/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Axapta/Navision - Hvordan starter man?
Fra : yocal
Vist : 274 gange
100 point
Dato : 10-08-03 11:08

Hej,

Jeg er under pt. uddannelse, og kunne da helt sikkert tænke mig et job når jeg er færdig! :) Når jeg kigger på it-jobbank.dk og lignende steder, lader det til at "Axapta" og "Navision" -erfaring er en superior ting at have! Men - som nyudklækket datamatiker/datalog, har man aldrig været inde at snuse til det.

For at være lidt bedre stillet når jeg kommer 'ud på arbejdsmarkedet', kunne jeg godt tænke mig, i det mindste, at have bare en lille clue om hvad det er for noget. Og endnu hellere, have været på et kursus, eller evt. få en certifikering.

...Bare for ikke at så på bar bund, når man kommer ud...

Hvad skal man gøre

// Yoc

Kommentar
Fra : koskov

Dato : 11-09-03 11:37

Hej Yoc.

Jeg var selv i samme situation for ca 4 år siden. Jeg var heldig, da et firma ansatte mig og gav mig samtlige kurser i axapta. Da jeg startede vidste jeg absolut intet om axapta, men efter at have taget kurser, specielt systemudvikling 1+2+3, begyndte jeg selv at kunne udvikle lidt.
Lad det være sagt med det samme. Kurserne alene gør det ikke. De giver dig et rimligt indblik i hvad det handler om, men det tager år at blive fortrolig med det meste.
Kurser kan du få her http://www.teknologisk.dk/kurser/8504?category_id=74.
Men de er meget peberet, synes jeg hvis jeg selv skulle betale.
Glem foreløbig alt om certificering. Det er penge ud af vinduet, så længe du ikke ved hvad det handler om.
Der findes et diskussionsforum for axapta udviklere. Her kan du kigge ind og måske blive lidt klogere.
http://technet.damgaard.com/enduser.asp

God fornøjelse.

Koskov