/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Silketryk på lærred,- smukt med hvordan?
Fra : saraalwan
Vist : 3035 gange
20 point
Dato : 14-08-03 22:55

Hej

Jeg kunne mægtigt godt tænke mig at vide, hvordan man laver silketryk på lærred.
Jeg er bare en glad amatør maler og mangler derfor den håndværksmæssige indsigt og viden som jeg håber nogen af jer kan bidrage med.

Mvh
Sara Alwan

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 15-08-03 07:58

Hvad vil du opnå ved at lave silketryk på lærred? er det fordi du vil masseproducere et billede, eller er det fordi du har e n pæn ramme at trykke med, eller er det fordi du vil lave et motiv i mange farvevarianter? Har du en ramme der er færdig til at trykke med? Arbejder du med olie eller acryl?

Kommentar
Fra : bdtd

Dato : 15-08-03 11:37

den form for silketryk jeg kender til, skal du bruge: en ramme påsat silke, film, som der udskæres i, og derefter ved hjælp af bindemiddel ( opløsningsmiddel) påsættes silken, derudover anvendes en rakel ( en slags svaber med gummi) hvilken du trækker hen over silken, når du har hældt silkemalingen på motivet, det er svært at forklare her, men du kan sikkert hente inspiration og hjælp på Fredensborg indkøbscentral...(hobby artikler)

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 28-11-03 08:35

Har du fundet det du har brug for, evt. ved at gå en tur på binlioteket?, Ellers svar på nogle af mine spørgsmål, så kan jeg meget nemmere vejlede dig, for teknikken afhænger af hvad du vil opnå, og hvilke materialer du har tænkt dig at bruge.

Mvh
A.C.Rosmon
www.rosmon.dk

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 28-11-03 08:35

Har du fundet det du har brug for, evt. ved at gå en tur på binlioteket?, Ellers svar på nogle af mine spørgsmål, så kan jeg meget nemmere vejlede dig, for teknikken afhænger af hvad du vil opnå, og hvilke materialer du har tænkt dig at bruge.

Mvh
A.C.Rosmon
www.rosmon.dk