men tro ikke det bliver meget bedre ved
at du ejer. Der skal du tænke på ejerforeningen, som f.eks. vil oprette
en legeplads "nede i hjørnet, der er jo plads", og der skal du også
betale ligemegt om du har børn eller ej, der er nemlig i de fleste
tilfælde en ejerforening i stedet for en lejerforening, men det er ot,
så jeg må hellere stoppe her..

Venligst ..
--
Allan Riise /// ICQ 55853098
www.AriSoft.dk
www.WinXP-DK.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-01-02 22:32

On 17 Jan 2002 17:55:41 GMT, Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk>
wrote:
vide.

>Ring til et bestyrelsesmedlem og spørg om datoen for næste
>generalforsamling. Skriv et forslag til generalforsamlingen.
>Så kan du fremføre dit forslag på generalforsamlingen, og du
>kan bede om, at der bliver foretaget en afstemning om forslaget.
>
>Hvis du ikke kommer igennem med din sag på generalforsamlingen,
>er der ikke mere at gøre.

Det er også lige det, for det er mig der selv skal sætte det hele
igang, undersøge tingene, forholdene, opsøge andre medlemmer, oplyse
dem om fordele og ulemper ved de tilbud der er ved NTA tilbud vedr. Tv
& Internet ved Stofa, og det er ikke ligefrem et let stykke arbejde,
for at jeg er utilfreds med deres tilbud, og hvis som det fremgår fra
bestyrelsen, at alle medlemmer er glade for disse tilbud, så kan jeg
hoppe, danse, skrige, græde, hyle, steppe, og andre underlige ting,
uden af jeg får et bedre tv/internet.

>
>Mvh.
>   Klaus.

Efter at have leget Mike Hammer, har jeg fundet ud af følgende.

Formand og kasserer vælges for 2 år ad gangen.

Formand på lige år, det vil sige til 2004

Kassere på Ulige år, (valg 2003)

Med andre ord, så må der lige været afholdt valg, til formandsposten,
ikke hørt det mindste om dette,

Den eneste måde jeg kan komme ud af NTA er ved at ikke betale og blive
kriminel, men igen der står Medlemsforening og ikke medlem.

§ 26. Hvis en medlemsforening ikke respekterer nærværende vedtægter
eller undlader at betale det fastsatte kontingent, kan bestyrelsen
ekskludere medlemmet og foranstalte, at medlemsforeningens
signalforsyning afbrydes.
Stk. 2. Ved eksklusion forfalder alle skyldige beløb til NTA
umiddelbart.
Stk. 3. Eksklusion berettiger ikke til tilbagebetaling af noget beløb
fra NTA.
Stk. 4. Det ekskluderede medlem kan indbringe bestyrelsens beslutning
om eksklusion på førstkommende repræsentantskabsmøde til endelig
afgørelse.

Har sendt et spørgsmål til Søren Hedegaard - Valgforbund 1 som
undertegnede hører under, uden af have fået svar.

En Forening kan gøre følgende ved et medlem man syntes "støjer" for
meget, man kan enten tie det ihjel, eller man kan indlemme det i en
bestyrelses arbejdet, for at lukke munden på medlemmet, noget kunne
tyde på det sidste, med mindre man skifter sin email adresse ud og
ikke får den opdateret, jeg vælger at tror på det sidste.

Så jo, jeg finder det opmuntrende, at skulle prøve at kommunikere med
en bestyrelse, som ikke kan komme med anden kommentar at, vi har ingen
utilfreds medlemmer, så der er ikke noget at tale om, og det kan ikke
bare lade sig gøre at skift til en anden udbyder, øh arbejder man så
til medlemmernes intresser.

Men jeg hviler da ikke af denne grund, jeg arbejder videre på sagen,
med at finde en bedre tv/internet udbyder end Stofa/Telia.

Jeg har da fundet en mulighed den hedder http://www.dk-tv.dk/ og hvis
der er nogen herinde der har erfaring med denne, er jeg da intresseret
i at høre om deres kørsel af TV & Internet.

At dette meget let kan gå hen og blive mit "korstog" mod en
bestyrelse, der ikke arbejder for at dets medlemmer får tilbud bedre
tv og internet er bestemt en mulighed, ikke så meget for at sidde i en
bestyrelse, men mere for at påvirke den til at træffe valg, til gavn
for dets medlemmer, for med de 4.000 Stofa kunder med internet, der er
i NTA antenneforening, vil de få et bedre tilbud, en betaling på kun
245,- pr mdr. for en 512/256 linie med flatrate, og så spare de oveni
55,- pr mdr. i forhold til Stofa, det tror jeg nu nok de kan bruge.

Er der en der kan svare mig på dette spørgsmål, er der en måde jeg kan
få de 4.000 SAtofa medlemmers Email adress på. ?

Puha, det blev lidt længere end det var tiltænkt ))

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-01-02 01:02

Da jeg ved at en del herinde er tilfredse med DK-TV, vil jeg nøjes med
at fortælle om hvordan det kører via "vores" antenne forening. Jeg har
nu boet her i knap 2 år, og jeg vil tro at der er røget ca. 1 måned ud,
du ved 2 dage her og 1 dag der o.s.v. Det var så TV delen.

Jeg har kabelnet oxo fra DK-TV og, servicen er dårlig, de skrev at jeg
kunne få fast IP, der gik der 4 måneder før det var i orden, ingen
e-mail om vedligeholdelse hvor de lukker ned, tager du din pc med et
andet sted,f.eks. naboen, så kan du ikke komme på bagefter, så skal du
ringe til support for at få åbnet, 300.-

Havde en periode på ca. 1 md. hvor det bare var ged på ged på ged, og
jeg ville sgu ikke ringe, de 300.-, så jeg mailede. Svar, "hvis du ikke
er tilfreds, så find et andet selskab. det var bare det jeg ville sige.
Nå ja lige en ting til. Vores TV gik ned juleaften, efter maden, nu
skulle vi hygge os med en god film i tv, HA. Nå hen og finde tlf. nr. og
ringe, der står i deres brochure at der er døgnvagt. Hmm, en tlf.
svarer. Der er ikke nigen til stede, men du kan ringe på hverdage indtil
kl.22. !!

Venligst ..
--
Allan Riise /// ICQ 55853098
www.AriSoft.dk
www.WinXP-DK.dk

Godkendelse af svar
Fra : summer

Dato : 18-01-02 01:42

Tak for svaret briani.
Jeg vil prøve at arbejde for det samme i min kommune
mv.
summer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-01-02 01:33

On Thu, 17 Jan 2002 22:31:42 +0100, Jan H Larsen
<janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Så jo, jeg finder det opmuntrende, at skulle prøve at kommunikere med
>en bestyrelse, som ikke kan komme med anden kommentar at, vi har ingen
>utilfreds medlemmer, så der er ikke noget at tale om, og det kan ikke
>bare lade sig gøre at skift til en anden udbyder, øh arbejder man så
>til medlemmernes intresser.

Det er vel ubestrideligt at der er minimum een der er utilfreds.

>Er der en der kan svare mig på dette spørgsmål, er der en måde jeg kan
>få de 4.000 SAtofa medlemmers Email adress på. ?

Du kan vel stemme dørklokker i dit lokalområde?

/Jarlskov

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-01-02 11:31

"Jan H Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4ude4ucthltob26manjcoau1nmaqf886ag@4ax.com...
> Gid det var så simpelt, det er tvunget af betale og tilhører denne
> Antenneforening, i et så demokratisk land som Danmark er, det sætter
> uendeligt en lille tanke igang.

Du har jo sikkert accepteret vilkårene da du underskrev lejeaftalen

> Endnu en forskel på om man ejer eller lejer sin boligform.

Der er mange forskelle. Det er hamrende dyrt at eje, men til gengæld
slipper man for den slags.
Jeg foretrækker eje, du foretrækker åbenbart leje

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-01-02 11:38

"Allan Riise" <Ari06@arisoft.dk> skrev i en meddelelse
news:a27eu9$4jq$1@sunsite.dk...
> Der skal du tænke på ejerforeningen, som f.eks. vil oprette
> en legeplads "nede i hjørnet, der er jo plads", og der skal du også
> betale ligemegt om du har børn eller ej

Kun hvis der er flertal, hvilket der hos os sjældent er når det koster
penge

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet