/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
job men hvordan
Fra : tom34
Vist : 438 gange
50 point
Dato : 13-08-03 18:45

Hej gruppe
Jer kunne godt tænke mig vide hvor man søger job her i landet som har med fiskeri at.
Et job som stang bygger fluehjuls designer, der må værer nogle virksomheder rundt omkring i landet der tager folk ind sommetider.Jeg været AF i horsens men der er ikke noget der bare minder ligt om det .
mvh Tom

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-08-03 19:27

Det lyder som om du bygger disse ting selv. En Idé var måske at finde de firmaer som bygger de ting du er god til at finde på (designe). Gå hen (ikke ringe) og tag en snak med dem, og fortæl hvad du gerne vil lave. Det bliver nok en lang træls vej, men det kunne være du var heldig.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 50 point
Dato : 13-08-03 23:04

Hej Tom

Jeg arbejder som chef i det daglige, og jeg vil lige give et specifikt råd: Går du efter de interesante job, skal du nok lidt ud over AF. Jeg bruger meget sjældent AF selv - men annoncerer hellere selv. Det er ikke fordi, jeg synes, AF er dårlige, men fordi en afsøgning direkte til min virksomhed (i alt fald for mig) signalerer, at ansøgeren ikke bare søger job, men faktisk er interesseret i netop det job (Ved godt, at det kan være bluff, og bare en enkelt ansøgning ud af 100, men det tror jeg på, at jeg nok skal finde ud af).

Specielle job som netop det, du søger, kan fint være i databaserne på nettet (og det er de ofte, fordi det er en meget billig og effektiv måde at annoncere på) - men du skulle måske også checke nogle af specialmagasinerne for fiskeri - tænker næsten at nogle af de større biblioteker holder dem, så du ikke behøver at ofre en formue.

Netop fordi det er et meget præcist, specielt job, som du søger, vil jeg da også anbefale dig at overveje, hvad det virkeligt er, du prioriterer, således du måske kan søge lidt bredere. Er det fiskeriet / udstyret i sig selv, kunne du måske overveje job som ekspedient i en specialbutik (jagt og fisk) - er det industrielt design, som du prioriterer, giver det jo en lang række andre muligheder..... blot et input....

Som jeg læser dit spørgsmål, er det dog mere en efterlysning af virksomheder, der arbejder med sådanne ting. Her kan jeg anbefale dig at checke Danish Fishing Group, som er en sammenslutning af danske virksomheder, der producerer professionelt udstyr til fiskeri og fiskeindustri. http://www.dega.dk/default.asp?type=fis Tryk på "companies", så får du en fortegnelse - måske er der noget der, som du kan bruge.

God jagt

Mvh Erling

Godkendelse af svar
Fra : tom34

Dato : 14-08-03 14:31

Tak for svaret erling_l.
MANGE MANGE TAK det er noget jeg kan bruge, og skulle du have ligt merer af samme indformationer tager jeg dem gerne til mig. jeg må se hvad tiden bringer og hvad muligheder der er i sådan et fag, jeg bor i horsens og der er ikke noget at hente .Det er
udstyret i sig selv og at være kaste indstuktør for fluefiskeriet og ikke forglemme at være med til at forbedre det så andre kan få merer ud af grejet med tiden. Jeg vil meget gerne se DIN mening om hvor der er muligheder for at få sådan et drømme job