/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Dyse str.
Fra : jespereh
Vist : 337 gange
80 point
Dato : 16-08-03 08:36

Jeg har en Hot 50, hvor at jeg har pillet skiverne, nyt topstykke, ny udstødning.
Kører. 70-75 km/t

Jeg har tænkt mig at skifte dyserne, hvor mange skal jeg bruge, og er der nogen der nogle forslag til størrelsen..

Kommentar
Fra : jens_poulsen

Dato : 17-08-03 16:25

Jeg plejer altid at sige "Dysser, dem kan man aldrig få for mange af", så jeg foreslår, at du starter med 30-40 stykker. Hvis det ikke er nok, må du fylde på efter behov.
Min gamle Puch Maxi (indregistreret '73) er efterhånden oppe på 110 stk. Så kan du jo se om du kan slå den!
Venlig Hilsen
Jens Poulsen, Silkeborg

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 80 point
Dato : 17-08-03 21:07

Det er noget man må have på fornemmeren, dysestørrelser er angivet forskelligt til forskellige knallerter, man kan høre når den er varm, og kører med fulde omdr. feks nedad, hvis den så slår over i firtakt (tænder hveranden gang af hvor den skulle tænde), så får den for meget at leve af, men starter godt når det er koldt, og har godt optræk.
Når den får forlidt, vil den have let ved at køre helt ud med mange omdr.
Når man har lavet en let tuning, som du jo har, og den har lettere ved at komme af med forbrændingen (større udst.), skal den typisk have en dysestørrelse 3 numre højrere.
Palle Hansen Horsens

Godkendelse af svar
Fra : jespereh

Dato : 20-08-03 11:28

Tak for svaret pallebhansen.